دوشنبه 10 مرداد 1384

همسر اکبر گنجی خواستار تحصن عمومی برای آزادی وی در برابر دفتر سازمان ملل متحد شد، راديو فردا

[برگرفته از راديو فردا]

معصومه شفیعی همسر اکبر گنجی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که با توجه به وخامت حال گنجی و بی نتیجه ماندن تلاش های او برای آزادی وی از روز چهارشنبه 12 مردادماه در برابر دفتر سازمان ملل متحد تحصن می کند . وی در این فراخوان خواهان پیوستن مردم به این تجمع اعتراضی شد. وی در مصاحبه با رادیو فردا می گوید ما قصد خشونت نداریم و صرفا می خواهیم آنجا تجمع کنیم و صدایمان را به گوش مسئولان و افکار عمومی و رسانه های خارجی برسانیم. خانم شفیعی می گوید هر خبری در مورد وضع همسرش باید از طریق او بعنوان نماینده خانواده ارائه بشود. وی تاکید می کند که گنجی و وکلا و خانواده وی درخواست آزادی مشروط نکرده اند.

نوشا برنا


معصومه شفیعی: تقریبا 23 ساعت پیش بیمارستان بودم. حال عمومی اش خوب نبود. سرم نداشت. اما پزشکان اگر حالشان وخیم شود سرم بهشان وصل می کنند. امروز هم دادستانی اطلاعیه داده و گفته است که خانم عبادی و همسر گنجی در صدد ازبین بردن ایشان اند. معنی این حرف اینست که حتما زهرا کاظمی را هم ما کشتیم حتما آن بلاهای را سر وبلاگ نویس ها ما درآوردیم. حسین قاضیان را ما شکنجه کردیم. قتلهای زنجیره ای را هم حتما ما مرتکب شدیم. در هر صورت هر خیری در مورد آقای گنجی باید از طریق من بعنوان نماینده خانواده ارائه بشود هر خبر دیگری را نمی شود پذیرفت. در این مرحله چون من دستم به جایی بند نیست و همه راه های قانونی را طی کردم و نتیجه ای نگرفتم. لذا اعلام تحصن کردم برای روز چهارشنبه 12 مرداد 9 و نیم صبح در جلوی سازمان ملل. از همه کسانی که برای انسانیت، برای آزادی و حقوق بشر ارزش قائل اند از همه کسانی که دوست ندارند گنجی از دنیا برود و این سرمایه ملی را دوست دارند حفظ کنند خواهش می کنم در این تحصن به ما بپیوندند. از مسئولان مربرطه و وزارت کشور درخواست می کنم امنیت این تحصن را به هرنحو که می توانند تامین کنند چون ما یاک خواست بحق داریم و این خواسته در چارچوب قانون قابل توجیه است. ما قصد خشونت نداریم و صرفا می خواهیم آنجا تجمع کنیم و صدایمان را به گوش مسئولان و افکار عمومی و رسانه های خارجی برسانیم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

امیدوارم که هرچه زودتر این مساله حل شود و این را تکرار می کنم که نه آقای گنجی و نه وکلای ایشان خانم عبادی و نه خانواده آقای گنجی هیچکدامشان درخواست آزادی مشروط را نکردند و نمی کنند و نخواهند کرد. این مساله باید از طرف مسئولان هرچه زودتر مورد پیگیری قرار بگیرد و پاسخ داده بشود.

Copyright: gooya.com 2016