جمعه 30 اردیبهشت 1384

پرتاب تخم مرغ به سر و صورت پرويز ورجاوند در کنگره بين المللي در دانشگاه تبريز، پيمان پاک مهر

تبريز نيوز :سرويس سياسي:در يک حرکت سازماندهي شده ، دکتر "پرويز ورجاوند"،سخنگو و عضو شوراي مرکزي جبهه ملي ايران دو بار در کنگره بين المللي طرح احياي ربع رشيدي و فرهنگ و تمدن دوره ايلخاني در دانشگاه تبريز از ناحيه سر وصورت با تخم مرغ مورد حمله قرار گرفت.

"دکتر پرويز ورجاوند"،که جهت سخنراني در کنگره بين المللي طرح احياي ربع رشيدي و فرهنگ و تمدن دوره ايلخاني که با حضور صاحبنظران و اساتيد داخلي و خارجي در تالار وحدت دعوت شده بود در آغاز سخنراني خود و هنگامي که به تنهايي در حال تردد در کريدور دانشکده علوم انساني دانشگاه تبريز بود دو بار توسط چند تن با تخم مرغ مورد حمله قرار گرفت.

"دکتر ورجاوند"،در حاليکه به تنهايي در حال تردد در کريدور دانشکده بود چند تن دو تخم مرغ به سر و صورت وي کوبيدند.

همچنين در آغاز سخنراني "دکتر ورجاوند"، چند تخم مرغ به طرف وي پرتاب شد.

حمله کنندگان و بر هم زنندگان جلسه که به راحتي و فراغ بال به سر دادن شعارهايي عليه وي مي پرداختند با واکنش صدها دانشجو و اساتيد حاضر در سمينار مواجه شدند.

آنان هنگامي که با مقاومت اساتيد دانشگاه مواجه شدند حتي حرمت فرهيختگان و اساتيد را شکسته و بر تکرار اعمال خود اصرار مي ورزيدند.

در اين ميان صدها دانشجو و استاد دانشگاه با ايجاد ديوار انساني مانع از حملات فيزيکي به "ورجاوند" شده و از وي خواستند اقدام نسنجيده چند جاهل را ملاکي براي قضاوت آذربايجاني ها ميهمان نواز ندانند.

در اين خصوص چند تن از اساتيد و دانشجويان حاضر در جلسه که مدعي سازماندهي شده بودن اين حمله بودند ،خواهان پاسخگويي و موضع گيري سريع رييس دانشگاه تبريز ، فرماندار تبريز و استاندار آذربايجان شرقي شدند.

"دکتر ورجاوند"، در اين سمينار قصد داشت در خصوص نتايج مربوط به معماري دوره ايلخانيان بر مبناي يافته هاي رصد خانه مراغه سخنراني کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

کنگره بين المللي طرح احياي ربع رشيدي و فرهنگ و تمدن دوره ايلخاني با حضور صاحبنظران و اساتيد داخلي و خارجي از کشورهاي دانمارک، فرانسه،آذربايجانُ،ژاپن،انگلستان ،مجارستان و تاجيکستان در تالار وحدت دانشگاه تبريز گشايش يافته است.

اين کنگره با سخنراني استاندار آذربايجان شرقي و شخصيت هاي علمي، فرهنگي و سياسي در دانشگاه تبريز آغاز شده است.

پيمان پاک مهر- روزنامه نگار در تبريز
www.tabriznews.com
pakmehr88@hotmail.com
Tel: 0098 914 415 7400

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22899

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پرتاب تخم مرغ به سر و صورت پرويز ورجاوند در کنگره بين المللي در دانشگاه تبريز، پيمان پاک مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016