دوشنبه 10 مرداد 1384

گزارش ها از درگيري هاي تازه در سنندج خبر مي دهند

[برگرفته از خبرنامه لنگر]

* خبرهاي زير در سايت خبرنامه لنگر منتشر شده اند و خبرنامه گويا منبعي براي تاييد يا رد اخبار منتشره در زير ندارد.

بنا به گزارش ارسالی از سنندج درگیری وسیعی در این شهر آغاز شده است. درگیری ساعتی پیش و در پی حرکت اعتراضی آرام جمعی از مردم شهر، در حدود دویست نفر، روی داد که با حملۀ وحشیانه پلیس به خشونت کشیده شد. وضعیت شهر اکنون متشنج است و مردم همچنان با آتش روشن کردن در خیابان به تظاهرات علیه رژیم برخواسته اند؛ گفته می شود صدای چند شلیک هم شنیده شده است. اخبار تکمیلی در ادامه خواهد آمد

خبر تکمیلی ساعت 21؛ دوشنبه بیست مرداد 1384

بر اساس اعلامیه‌‌های که روز قبل در شهر پخش گردیده بود قرار بود که امروز ساعت هفت عصر در پارک استقلال که در یکی از میدان‌های اصلی شهر واقع است، اعتراض "سکوت"ی برگزار گردد. در ساعت مقرر با جمع شدن جمعی در حدود دویست نفر در این پارک بدونه هیچ تحرکی حرکت آغاز شد. تعداد نیروهای پلیس و لباس‌ شخصی ها زیاد چشم‌گیر نبود. در ساعت هفت و ربع جمعیت مستقر در پارک با غریوی یک دست به خیابان آمدند و دست به راهپیمایی آرام زدند. اما مسافت کمی را نپیموده بودند که مورد هجوم نیروهای ضد شورش قرار گرفتند. از این به بعد نیروهای پلیس گروه گروه مثل مور ملخ به میان خیابان‌ها ریختند و مردم با متفرق کردند. پس از گذشت تعیب و گریزهای پراکنده اکنون کمی اوضاع آرام‌تر شده. نیروهای ضد شورش حتا در حاشیه‌ترین نقاط شهر مستقر هستند وبه هر جمع کوچکی حمله می‌کنند. مردم بر پشت‌بام‌ها آمده‌اند. درگیری و شلیک گلوله همچنان ادامه دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ساعت 21.15؛ دوشنبه بیست مرداد 1384

مردم بر پشت‌بام‌ها آمده‌اند و در برخي نقاط شهر آثار دود و آتش ديده مي‌شود. صداي شليک گلوله هم به گوشمي‌رسد و به گفته‌ي مسئولين انتظامي تير هوايي بوده. مرکز اصلي درگيري در همين لحظه زير پل مرکزي شهر به نام "پل ملاويسي" گزارش شده. که ظاهراً درگيري سنگيني ميان مردم ونيروهاي امنيتي رخ داده همچنين منجر به آتش زدن چند خودرو شده. گفته می شود تا کنون دو کودک در جریان این حوادث کشته شده اند.


ساعت 21.30؛ دوشنبه بیست مرداد 1384
صداي شليک و شعارها در خيابان‌هاي مرکزي شهر هنوز ادامه دارد. مزدوران محلي به لو دادن معترضان و نشان دادن خانه‌هاي آن‌ها دست زده‌اند. خيابان ها مملو از نيروهاي ضد شورش سراپا مسلح است و جو ارعاب و تهديد در شهر را حاکم کردند.


ساعت 22؛ دوشنبه بیست مرداد 1384
طبق آخرين گزارش واصله وضعيت کلي شهر سنندج فعلاً آرام شده است، اما درگيري هاي پراکنده در جاي جاي شهر ادامه دارد.

در همين زمينه:

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش ها از درگيري هاي تازه در سنندج خبر مي دهند' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016