یکشنبه 6 شهریور 1384

احمدي‌نژاد از تفاوت در ميزان دريافتي كارمندان و مديران انتقاد كرد، ايرنا

محمود احمدي نژاد رييس جمهوري از وجود تفاوت‌هاي دهها برابري در دريافتي كارمندان و مديران كشور انتقاد كرد و گفت : نبايد شاهد اين تفاوت ها باشيم و از سوي ديگر انتظار داشته باشيم كه دستگاههاي دولتي در جهت رشد و تعالي جامعه حركت كنند.

رييس جمهوري روز يكشنبه در سخناني در هشتمين جشنواره شهيدرجايي در تهران ، عدالت محوري را يكي از مهمترين ويژگيهاي دولت شهيدان رجايي و باهنر نام برد و گفت : تعديل در دريافتي بدنه كارمندان و مديران ارشد از جمله اقدامات بسيارمهم شهيدان رجايي و باهنر بود.

وي حمايت از محرومان را ويژگي ديگر شهيدان رجايي و باهنر دانست و گفت : نگاه شهيدان رجايي و باهنر به امور كشور نگاهي عادلانه بود و آنان براي همه ملت حقوق يكسان قايل بودند.

احمدي نژاد گفت : حمايت از محرومان و مستضعفان جامعه نه تنها يك ارزش است ، بلكه وظيفه قطعي همه مديران و دستگاه حاكمه است .

وي تصريح كرد: دولت موظف است حقوق محرومان و مستضعفان را كه ضايع شده است، ادا كند.

احمدي نژاد كه در جمع صدها نفر از مديران ، كارشناسان و كارمندان دولت در ساختمان اجلاس سران سخن مي‌گفت، بر لزوم حفظ و رعايت بيت المال در دستگاههاي دولتي تاكيد كرد و گفت : ريال به ريال امكانات دولت متعلق به آحاد ملت است ، وقت كاركنان و تجهيزات ومنابع همگي از آن ملت است و حفظ بيت المال و جلوگيري از ريخت و پاش‌ها و بد خرجي‌ها و اسراف‌ها يك اصل است .

احمدي نژادگفت: قطعا مردم نمي‌توانند بپذيرند كه ميليونها نفر تحت پوشش نهادهاي حمايتي هستند،اما دست برخي افراد در بيت المال رها باشد.

رييس جمهوري هزينه‌هاي مصرفي در بودجه جاري دولت را بالا دانست و بر لزوم جلوگيري ازاين روند تاكيد كرد.

وي از "همراه مردم بودن" به عنوان يكي ديگر از ويژگيهاي شخصيتهاي رجايي و باهنر نام برد وگفت : برخي مي‌پندارند همراه مردم بودن فقط حضور در جمع آنان است در حالي كه همراه مردم بودن به معني شركت در غم و شادي مردم است .

احمدي نژاد گفت : همراه مردم بودن يعني اين كه دغدغه‌هاي يك مدير همان دغدغه‌هاي مردم باشد .

رييس جمهوري در بخش ديگري از سخنانش با ذكر خاطراتي از دوران مديريت شهيدان رجايي و باهنر اظهارداشت : بايد حجابهايي كه بين برخي از مديران ارشد و متن مردم به وجود آمده است، برچيده شود .

وي گفت: درد و غم مردم را نمي‌توان از روي كاغذ دريافت كرد.

احمدي نژاد خود باوري، پركاري و كم هزينه بودن را به عنوان ديگر ويژگي‌هاي شهيدان باهنر و رجايي برشمرد و گفت: در دوراني كه امواج سهمگين تهمتها عليه اين دو بزرگوار در جريان بود، عده‌اي اين افراد را به تهمت هاي مختلف متهم مي‌كردند، اما آنها در برابر همه تهمت‌ها ايستادگي كردندو به كار و تلاش خالصانه و خدمت به مردم ادامه دادند.

وي گفت : كساني به شهيدان رجائي و باهنر تهمت تحجر مي‌زدند كه‌مي خواستند ملت را به صد سال قبل بازگرداندند.

احمدي نژاد ادامه داد اگر خود را باور كنيم بدون ترديد مي‌توانيم به رشد و توسعه و پيشرفت و تعالي برسيم .

رييس جمهوري از "معلمي" بعنوان يكي ديگر از ويژگيهاي شهيدان رجايي و باهنر نام برد و گفت : همگان صداقت ، صميميت ، پاكي و عزت معلمي در رفتار و گفتار رجايي و باهنر را شاهد بوديم و اميدوارم اين راه توسط خدمتگزاران نظام و ملت ادامه يابد.

رييس جمهوري در بخش ديگري از سخنانش بر لزوم تغيير رويكردها در اداره امور كشور تاكيد كرد و گفت: دولت موظف به واگذاري امور به مردم است .

مردم سالاري ديني نيز يعني اين كه مردم كشور را اداره مي‌كنند و دولت حامي ، هادي و ناظر است .

وي با استناد به گزارش مركز پژوهشهاي مجلس درباره واگذاري تصديهاي دولتي به مردم، گفت : براساس اين گزارش نسبت سرمايه‌گذاري جديد در شركتهاي دولتي به نسبت واگذاري تصديهاي دولتي به مردم بين ‪ ۱۰‬تا ‪۵۳۰‬ برابر است و اين رقم به اين معنا است كه نه تنها واگذاري امور به مردم اتفاق نمي‌افتد، بلكه بر عكس حجم تصديگريهاي دولت نيز افزايش مي‌يابد.

احمدي نژاد خاطرنشان كرد : واگذاري امور بايد در رفع موانع پيش روي تحركات مثبت مردم ديده شود.

وي كوچك‌سازي دولت را در راستاي واگذاري اختيارات و حوزه دخالت‌هاي دولت به مردم دانست .

رييس جمهوري همچنين بر لزوم اصلاح ارائه تسهيلات بانكي به مردم و شركتهاي دولتي تاكيد كرد .

احمدي نژاد با قدرداني از تلاشهاي همه كاركنان و كارمندان دولت اظهار داشت : بر خلاف مطالبي كه گفته مي‌شود،امروز بدنه دولت مملو از نيروي‌هاي دلسوز و فداكار ، انديشمند و علاقه مند است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي گفت : امروز شمار بسياري از كاركنان دولت به رغم دريافت حقوق كم با سيلي صورت خودرا سرخ نگه مي‌دارند اما ذره‌اي از خدمات خود نمي‌كاهند و من به عنوان خادم ملت از همه كاركنان دلسوز نظام تشكر مي‌كنم.

رييس جمهوري با گراميداشت هفته دولت ، ياد و خاطر شهيدان رجايي و باهنر را گرامي داشت و گفت : تكريم شهيدان رجايي و باهنر و بيان ويژگيهاي آنان تكريم انقلاب ، ملت ، دولت و ارزشهاي انقلاب است .

احمدي نژاد گفت : شهيدان رجايي و باهنر الگوي جاويدان مديريت انقلابي و اسلامي هستند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدي‌نژاد از تفاوت در ميزان دريافتي كارمندان و مديران انتقاد كرد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016