پنجشنبه 2 تیر 1384

وزير امور خارجه سوئد: ضروری است که اتحاديه اروپا بار ديگر مسئله زرافشان را با نمايندگان ايران مطرح کند

در پی انتشار نامه سرگشاده ای از سوی نمايندگان کميته همبستگی با ناصر زرافشان (مهرداد درويش پور)، وکلای بدون مرز (کلاس فورسبری) و همچنين انجمن قلم سوئد (ماريا موديگ) به وزير امور خارجه سوئد در مورد ناصر زرافشان، وزير امور خارجه دولت سوئد تاکيد کرد اين دولت در حال کوشش برای آزادی ناصر زرافشان است و اتحاديه اروپا نيز وضعيت وی را زير نظر دارد.

در اين نامه آمده است:

وزير دادگستری و من Thomas Bodström و Leif Pagrotsky از نامه ارسالی تان در تاريخ 13 ژوييه به وزير فرهنگ سپاسگزارم. در اين نامه شما خواستار اقدام دولت سوئد برای ناصر زرافشان وکيل و نويسنده شده ايد.

همان طور که شما به يقين مي دانيد دولت سوئد از مدتهای پيش از وضعيت زرافشان آگاه است. سو ئد و اتحاديه اروپا بارها نگرانی خود را در باره وضعيت زرافشان به نمايندگان دولت ايران ايراز داشته اند. از 20 آپريل امسال اتحاديه اروپا مسئله حقوق بشر را در تماس با وزارت امور خارجه ايران پيگيری کرده و به ويژه به وضعيت زرافشان اشاره کرده است. از نظر ما پرونده زرافشان بايد در يک دادگاه سالم و بيطرف بررسی شود. مايه خوشحالی است که شنيده ام او امروز اجازه يافت يرای معالجه مورد نيازش از زندان به بيمارستان منتقل شود.

از نظر دولت سوئد اما ضروری است که اتحاديه اروپا بار ديگر مسئله زرافشان را در گفتگو با نمايندگان دولت ايران مطرح کند. روز پنج شنبه من در ملاقات با همپايه گان خود در اتحاديه اروپا توجه آن ها را به وضعيت زرافشان جلب نمودم. امروز اتحاديه اروپا تصميم گرفت بلافاصله پس از پايان دور دوم انتخابات در ايران در تماس با وزارت امور خارجه ايران وضعيت زرافشان و همچنين اکبر گنجی را پيگيری کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

من تلاش های شما يرای زرافشان را تحسين کرده و در همين جا مي خواهم بر اهميت تداوم کار شما در اطلاع رسانی از وضعيت زرافشان و ديگر افراد مشابه به دولت سوئد تاکيد کنم. همکاران من در بخش خاورميانه و آفريقای شمالی برای ادامه گفتگو با شما تماس خواهند گرفت.

در پايان به شما اطمينان مي دهم که دولت سوئد در نظر دارد مسئله زرافشان را با توجه بسياری دنبال کند.

با درود های دوستانه

Laila Freivalds
21 ژوييه 2005
ترجمه و تکثير از جنبش همبستگی با ناصر زرافشان 23 ژوييه 2005

Copyright: gooya.com 2016