چهارشنبه 8 تیر 1384

با تصويب كنگره؛ آمريكا نام مجاهدين خلق را از ليست گروه‌‏هاي تروريستي حذف مي‌‏كند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

روزنامه "الوطن" چاپ عربستان‌‏سعودي" نوشت: كنگره آمريكا در تلاش براي تبرئه "سازمان مجاهدين‌‏خلق"، از اتهام ترويسم است؛

به گزارش سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران ( ايلنا )، اين روزنامه به نقل از گزارش‌‏هاي سياسي اروپايي نوشت: در پي انتخاب "محمود احمدي‌‏نژاد" به‌‏عنوان رئيس‌‏جمهوري جديد ايران، آمريكا و غرب، مكانيزم‌‏هاي جديدي را براي اِعمال فشار بر تهران در پيش گرفته‌‏اند زيرا وي را نماينده انقلاب‌‏اسلامي دوم در برابر جهان خارج و به‌‏طور مشخص غرب مي‌‏دانند.

الوطن نوشت: در چارچوب سلسله اقداماتي كه دولت‌‏هاي غربي به‌‏ويژه آمريكا آغاز كرده‌‏اند تعدادي از اعضاي كنگره اين كشور، قصد دارند پيش‌‏نويسي قانوني را ارائه كنند تا سازمان مجاهدين خلق را از ليست سازمان‌‏هاي تروريستي دارند كه وزارت امور خارجه آمريكا آن را منتشر مي‌‏كند خارج كنند كه تصويب اين طرح، بحران موجود بين ايران و آمريكا را افزايش خواهد داد.

اين روزنامه با اشاره به اينكه "تام تانكيرودو" عضو جمهوري‌‏خواه مجلس نمايندگان از ايالت "كلرادو" كه بر تلاش‌‏ها براي تهيه پيش‌‏ نويس اين قانون نظارت دارد، نقش مهمي در كميسيون اطلاعات كنگره ايفا مي‌‏كند، مي‌‏افزايد: "باب فيلنر"، عضو دموكرات ايالت كاليفرنيا نيز به تانكيرودو پيوسته است.

تانكيرودو گفت: سازمان مجاهدين خلق نقش كمك‌‏كننده را براي آمريكا بازي كرد و شاخه سياسي آن به نام "شوراي ملي مقاومت ايران"، اولين گروهي بود كه وجود تأسيسات هسته‌‏اي ايران در اراك و نطنز را فاش كرد؛ آنان بهترين منبع اطلاعات درباره ايران محسوب مي‌‏شوند.

به نوشته الوطن، اين سازمان حدود سه‌‏هزار 500 عضو دارد كه در پادگان اشرف در مرز عراق با ايران مستقر هستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين روزنامه مدعي است: "كالين پاول" وزير امور خارجه سابق آمريكا در توافقي با ايران تعهد داده بود اعضاي اين سازمان را در مقابل اعطاي ضمانت‌‏هايي مبني بر عدم پيگرد آنان به استثناي حدود 20تن از سران آن كه احكام سبكي مانند حبس شامل آنان خواهد شد، به ايران بازگرداند اما جناح‌‏هاي ديگر در دولت آمريكا، توافق پاول در پايان سال 2003 ميلادي با ايراني‌‏ها را به شكست كشاندند.

Copyright: gooya.com 2016