دوشنبه 17 مرداد 1384

فعاليت‌هاي هسته‌اي در سايت UCF اصفهان آغاز شد، فارس

با حضور بازرسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و تحت نظارت اين سازمان، فعاليت سايت هسته‌اي UCF اصفهان آغاز شد.


به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري فارس به اصفهان، فعاليت قسمت‌هايي از تاسيسات UCF اصفهان كه قبلاً زير نظر آژانس بوده ولي پلمپ نبوده و در برگيرنده تزريق كيك زرد، UF2و UF4 مي‌باشد، از امروز آغاز شد.
تكنسين‌هاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي از صبح امروز در حال نصب دوربين‌هاي كنترلي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در اين سايت هستند.
آژانس به ايران اعلام كرده است كه نصب كامل اين دوربين‌ها تا روز چهارشنبه به طول مي‌انجامد و پس از آن فعاليت سايت هسته‌اي اصفهان كامل مي‌شود.
به موازات نصب دوربين‌ها، پلمپ‌ها نيز فك خواهد شد.
بازرسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در حال حاضر در حال تقويت سيستم نظارتي خود است و در قسمتي‌هايي كه قبلاً دوربين نداشته‌ نيز در حال نصب دوربين است.
در همين حال يك منبع آگاه به خبرنگار فارس گفت: «اين عملكرد آژانس غير معقول و خارج از وظيفه آن مي‌باشد.»
وي افزود: «آژانس در پي تقاضاي ايران جهت فك پلمپ اعلام كرد كه بايد نظارت خود را تقويت كند و حتي در مراحل تزريق كيك زرد، uf2 و uf4 نيز دوربين نصب كند. با اينكه اين تقاضاي آژانس غيرمعقول بود، اما جمهوري اسلامي ايران براي نشان دادن حسن نيت آنرا پذيرفت.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گفته وي، «ايران هفته گذشته به آژانس اعلام كرد كه تكنيسين‌هاي خود را روز سه‌شنبه به ايران اعزام كند اما آژانس با وقت كشي تكنسين‌هاي خود را امروز جهت نصب دوربين‌ها امروز به ايران اعزام كرد.»

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فعاليت‌هاي هسته‌اي در سايت UCF اصفهان آغاز شد، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016