یکشنبه 23 مرداد 1384

شمخاني: هر کس همراه توانمندی هسته ای صلح آمیز است، ایرانی وگرنه غیر ایرانی است، مهر

وزیر دفاع با اشاره به پرونده هسته ای کشورمان گفت: مسیری را طی می کنیم که دیگران حتی بر خلاف میل خود، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان قدرت منطقه ای بپذیرند.

به گزارش خبرگزاری "مهر" به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، امیر دریابان شمخانی در مراسمی که به تجلیل از تلاش های وی در ارتقاء صنعت هوایی کشور اختصاص داشت، تاکید کرد: مشارکت گسترده مردم در انتخابات اخیر و شکست سناریوهای مختلفی که علیه کشورمان طراحی شده، توان بالقوه ای به جمهوری اسلامی ایران بخشیده است.

وی با اشاره به اینکه توانمندی حاصله را باید هوشمندانه و مدبرانه به کار گرفت، تصریح کرد: در بعد داخلی باید راهبردهای اصولی و نه مسکنی اتخاذ کرد و با جهان خارج نیز باید از موضع قدرت تعامل دانست.

وزیر دفاع تصمیم اخیر کشورمان مبنی بر فک پلمپ تاسیسات هسته ای احتمالی را ستود و خاطرنشان ساخت: هر نامزدی که در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی می رسید، چنین تصمیمی را اتخاذ می کرد.

وی دستیابی به توان هسته ای صلح آمیز را خط قرمز ایرانیان توصیف کرد و افزود: هر کس همراه توانمندی هسته ای صلح آمیز است، ایرانی وگرنه غیر ایرانی است.

امیر دریابان شمخانی پیشنهاد اخیر اروپا به جمهوری اسلامی ایران را تقبیح کرد و گفت: آنها از ما تضمین خواسته اند در حالی که برای خود مسئولیتی جز توصیه در نظر نگرفته اند.

وزیر دفاع با اشاره به اینکه هیچ قدرتی بدون مقاومت شکل نمی گیرد، تصریح کرد: ما می توانیم پتانسیل مقاومت را در جمهوری اسلامی ایران زنده نگه داریم و همچنان آن را تقویت کنیم.

وی در این رابطه به وقایع اخیر لبنان اشاره و خاطر نشان کرد: به دنبال ترور رفیق حریری، قدرت های فرا منطقه ای در پی ایجاد انقلاب رنگی در لبنان بودند ولی با تدابیر حزب اله، مقاومت در سطح این کشور فراگیر و به پدیده ای ملی تبدیل شد.

وزیر دفاع با اشاره به شعارهای دکتر احمدی نژاد در انتخابات اخیر گفت: مردم به فردی رای دادند که شعاری در رابطه با آمریکا نداد و گفتمان بهمن 57 را به کار برد. این نشان می دهد که تحولات ایران داخلی و نه متاثر از عوامل خارجی بود.

وی با اشاره به عملکرد هشت ساله خود گفت: در دفاع مقدس عناصری بسیار موثرتر از امثال من حماسه آفریدند به همین ترتیب نیز در وزارت دفاع، عناصر گمنامی فعالیت دارند که توفیقات حاصله ، متعلق به آنهاست.

پیش از سخنان امیر دریابان شمخانی، رئیس سازمان صنایع هوایی ( سرتیب پاسدار حسین علایی)، فرمانده نیروی هوایی ارتش (سرتیب قوامی)، فرمانده نیروی دریایی ارتش (دریادار محتاج) و معاون آماد ستاد مشترک ارتش (سرتیب شعبانی) در سخنانی کوتاه از اقدامات و تلاش های وزیر دفاع در ارتقا توان دفاعی کشور تقدیر کردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

Copyright: gooya.com 2016