پنجشنبه 20 مرداد 1384

خبرنگار ايسنا اطلاع يافت: نيروهاي امنيتي انگليس عوامل ناآرامي‌هاي خوزستان را آموزش داده بوده‌اند

بر اساس اطلاعات به دست آمده و مدارك مشخص، برخي از افرادي كه در ارتباط با ناآرامي‌هاي خوزستان و اهواز بازداشت شده‌اند، اعتراف كرده‌اند كه نيروهاي امنيتي انگليس آنها را آموزش داده‌اند.

خبرنگار سياسي - خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اطلاع يافت، بر اساس اطلاعات منابع موثق، وزارت امور خارجه‌ي كشورمان نيز در اين رابطه چندين بار ضمن تذكر به طرف‌هاي انگليسي، برخوردهاي تندي را با مقامات رسمي اين كشور داشته است.

پيش از اين عبدالواحد موسوي لاري، وزير كشورمان گفته بود كه در اهواز يك گروه كاملا حرفه‌يي تروريستي با امكاناتي كه از خارج از مرزها آورده بودند، آن فاجعه را به وجود آورده‌اند.

هم‌چنين علي يونسي، وزير اطلاعات كشورمان، خاطرنشان كرده بود كه بعضي از عوامل ناآرامي‌هاي اهواز با خارج از كشور ارتباط دارند و در زندان به سر مي‌برند.

در همين حال علي آقامحمدي، مسوول كميته اطلاع‌رساني شوراي عالي امنيت ملي كشورمان نيز به ايسنا اعلام كرده بود كه گروه‌هاي تروريستي مسلح كه با هدايت آمريكا از خاك عراق به داخل خاك ايران نفوذ كرده‌اند، عوامل انفجارهاي قم، اهواز و تهران بوده‌اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي هم‌چنين گفته بود كه اين گروه‌هاي تروريستي از داخل خاك عراق و از مناطقي كه ”تحت كنترل نيروهاي انگليسي است“ با هدايت و برنامه‌ريزي به داخل خاك ايران اعزام شده ‌بوده‌اند.

Copyright: gooya.com 2016