دوشنبه 10 مرداد 1384

نامه‌ي ايران براي از سرگيري فعاليت‌هاي هسته‌يي در تاسيسات فرآوري اورانيوم اصفهان به آژانس بين‌المللي انرژي اتمي تسليم شد، ايسنا

نامه‌ي ايران براي از سرگيري فعاليت‌هاي هسته‌يي در تاسيسات فرآوري اورانيوم اصفهان دوشنبه ساعت 14:30 به وقت تهران به آژانس بين‌المللي انرژي اتمي تسليم شد.

يك مقام آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار انرژي هسته‌يي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با اعلام اين مطلب ادامه داد، در اين نامه ايران رفع پلمپ از تجهيزات اين تاسيسات و راه‌اندازي آن را در حضور و با نظارت بازرسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي خواستار شده است.

به گفته‌ي وي فعاليت هسته‌يي در اصفهان امروز (دوشنبه) ازسرگرفته خواهد شد.

همچنين يك مقام آگاه نزديك به منابع دولتي نيز به خبرنگار ايسنا گفت: نامه‌ي ايران براي درخواست راه‌اندازي تاسيسات فرآوري اورانيوم اصفهان به آژانس بين‌المللي انرژي اتمي رفته است.

اين مقام آگاه كه خواست نامش ذكر نشود‏ به خبرنگار انرژي هسته‌يي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) خبر داد: به احتمال زياد پلمپ تاسيسات هسته‌يي اصفهان تا امشب برداشته مي‌شود و اين تاسيسات كارش را آغاز خواهد كرد.

قرار بود اروپا تا امروز پيشنهادش را در خصوص مساله‌ي هسته‌يي ايران به تهران ارايه كند، اما به نظر مي‌رسد كه طرف اروپايي نتوانسته است به تعهدي كه در اين خصوص داده بوده است، عمل نمايد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

تاسيسات فرآوري اورانيوم بخشي از چرخه‌ي سوخت هسته‌يي محسوب مي‌شود كه پيش در آمدي براي توليد سوخت هسته‌يي است، با اين وجود اين تاسيسات از نظر تعاريف آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در زمره تاسيسات غني‌سازي اورانيوم به حساب نمي‌آيد و بدين ترتيب ايران هم‌چنان به حفظ تعليق غني‌سازي اورانيوم در تاسيسات غني‌سازي نطنز پايبند خواهد ماند.

Copyright: gooya.com 2016