دوشنبه 3 مرداد 1384

شاهرودي: گزارش عملكرد درباره‌ حقوق شهروندي مربوط به محكومان چك، موادمخدر و محكوميت‌هاي مالي است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

رييس قوه‌ي قضاييه تاكيد كرد: گزارش عملكرد حقوق شهروندي مربوط به محكومان چك، مواد مخدر و محكوميت‌هاي مالي است.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، آيت‌الله هاشمي شاهرودي، در جلسه‌ي مسوولان عالي قضايي با اشاره به گزارش منتشر شده در برخي خبرگزاري‌ها و مطبوعات درباره‌ي اقدامات قوه‌ي قضاييه در زمينه‌ي حفظ حقوق شهروندي، گفت: مطالبي كه در اين گزارش آمده مربوط به محكومان چك، مواد مخدر و محكوميت‌هاي مالي است؛ شاكي خصوصي دارند و مطابق قانون در زندان هستند.

وي افزود: بيش از دو سوم اين زندانيان را محكومان مواد مخدر و محكومان مالي تشكيل مي‌دهند كه مطابق تلاش براي حفظ حقوق شهروندان و حقوق بشر و براي جلوگيري از تضييع حقوق مردم در زندان هستند.

رييس قوه‌ي قضاييه، تاكيد كرد: دستگاه قضايي حافظ حقوق مردم است و بي‌توجهي به جرايمي مانند مواد مخدر در واقع خلاف حقوق بشر است.

هاشمي شاهرودي، افزود: برخي از دستگاه‌هاي داخلي بعضا مطالبي را مطرح مي‌كند كه موجب سوءاستفاده دشمنان و برخي دولت‌هايي مي‌شود كه خودشان در مجموعه‌ي عملكرد خود بسياري از افراد و گروه‌ها از جمله مسلمانان را از طبيعي‌ترين حقوق خود مانند حجاب محروم مي‌كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس قوه‌ي قضاييه، افزود: شان دستگاه قضايي در اين است كه فارغ از جنجال‌هاي سياسي كار خود را طبق قانون انجام دهد.

وي تاكيد كرد: آزادي انسان‌ها، حفظ حقوق شهروندي از جمله توجه به حقوق زنان، كودكان و اقليت‌هاي ديني در كشور ما از بسياري كشورهاي مدعي حقوق بشر بيشتر رعايت مي‌شود كه اين مساله در بازديد هيات‌هاي خارجي و سازمان بين‌المللي نيز مورد تاكيد قرار گرفته است.

Copyright: gooya.com 2016