پنجشنبه 6 مرداد 1384

احمدي نژاد: با تلاش مخلصانه رسيدن به اهداف سند چشم انداز ۲۰ ساله زودتر از موعد قابل تحقق است، ايرنا

تهران ، ايرنا ‪۸۴/۰۵/۰۶‬
داخلي. سياسي. احمدي نژاد. دانشگاه.

رييس جمهوري منتخب در ديدار با مسوولان نمايندگي ولي فقيه در دانشگاههاي استان تهران ، ابرازاميدواري كرد كه با تلاش مخلصانه ومجاهدت نيروهاي متدين وخدمتگزار و استعانت از خداوند متعال ، مي‌توان اهداف سند چشم انداز ‪۲۰‬ ساله را بسيار زودتر از موعد پيش بيني شده ، محقق كرد.


به گزارش روز پنجشنبه دفتر امور رسانه‌اي رياست جمهوري ،دكتر محمود احمدي نژاد ساختن و آبادكردن كشور بر پايه علم وفرهنگ را مستلزم اهتمام صادقانه تمامي انسانهاي عالم ، دلسوز ، فكور ، شجاع و خلاق دانست و تاكيد كرد كه جهت گيري اصلي درتمامي تلاشهاي علمي ،ديني و فرهنگي، عينيت بخشيدن به تعالي و تكامل معنوي انسانهاست و برهمين اساس مي‌توان گفت كه حوزه و دانشگاه يك هدف مشترك را دنبال مي‌كنند.

رييس جمهوري منتخب ، نگاه فرهنگي به همه عرصه‌هاي زندگي انسان را ضروري خواند و گفت : كارها و ماموريتهاي زيادي برعهده دانشگاههاست كه بايد با جديت پيگيري شود و به انجام برسد . كارفرهنگي و تربيت انسانهاي فرهيخته از جمله اين ماموريت هاست و من اميدوارم در تحقق اين هدف ، بركات نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاهها ، روز افزون شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دكتر احمدي نژاد تربيت انسانهاي صالح درمحيط هاي علمي و دانشگاهي را نيازمند همدلي ، همسويي و هوشياري در برابر تلاشهاي تفرقه انگيز دانست و برحمايت كامل دولت جديد از فعاليتهاي عميق فرهنگي درعرصه‌هاي مختلف و بويژه دانشگاهها تاكيد كرد.

رييس جمهوري منتخب ، تحكيم روابط دوستانه ، صميمانه و محبت آميز ميان مسوولان حوزه‌هاي نمايندگي ولي فقيه با دانشجويان و اساتيد دانشگاهها و مراكز آموزش عالي را حائز اهميت خواند و تاكيد كرد كه اين رابطه فرهنگي بستر انتقال مباني و معيارهاي لازم براي رشد و تعالي انسانهاست.

دكتر احمدي نژاد از دانشجويان به عنوان سرمايه‌هاي انقلاب و عامل پيشبرد آن در دنيا ياد كرد و گفت : چتر اسلام ، انقلاب ودولت اسلامي چتر جامع و گسترده محبت ،دوستي و برادري است وهمه نيروهاي دلسوز جامعه بدون هيچگونه استثنايي مي‌توانند در زير آن جاي بگيرند.

رييس جمهوري منتخب ، كينه توزي ، ايجاد درگيري و تحميل فضاي خشن و بد دلي در دانشگاه‌ها را يك هدف طراحي شده دشمنان ملت ايران توصيف كرد وگفت: پس ازاستقراردولت جديد، نشستهاي همدلي و تخصصي براي بررسي مسابل دانشگاهها و يافتن راه حلهاي مناسب برگزار خواهد شد و من اطمينان دارم كه به رغم طراحي دشمنان، به زودي فضاي دانشگاههاي ما آكنده از مهر و محبت و وفاق و دوستي خواهد شد.

پيش از سخنان رييس جمهوري منتخب ، حجت‌الاسلام والمسلمين قمي نماينده ولي فقيه در نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها ، نتيجه انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري را پيروزي ادبيات حضرت امام خميني (رض) ، غلبه گفتمان عدالت ، متجلي شدن مردمسالاري ديني و اعتماد مردم به دانشگاه و دانشگاهيان دانست و اظهار اميدواري كرد كه اين پيروزي الگوي مناسبي براي مردم منطقه و جهان اسلام باشد.

وي همچنين از آغاز حركت ملي درجهت تحقق و تشكيل دولت اسلامي سخن به ميان آورد و گفت كه دانشگاهيان آماده‌اند تا براي بسترسازي فكري ومعنوي در ارتباط با دولت اسلامي همكاري كنند.

دراين ديدار چند تن از اعضاي نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه‌ها نيز نقطه نظرات خود را درباره مسايل فرهنگي در دانشگاهها ارايه كردند.

Copyright: gooya.com 2016