سه شنبه 28 تیر 1384

رييس مجلس: بعيد است موضوع گنجي مبدل به معضل نظام ‌شود، ايسنا

رييس مجلس گفت: مطمئنم كه دكتر احمدي‌نژاد اصرار من را بر استقلال مجلس به همان اندازه قبول دارد كه تاكيد من را بر آمادگي مجلس براي همكاري با دولت.


به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) دكتر غلامعلي حدادعادل، عصر روز گذشته پس از حضور در همايش راهكارهاي توسعه‌ تعاوني‌ها در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سوال كه آيا براي جلوگيري از تبديل شدن بحث گنجي به معضلي براي نظام نياز نيست تا فكري براي اين مساله شود، گفت:« بعيد مي‌دانم اين موضوع مبدل به يك معضل شود. تصور مي‌كنم در قضيه آقاي گنجي يك مقدار تبليغات با واقعيات فاصله دارد، ولي بعيد مي‌دانم كار به آن‌ جايي كه ماهواه‌ها و آقاي بوش عنوان مي‌كنند، بكشد.»

وي ادامه داد:« همين كه آقاي بوش اين‌قدر نگران حال آقاي گنجي است و كمترين واكنشي نسبت به زندانيان ابوغريب و شكنجه‌هاي عراق و افغانستان نشان نمي‌دهد، حكايت از برخورد غيرصادقانه خارجي‌ها مي‌كند و ما بايد در داخل هوشيار باشيم كه آب به آسياب دشمن نريزيم.»

حدادعادل در پاسخ به خبرنگار ايسنا مبني بر اينكه برخي معتقدند لحن گفتار شما در جلسه غيررسمي با احمدي‌نژاد تغيير كرده بود و اين به دليل اصرار برخي گروه‌ها بوده است، آيا اين بدين علت بوده يا دليل ديگري داشته است؟ گفت:« من هميشه گفته‌ام از اصطلاحات راست و چپ و اصلاح‌طلب و اصولگرا و محافظه‌كار و غيره خيلي سر در نمي‌آورم. علاقه هم ندارم، هميشه فكر خودم را مطرح مي‌كنم و معمولا اين حرف‌ها را از زبان ديگران مي‌شنوم.»

وي ادامه داد:« اگر مجموع صحبت من را در آن جلسه در نظر بگيريد متوجه مي‌شويد كه به دو چيز توجه شده است؛ يكي پشتيباني از دولت جديد و رييس‌جمهور منتخب و قول همكاري با دولت منتخب و ديگري تكيه و اصرار بر استقلال مجلس.»

او در ادامه افزود:« فكر مي‌كنم اين از هر دو جهت منطقي و مطمئنم كه دكتر احمدي‌نژاد اصرار من را بر استقلال مجلس به همان اندازه قبول دارد كه تاكيد من را بر آمادگي مجلس براي همكاري با دولت.»

حدادعادل در خصوص تعطيلات مجلس گفت:« كار نمايندگان كه تعطيل نمي‌شود. وقتي هم كه در مجلس نيستند، در حوزه‌هاي انتخابيه هستند و باز با مردم سر و كار دارند و اگر جلسات علني تشكيل نمي‌شود به معناي تعطيلي مطلق فعاليت نمايندگان نيست. البته بعضي‌ها هم ممكن است به مرخصي تابستاني رفته باشند و اميدواريم آنها هم براي فعاليت بهتر بعد از شروع مجدد مجلس آماده شوند.»

وي در خصوص سفر تعدادي از نمايندگان كميسيون عمران به هلند گفت:« معمولا اظهارنظرهايي كه مي‌شود يكي دو نمونه‌اش هم در بعضي از مطبوعات و سايت‌ها راجع به سفرهاي نمايندگان انجام شد كه دقيق نبود و من هم انتقاد كردم. در اين مورد هم توصيه مي‌كنم بعد از گرفتن اطلاعات صحيح از خود آن نمايندگاني كه سفر كرده‌اند با داوري‌هايي كه شده مقايسه كنيد، آن وقت اظهارنظر كنيد.»

حدادعادل در پاسخ به خبرنگار ايسنا مبني بر اينكه آقاي كوهكن گفته هيات‌رييسه از اين سفر خبر نداشته است؟ گفت:« بي‌خبر بودن ما به معني بي‌اهميت بودن سفر نيست.»

رييس مجلس در خصوص تعامل مجلس با رييس‌جمهور منتخب براي تشكيل اعضاي كابينه گفت:« ما نزديك به چهل روز تا تشكيل دولت جديد وقت داريم و به تدريج ارتباط بين دولت آينده و مجلس قوي مي‌شود و تصور مي‌كنم با اقداماتي كه از دو سو صورت مي‌گيرد وقتي دولت جديد كابينه خودش را به مجلس معرفي كند زمينه لازم براي بررسي منطقي و همكاري مفيد مجلس و دولت پيدا شود.»

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا ليستي از طرف رييس‌جمهور منتخب به مجلس يا كميسيون‌هاي تخصصي ارائه شده است؟ گفت:« هنوز نه، ولي دير نشده است. منطقي مي‌دانيم كه دولت در شرايط فعلي در كار بررسي باشد و شتابزده عمل نكند. البته دولت مي‌تواند هيچ فهرستي هم به مجلس ندهد، ولي اگر از قبل به شكلي نمايندگان با پيشنهاد دولت انس بگيرند راه دولت در مجلس هموارتر مي‌شود.»

حدادعادل گفت:« مجلس قرار ندارد فهرستي به نام مجلس به دولت دهد.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در خصوص بخش تعاون گفت:« تصور مي‌كنم تصويب سياست‌هاي كلي ذيل اصل 44 با تاكيد مقام معظم رهبري بر تقويت بخش تعاوني، تصويب قانون برنامه چهارم و تصويب ماده 104 در اين قانون و روي كار آمدن دولت دكتر احمدي‌نژاد و توجه مردم به دولت و روحيه مجلس هفتم با در نظر گرفتن مجموع اين شرايط فرصت مناسبي براي ايجاد جهش در بخش تعاوني در كشور پديد آمده است.»

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رييس مجلس: بعيد است موضوع گنجي مبدل به معضل نظام ‌شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016