شنبه 24 اردیبهشت 1384

سحر خیز: هیچ خبرگزاری و روزنامه ای جرات انتشار سخنان اخیر "محسن کدیور" در انجمن صنفی روزنامه نگاران را نداشت،مژگان فرجی، خبرگزاری سینا

عضو هیات هیات نظارت بر مطبوعات و رییس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات گفت:گرایش روزنامه نگاران جوان به پدیده خود سانسوری آفتی بزرگ برای آنان محسوب می شود.

"عیسی سحر خیز" ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری سینا در دوازدهمین جشنواره مطبوعات ،اظهار داشت :توقیف مطبوعات و بازداشتهای مکرر روزنامه نگاران ، تاثیر سوئی بر حرفه خبرنگاری گذاشته است.

وی افزود : روزنامه نگاران پس از روی دادن چنین اتفاقاتی یا حرفه خود را ترک کردند یا خود به سانسور مطالبشان پرداختند و یا اینکه متوقع بودند دبیر نوشته هایشان را سانسور کند ،چنانچه این مساله در حال حاضر به یک عرف میان روزنامه نگاران تبدیل شده است.

سحر خیز تصریح کرد: با نگاهی به خبرهای روزنامه ها به راحتی می توان به مسئله سانسور و به خصوص خود سانسوری پی برد بعنوان مثال هیچ خبرگزاری و روزنامه ای جرات انتشار سخنان اخیر "محسن کدیور" در انجمن صنفی روزنامه نگاران را نداشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رییس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات گفت : به نظر می رسد روزنامه نگاران فضای حاکم بر مطبوعات را به خوبی درک کرده اند و از آن تبعیت می کنند ، در این اوضاع و احوال گرچه بعد از دوره اصلاحات پیشرفتهایی در عرصه رسانه های نوشتاری بوجود آمد، اما برای دستیابی به نقطه ایده آل در حرفه روزنامه نگاری، فاصله ایران با سایر کشورهای دیگر روز به روز در حال بیشتر شدن است و هیچ عقل سالمی این مساله را به مصلحت نظام و آینده کشور نمی داند.

Copyright: gooya.com 2016