چهارشنبه 2 شهریور 1384

احمدي‌‏نژاد: وزيران من در عرصه جهاني شناخته ‌‏شده‌‏اند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

"محمود احمدي‌‏نژاد"، رئيس‌‏جمهوري پس از آخرين دفاعش از وزراي پيشنهادي به اتفاق كابينه خود در جمع خبرنگاران حاضر شد.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري كار ايران ( ايلنا )، "محمود احمدي‌‏نژاد" رئيس‌‏جمهوري كابينه پيشنهادي خود را نماد كابينه 70 ميليوني عنوان كرد و گفت: براي اولين بار، از كساني كه ساكن تهران نبودند و از شهرستان‌‏ها، وزرا را انتخاب كردم.

وي در مورد كابينه پيشنهادي رئيس‌‏جمهوري اظهار داشت: دولتي كه معرفي شد چند خصوصيت دارد؛ علاوه بر ويژگي‌‏هاي عمومي و كارآمدي، يكي از ويژگي‌‏هاي كابينه اين است كه گروه معرفي‌‏شده يك گروه جديد هستند، يعني حلقه سنتي مديريت شكافته شده و نسلي جديد از مديران كه به ظاهر ناشناخته اما داراي توانايي بودند معرفي شدند.

رئيس‌‏جمهوري با بيان اينكه اين در واقع، آغاز يك راه بزرگ است، تصريح كرد: مردم در انتخابات، به برنامه من رأي داده‌‏اند تا اين حلقه را باز كنم و نسل جديد و جوان‌‏تر بيايد.

احمدي‌‏نژاد ويژگي‌‏ ديگر كابينه خود را جوان‌‏بودن، نشاط، تجربه، همدلي و همگرايي وزراي پيشنهادي دانست و تأكيد كرد: افراد بسيار باتجربه‌‏اي در كنار هم چيده شده‌‏اند.

وي ويژگي سوم را صاحب‌‏نظر بودن بالاتر بودن تناسب رشته تخصصي و مديريتي اين كابينه نسبت به ساير كابينه‌‏هاي قبلي ذكر كرد و گفت: در چهار كابينه قبلي، به‌‏طور متوسط تناسب تجربه و تخصص با حوزه كاري 9 وزير بود كه در كابينه نهم، 16 وزير است.

احمدي‌‏نژاد تصريح كرد: سطح كار اين كابينه، بسيار بالاتر است و افرادي در كابينه حضور دارند صاحب‌‏نظر و در عرصه جهاني شناخته شده هستند.

وي در پاسخ به سؤال خبرنگار صداوسيما در مورد پرونده هسته‌‏اي ايران و واكنش اخير اروپا به آغاز فعاليت تأسيسات هسته‌‏اي UCF اصفهان و ابتكار دولت جديد، اظهار داشت: سياست‌‏ها و خواسته‌‏هاي‌‏مان كاملاً شفاف و روشن است؛ ما خواهان حقوق حقه ملت براساس مقررات قطعي و قبول‌‏شده بين‌‏المللي هستيم و از حقوق ملت با جديت دفاع مي‌‏كنيم.

احمدي‌‏نژاد با تأكيد بر اينكه خواهان ادامه مذاكرات هستيم، گفت: در ارتباط با چرخه سوخت هسته‌‏اي، ابتكاري داريم و مديران مرتبط در دولت و مديران شوراي‌‏عالي امنيت‌‏ملي را مأمور كرده‌‏ايم تا اين ابتكار را كاملاً تكميل كنند.

در حاشيه:
ـ "محمود احمدي‌‏نژاد" رئيس‌‏جمهوري گفت: براي اولين بار، دو هفته قبل از معرفي رسمي كابينه به مجلس، ليست وزراي پيشنهادي در اختيار مجلس قرار گرفته و وزرا در جلساتي در كميسيون‌‏ها و فراكسيون‌‏هاي مختلف حضور يافته و ضمن تشريح برنامه‌‏هاي خود به سؤالات پاسخ دادند.
ـ احمدي‌‏نژاد خطاب به خبرنگاران تأكيد كرد: امروز سؤال كمتر بپرسيد؛ به‌‏زودي در كنفرانس مفصلي به تمام سؤالات پاسخ مي‌‏دهم.
ـ در جمع وزراي پيشنهادي "محمود احمدي‌‏نژاد"؛ "غلامحسين الهام" رئيس دفتر رئيس‌‏‌‏جمهوري حضور داشت. الهام، هنگامي كه خبرنگاران سؤال مي‌‏پرسيدند از رئيس‌‏جمهوري تقاضا كرد به خبرنگاران زن هم اجازه پرسش دهد.
ـ رئيس‌‏جمهوري تأكيد كرد به‌‏زودي معاون اول خود را معرفي خواهد كرد.
ـ خبرنگار صداوسيما كه در روز بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي به درخواست رئيس‌‏جمهوري توانست مصاحبه اختصاصي با رئيس‌‏جمهوري داشته باشد امروز نيز اولين سؤال را پرسيد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدي‌‏نژاد: وزيران من در عرصه جهاني شناخته ‌‏شده‌‏اند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016