جمعه 10 تیر 1384

حداد عادل در بلژيک: نه شراب، نه زن!

خبرنامه گويا - به گزارش سايت اينترنتي روزنامه بلژيکي Le Soir ميهماني نهار هرمان دکرو، در پارلمان بلژيک، بدليل آنکه هيات ايراني حاضر نشد وجود شراب را بر سر ميز بپذيرد، لغو شد. آنها همچنين از دست دادن با آن ماري ليزن، رئيس سناي بلژيک نيز خودداري کردند. هرمان دکرو، مي بايست روز جمعه هيئت نمايندگي پارلمان محافظه کار ايران به رياست غلامعلي حداد عادل را براي صرف نهار مي پذيرفت.

دکرو مي گويد که من هيچ درخواست کتبي در اين زمينه دريافت نکردم، اما آنها غير مستقيم گفته بودند نبايد با هيچ نوشيدني الکلي از ميهمانان پذيرايي شود، آنچه که در ميهماني هاي سطح بالا مرسوم است.

سخنگوي پارلمان مي گويد: حتي براي فرد مسالمت جويي چون دکرو نيز اين موضوع کمي بيش از اندازه به نظر آمد. بدين ترتيب نمايندگان بلژيکي تصميم گرفتند مطابق روش غربي عمل کنند. ميهمانان مجبور نيستند الکل بنوشند و ما نمي خواستيم قوانين خارجي را تمکين کنيم.

برنامه هاي ديدارهاي هيات ايراني به اين ترتيب تغيير نمود و با لغو ميهماني نهار، آنها يک ساعت با آقاي دکرو ملاقات خواهند کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رد دست دادن با يک بانو


در همين حال، بر اساس يک اطلاعيه خبري، رئيس سنا، خانم آن ماري ليزن، مراسم استقبال از هيات ايراني را در آخرين دقايق به دليل رد دست دادن با يک زن از سوي حداد عادل، لغو کرد.

01072005-ff-01.jpg


رئيس سنا يادآور شد که باورهاي هر کشور قابل احترام است و در آنچه ما باور داريم مردان و زنان در يک وضعيت برابر قرار دارند همچون نحوه به استقبال کسي رفتن.

در اين اطلاعيه خانم ليزن اظهار تاسف کرده است که مراسم استقبالي در سنا نخواهد بود.


حداد عادل پيش از آن در ايتاليا نيز مورد بي مهري قرار گرفت. به گزارش احمد رافت از راديو فردا، سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به رم که از هفته ها پیش برنامه ریزی شده بود، بنا به گفته محافل نزدیک به دولت ایتالیا و به طور غیررسمی، سفارت جمهوری اسلامی در رم، تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است. انصراف سیلویو برلوسکونی نخست وزیر ایتالیا از پذیرفتن غلامعلی حداد عادل، علت اصلی لغو سفر هیات ایرانی به رم است. حمید رضا آصفی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در تهران ایتالیا را دعوت کرد به منافع ملی خود بیاندیشد و از تکرار اتهامات واهی آمریکاییها علیه جمهوری اسلامی ایران دست بردارد. یک مقام نخست وزیری ایتالیا به رادیوفردا گفته است ما اجازه نمی دهیم کشوری با انتخابات مخدوش، به ما درس دیپلماسی و سیاست بدهد.

ماجراي مشارکت احتمالي رئيس جمهور جديد ايران در گروگانگيري اعضاي سفارت آمريکا در تهران نيز جنجال ديپلماتيک ديگري است که به رغم تکذيب برخي از چهره هاي مشهور دانشجويان پيرو خط امام، همچنان موضوع بحث رسانه هاي جهان بويژه آمريکاست، تا آنجا که جرج بوش نيز خواستار روشن شدن اين اتهام شده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حداد عادل در بلژيک: نه شراب، نه زن!' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016