چهارشنبه 9 شهریور 1384

دفتر آيت‌الله‌العظمي سيستاني خبر مخالفت ايشان با فدراليسم در عراق را تكذيب كرد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

در پي درج خبري از سوي خبرگزاري عراق و نيز برخي ديگر از مراكز خبري مبني بر مخالفت آيت‌الله‌العظمي سيستاني با بحث فدراليسم در عراق و سپس تكذيب اين خبر، مدير عامل خبرگزاري عراق با ارسال نامه‌اي به دفتر آيت‌الله العظمي سيستاني، درباره‌ي صحت و سقم اين خبر پرسيد كه دفتر آيت‌الله سيستاني در نجف نيز انتساب اين خبر به آيت‌الله سيستاني را رد كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در خبر روز سه‌شنبه‌ي خبرگزاري عراق آمده بود: آيت‌الله العظمي سيدعلي سيستاني در بيانيه‌اي با فدرالي شدن دولت عراق مخالفت و بر حفظ وحدت و يكپارچگي عراق تاكيد كرد.

متن نامه‌ي مديرعامل خبرگزاري عراق و جوابيه‌ي آن به شرح زير است:

«اينجانب سرمد عبدالكريم، مديرعامل خبرگزاري عراق سوالي را به شرح زير مطرح مي‌كنم كه از جنابعالي تقاضا دارم پاسخ قاطع‌تان را بفرماييد.

سوال: در روزنامه‌ها و رسانه‌ها آمده است كه جنالعالي با مساله‌ي فدرالي شدن عراق مخالفيد، آيا اين امر را تاييد مي كنيد؟ اگر چنين است از شما مي خواهيم تا به منظور انتشار اين خبر با مهر خود اظهارات‌تان را در اين باره به ما بيان داريد.
با آرزوي سلامت براي شما
سرمد عبدالكريم
خبرگزاري عراق

باسمه‌ ‌تعالي

آنچه كه از سوي آيت‌الله سيستاني (حفظه‌الله) درباره‌ي اين مساله در سايت اينترنتي شما منتشر شده و هرگونه بياناتي اين‌چنين، از سوي آيت‌الله سيستاني يا دفتر ايشان در نجف صادر نشده است.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

Copyright: gooya.com 2016