یکشنبه 13 شهریور 1384

«قاليباف» ، شهردار تهران، ايسنا

محمد باقر قاليباف، فرمانده پيشين نيروي انتظامي و نامزد نهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري كه حائز اكثريت آراي اعضاي شوراي شهر تهران براي تصدي شهرداري تهران شده است، در صورت اعلام رسمي شوراي شهر، فعاليت خود را به عنوان شهردار جديد آغاز خواهد كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران دكتر محمدباقر قاليباف متولد شهريور 1340، اهل مشهد، داراي دكتراي جغرافياي سياسي از دانشگاه تربيت مدرس، همچنين در سال 83 ضمن عهده‌دار بودن تصدي فرماندهي نيروي انتظامي، به عنوان نماينده ويژه رييس‌جمهور و رييس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز منصوب شد.

وي پس از آن، با تسليم استفعاي خود از فرماندهي نيروي انتظامي و موافقت مقام معظم رهبري و فرماندهي كل قوا، فعاليتهاي خود را به عنوان نامزد انتخابات رياست‌جمهوري آغاز كرد و در جريان برگزاري انتخابات، با آن كه در ارزيابي هاي اوليه رتبه بالايي داشت پس از پشت سر گذاشتن چالش هايي كه در روز هاي نزديك به انتخابات صورت گرفت در رتبه‌بندي انتخاباتي نامزدها ، جايگاه چهارم را در كسب آرا به دست آورد.

قاليباف كه تا چند روز گذشته به عنوان رييس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز، مشغول به فعاليت بود، از اين سمت نيز استعفا داد و به دعوت اعضاي شوراي شهر، به منظور رايزني در زمينه پذيرش تصدي شهرداري تهران در جلسه شورا حضور يافت.

وي سرانجام در آخرين جلسه شوراي شهر تهران كه از صبح امروز يكشنبه آغاز شده و تا بعد از ظهر ادامه يافته بود، موفق به كسب اكثريت آرا از مجموع آراي اعضاي شوراي شهر تهران و به عنوان شهردار برگزيده شد.

انتخاب قاليباف به عنوان شهردار تهران در حالي صورت گرفت كه اعضاي شوراي شهر تهران پس از انتخاب دكتر احمدي‌نژاد، شهردار سابق تهران به عنوان رييس‌جمهوري، طي چند ماه و جلسات متعدد و طرح گزينه‌هاي مختلف بررسي انتخاب شهردار تهران را آغاز كردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گفتني است پيشتر از اين شوراي شهر تهران دهقان، معاون رييس‌جمهوري و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران به عنوان گزينه نهايي و مورد توافق اعضاي شوراي شهر تهران جهت تصدي شهرداري مطرح بود كه به دليل تاكيد بر حضور وي در مسؤوليت فعلي از انتخاب وي صرف‌نظر كردند.

علي‌آبادي نيز رقيب جدي وي بعد از دهقان بود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به '«قاليباف» ، شهردار تهران، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016