پنجشنبه 30 تیر 1384

معصومه شفيعي از رئیس قوه قضائیه خواست پرونده اکبر گنجي را به مقامی غیر از دادستان تهران بسپارد، راديو فردا

اکبر گنجی در پی انتقال به بیمارستان میلاد در تهران در وضعیت قرنطینه بسر می برد و اجازه دیدار با وکیلان خود را ندارد. معصومه شفیعی همسر گنجی در مصاحبه با رادیو فردا می گوید: گنجی در حالت تهوع و استفراغ و اسهال شدید بود. وی می افزاید وقتی گنجی مطلب روز چهارشنبه کیهان تهران با عنوان پروژه مرگ اکبر گنجی ناکام ماند، را شنید، خنده اش گرفت و آن را بشدت تکذیب کرد. وی می گوید از رئیس قوه قضائیه خواهش می کنم پرونده گنجی را از دادستان تهران بگیرد تا گنجی به سرنوشت زهرا کاظمی که در بازداشت به قتل رسید، دچار نشود.
نازي عظيما
---------------------------------------

اکبر گنجی چهل و یکمین روز اعتصاب غذایش را می گذراند. گزارش می شود که گنجی در پی انتقال به بیمارستان میلاد در تهران در وضعیت قرنطینه بسر می برد و اجازه دیدار با وکیلانش را ندارد. معصومه شفیعی همسر گنجی در مصاحبه با رادیو فردا می گوید:
معصومه شفیعی: وزن ایشان دیروز 54 کیلو بود. دیشب که او را دیدم توی دستشویی بود و در حالت تهوع و استفراغ و اسهال شدید بود. حال جسمانی اش بسیار بد بود. رنگ چهره اش بسیار ناجور بود. مادر ایشان که این صحنه را دید خیلی حالش بد شد.

نازی عظیما (رادیو فردا): به گفته معصومه گنجی سعید مرتضوی پس از دیداری که روزهای شنبه و یکشنبه 27 تیرماه با اکبر گنجی داشت روز دوشنبه اعلام کرد که اکبر گنجی پس از عمل زانو به زندان منتقل می شود و این بمعنای آن بود که او آزاد نخواهد شد. از همینرو آقای گنجی به اعتصاب غذای خود ادامه داد. معصومه گنجی می گوید که حتی وکیلان گنجی نیز اجازه دیدار با او را ندارند.

معصومه شفیعی: وکیل ایشان آقای مولایی و آقای سلطانی چندین بار به بیمارستان مراجعه کردند ، با آن ماموران بحث کردند، گفتگو کردند بلکه اجازه ملاقات با آقای گنجی را پیدا کنند ولی به ایشان اجازه ندادند و گفتند که آقای مرتضوی گفته است محل ملاقات زندان است نه بیمارستان. درصورتی که عکس این را فکر می کنیم.

ن.ع: معصومه شفیعی وضع شوهرش را در بیمارستان میلاد بدتر از زندان توصیف می کند.

معصومه شفیعی: ولی ما خاطره خوشی از آقای مرتضوی و دادستانی از ماموران دادستانی نداریم. و به ما حق باید بدهند که نگران حال و امنیت گنجی باشیم. در طبقه ای که ایشان هستند ایشان تنها بیمار آن طبقه اند. از تلفن محروم اند، روزنامه هایی که ایشان می خواهند به او نمی دهند. آقای مرتضوی به گنجی گفته فقط باید قرآن بخوانی از مسائل سیاسی دور باشی. فقط افراد درجه یک خانواده را می تواند ملاقات کند. در چنین شرایطی واقعا شرایط زندان بهتر است.

ن.ع: مطلب روز چهارشنبه کیهان تهران با عنوان پروژه مرگ اکبر گنجی ناکام ماند، نیز مایه نگرانی بیشتر خانم گنجی شده است. این روزنامه از قول یک مقام آگاه مدعی شده است که یکی از بستگان گنجی با همکاری شیرین عبادی و زیر نظر بیگانگان پروژه اعتصاب غذای گنجی را طراحی کرده و او را وادار به اعتصاب غذا کرده اند تا از مرگ گنجی به زیان جمهوری اسلامی بهره برداری کنند. خانم گنجی می گوید:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

معصومه شفیعی: من این مساله را به آقای گنجی گفتم آقای گنجی خنده اش گرفت و مساله را بشدت تکذیب کرد. کیهان ادعا کرده که مستنداتی در اختیار گنجی قرار گرفت درمورد این مساله و او پس از اینکه این در جریان این مساله قرار گرفت موافقت کرد اعتصاب غذایش را بشکند. خبر روزنامه کیهان بسیار نگران کننده است. من از همینجا به آقای شاهرودی می گویم به پزشکان بیمارستان می گویم مسئول بیمارستان میلاد می گویم و به هرکسی که توی پرونده آقای گنجی مسئولیت دارد به همه اعلام می کنم همینقدر که روزنامه کیهان وارد این مساله شده یک زنگ خطریست برای ما و نشان می دهد که دستهایی در کار است که خدای نکرده آقای گنجی را به جایی بکشانند و به زندگی اش خاتمه دهند. من این را با تمام وجودم حس می کنم.

ن.ع: با اینحال معصومه گنجی به مقامهای بالای قضائیه خوشبین ا ست و چشم امیدش را به آنان دوخته است.

معصومه شفیعی: مطمئنم که مسئولان بالای قوه قضائیه در حل مساله گنجی حسن نیت دارند. آنها می خواهند که مساله حل شود. امیدوارم آقای شاهرودی خودشان در این مساله دخالت مستقیم داشته باشند من از آقای شاهرودی خواهش می کنم، ملتمسانه تقاضا می کنم، مصرانه تقاضا می کنم پرونده گنجی را از دست مرتضوی بگیرد در مساله زهرا کاظمی هیچ قاتلی پیدا نشد. من می ترسم این مساله تکرار شود. خدا نکند این مساله تکرار شود. امیدوارم افکار عمومی همه کسانی که در این موضوع می توانند مفید باشند کمک کنند این مساله حل بشود.

Copyright: gooya.com 2016