دوشنبه 24 مرداد 1384

انتقاد شديد الله كرم از انصار حزب الله، فردا

در پي بيانيه توهين آميز و گستاخانه گروه انصار حزب الله كه واكنش هاي زيادي را در ميان نيروهاي اصولگرا به دنبال داشت، حسين الله كرم يكي از نيروهاي طيف حزب الله در گفتگو با سايت خبري انصار به انتقاد از بيانيه همفكران خود پرداخته است. سخنان وي نشان مي دهد گروه افراطي انصار نه نتها با انتقاد اصولگرايان مواجه شده بلكه جايگاه خود را در نزد همفكران خود نيز از دست داده است. آنچه در پي مي آيد متن كامل گفتگوي الله كرم است.


* نظر شما راجع به بيانيه انصار حزب‌الله تهران چيست؟


- نظر به اين كه در حال حاضر آمريكاي جنايتكار سعي دارد پيرامون مسايل هسته‌اي، حقوق بشر و تروريسم عليه ايران اجماع جهاني به وجود آورد، بهتر است سعي‌مان را در اجماع داخلي به منظور مقابله با آمريكا متمركز نماييم. البته مساله منافقين داخلي كه در رابطه با اپوزيسيون خارجي سعي بر دامن زدن به واگرايي‌هاي قومي و مذهبي دارند، بايد مورد توجه و دقت نيروهاي انقلاب باشند.


* يعني شما معتقديد بحث «امر به معروف و نهي از منكر» و بحث «منافقين جديد» كه در بيانيه انصار تهران مطرح شده است را رها كنيم؟


- خير. از آن جا كه جامعه ايران، اسلامي است، بايد امر به معروف و نهي از منكر احيا شود. البته برخي معتقدند «منكرهاي مد نظر انصار تهران» زيربنايش در فقر و فساد نهفته است كه مبارزه با اين دو، از عناصر اصلي گفتمان اصلاحات انقلابي است.

در بحث منافقين جديد نيز بايد گفت كه مردم ماهيت آنان را شناخته‌ و در انتخابات شوراي اسلامي دوم شهر و روستا، انتخابات هفتم مجلس شوراي اسلامي و انتخابات نهم رياست‌جمهوري دست رد به سينه‌آنان زدند و از سوي ديگر چون يكي از محورهاي آتي عملكرد دكتر احمدي‌نژاد، بر اساس «مهروروزي» مي‌باشد بهتر است به راي مردم و محور «مهرورزي» بسنده كنيم.


* «انصار تهران» تحت عنوان «مسؤوليت ما در دوران حاكميت اصول‌گرايي» معتقد به «پالايش زلال انقلاب از خس و خاشاك و آلودگي‌هاي نفاق» است. در اين مورد نظر شما چيست؟


- همان‌طور كه در پاسخ به سؤال اول عرض كردم، مي‌بايد حساب منافقين گره‌خورده با اپوزيسيون خارج از كشور كه در صدد دامن زدن به شكاف‌هاي قومي و مذهبي در جوار مرزها هستند، با گروه‌هاي رقيب جدا كرد. از سوي ديگر به نظر مي‌رسد اجرايي كردن گفتمان عدالت‌خواهي و گفتمان اصلاحات انقلابي از اهداف اصلي و كنوني انقلاب اسلامي مي‌باشد. در اين صورت است كه رقباي مدنظر انصار حزب‌الله تهران هرگز امكان بازگشت به قدرت و هم‌سويي با دشمنان نظام را نخواهند يافت.

* «انصار» معتقد است «نفاق داخلي در صدد انتقام‌گيري از خدمتگزاران اصلي دولت و نظام برخواهند آمد لذا عناصر و نيروهاي حزب‌اللهي در سراسر كشور بايد به شناسايي آنها پرداخته، به تكليف خود عمل كنند»، نظر شما چيست؟


- جريانات حزب‌اللهي وظايف خود را بر اساس بيانات و اوامر مطروحه‌ مقام معظم رهبري در سخنراني‌هاي عمومي و علني اتخاذ و تنظيم مي‌كنند و از آن جايي كه فضاي فوق‌الذكر در بيانات مقام معظم رهبري ديده نمي‌شود، تحليل اخير «انصار» نمي‌تواند مورد توجه نيروهاي حزب‌اللهي قرار گيرد. عملكرد ناصحيح ناشي از تحليل‌هاي اشتباه، در گذشته نيز از «انصار تهران» ديده شده است. به عنوان نمونه انصار در خرداد 82 مرتكب اشتباه در تحليل از وضعيت موجود شد و با عملكردي نادرست در مقابل بخشي از نيروهاي اراذل و اوباش در اطراف كوي تهران وارد درگيري شد. در حالي كه مقام معظم رهبري در سخنراني چند روز قبل از اين ماجرا، در ورامين نيروهاي حزب‌اللهي و جوانان متدين را از حضور در آن صحنه‌هاي منع كرده بودند.


اگر چه شناسايي منافقين داخلي بايد صورت گيرد، لكن بايد دانست مردم زودتر از گروه‌هايي مانند «انصار تهران» آنها را شناسايي كرده و با راي خود ميخ آخر را به تابوت منافقين داخلي زدند.


* نظر شما درباره ديدگاه آقاي سليمي نمين راجع به بيانيه «انصار تهران» چيست؟


- يكي از اشتباهات نشريه‌ يالثارات ارگان «انصارتهران» و روزنامه‌ كيهان و ... بي‌توجهي به امثال آقاي سليمي‌نمين مي‌باشد. اين وضعيت در حالي است كه نشريات زنجيره‌اي توجه بيشتري به اين افراد مي‌نمايند و صدالبته مباحث خود را از زبان اين‌ها طلب مي‌كنند و در برخي مواقع موفق هم مي‌شوند. در حال حاضر وضعيت فوق به گونه‌اي شده است كه اين افراد تحت عنوان استفاده از رسانه تن به مصاحبه با هر رسانه‌ي داخلي و خارجي هم مي‌دهند. از اين رو به نظر مي‌رسد نگاه‌ها را بايد گسترده‌تر كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

البته آقاي سليمي‌نمين نيز از همين جنس «نيروهاي حزب‌اللهي» به شمار مي‌رود و نبايد گذشته‌ خود را فراموش كند. از اين رو بهتر است حداقل در تحليل‌هاي خود حساب حزب‌الله را از «انصار تهران» جدا نمايد، زيرا «انصار تهران» يك گروه كوچكي از جريانات حزب‌اللهي بيش نيست كه اكنون فقط در قالب يك نشريه به ارايه‌ برخي از ديدگاه‌هاي جريانات حزب‌اللهي اقدام مي‌كند و البته بيشتر مباحث آن حالت شعاري پيدا كرده است.


اين حزب‌الله است كه در همه‌ مراتب و سختي‌هاي نظام حضوري به موقع در صحنه داشته و به درستي و هوشيارانه عمل كرده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انتقاد شديد الله كرم از انصار حزب الله، فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016