چهارشنبه 7 اردیبهشت 1384

انتقادات روزبه ميرابراهيمي و اميد معماريان از متهمان پرونده وبلاگ‌‏نويسان به سخنان عضو كميسيون اصل نود مجلس هفتم، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

يكي از متهمين پرونده وبلاگ نويسان گفت: از دعوت كميسيون اصل نود مجلس شوراي اسلامي جهت آگاهي از حقايق پرونده وبلاگ‌‏نويسان استقبال مي‌‏كنيم.
روزبه ميرابراهيمي در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، در پاسخ به اظهارات تيمورعلي عسگري، عضو كميسيون اصل نود مجلس ششم مبني بر تلاش عوامل و نيروهاي محرك خارجي براي استفاده ابزاري از وبلاگ‌‏نويسان، گفت: قضاوت اين نماينده مجلس پيش از دعوت ما براي حضور در كميسيون، صحيح به نظر نمي‌‏رسد، بنده و ديگر متهمان پرونده هرگز به خارج از كشور شكايتي نبرده‌‏ايم تا اين مسائل مطرح شود.
وي افزود: اگر هم به جايي شكايت برده‌‏ايم، هيات كاملاً قانوني رئيس‌‏جمهوري و شخص رياست قوه قضاييه بود كه فكر نمي‌‏كنم اين مقامات عالي‌‏رتبه تحت تاثير نيروهاي محرك خارجي باشند.
ميرابراهيمي تصريح كرد: اين عضو كميسيون اصل نود ادعا كرده است كه اظهارات ما در بازجويي‌‏ها به در خواست كميسيون در كميته محرمانه وجود دارد، سوال بنده اين است كه اين به اصطلاح بازجويي‌‏ها در كميسيون اصل نود مجلس چه كار مي‌‏كند، آيا جز هيات منتخب رياست قوه قضاييه نهاد يا سازمان ديگري هم به بازجويي‌‏هاي متهمان در زندان دسترسي داشته است.
اين متهم پرونده وبلاگ نويسان در پايان اظهار داشت: بار ديگر تاكيد مي‌‏كنم كه از دعوت كميسيون اصل نود استقبال مي‌‏كنم تا شايد ديدار ما باعث شود كه اعضاي اين كميسيون پيش از آگاه شدن از حقيقت قضاوت نكنند.
اميد معماريان از ديگر متهمان پرونده وبلاگ نويسان نيز در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با انتقاد از صحبت‌‏هاي اخير عضو كميسيون اصل نود مجلس هفتم گفت: اين صحبت‌‏ها بيشتر از اينكه رسيدگي به يك دعوي قضايي باشد، يك بيانيه سياسي عليه اصلاح‌‏طلبان بود، پيش‌‏داوري برخي نمايندگان نشان از جهت‌‏گيري اين كميسيون نسبت به موضوع پرونده دارد كه به طور عميق بي‌‏طرفي آن را از همين ابتدا زير سوال مي‌‏برد.
وي افزود: ادبيات اظهارات عضو كميسيون اصل نود مجلس كه در روزنامه‌‏ها منتشر شد، شبيه ادبيات كساني است كه خاطرات تلخ غير انساني و تكان‌‏دهنده از آنها داريم.
معماريان همچنين در واكنش به اظهارات عسگري، عضو كميسيون اصل نود مجلس هفتم كه از دسترسي اعضاي اين كميسيون به بازجويي‌‏هاي وبلاگ نويسان خبر داده بود، گفت: جاي تعجب است كه رئيس‌‏جمهوري و وزير دادگستري يك مملكت از دسترسي به محتويات بازجويي‌‏هايي كه تحت شرايط خاصي صورت گرفت، محرومند اما اين متون در اختيار كساني قرار مي‌‏گيرد كه در خوشبينانه‌‏ترين حالت انتظار مي‌‏رود در راستاي استيفاي حقوق ملت قدم بردارند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين روزنامه نگار وبلاگ نويس در ادامه با انتقاد از بازجويي‌‏هاي خود در زندان گفت: نمي‌‏دانم چه اصراري است كه شهرونداني كه در نهايت مي‌‏توان آنها را منتقد ناميد، با نسبت دادن اتهاماتي آنها را به عنوان مخالفان نظام معرفي مي‌‏كنند.
وي افزود: درك ناصحيح از پديده امنيت ملي باعث شده است كه حتي مدافعان امنيت ملي با اقداماتي كه تنها به سياه شدن و تخريب چهره كشور در داخل و خارج مي‌‏انجامد، اقدام كنند.
معماريان خاطر نشان كرد: ما بنا به توصيه شخص آقاي شاهرودي و ديگر مسوولين بلندپايه نظام، از طرح مباحث به دليل تاثيرات منفي كه مي‌‏تواند بر چهره نظام داشته باشد، خودداري كرديم و اميدواريم اعتماد به دستگاه قضايي و شخص آقاي شاهرودي اقدام درستي بوده باشد.

Copyright: gooya.com 2016