پنجشنبه 17 شهریور 1384

لاريجاني در بازگشت از پاکستان: شايعات درباره سيروس ناصري دروغ است، مهر

دکتر علي لاريجاني گفت: ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت مبناي حقوقي ندارد مگر اين‌كه بخواهند بر منباي چيزهاي ديگري اين کار را انجام دهند، از امنيتي کردن پرونده ايران خيلي‌ها ضرر خواهند کرد.

به گزارش مهر، دکتر لاريجاني دبير شوراي عالي امنيت ملي که به پاکستان سفر کرده بود، شامگاه امشب چهارشنبه به کشور بازگشت و در بدو ورود در فرودگاه مهرآباد تهران در جمع خبرنگاران در خصوص موضع دولت پاکستان درباره قعاليت‌هاي صلح آميز کشورمان اظهار داشت: خوشبختانه به دليل ارتباط نزديک ايران و پاکستان به خصوص در مسائل مهم امنيت منطقه‌اي؛ در اين سفر رايزني‌هاي خوبي را داشتيم و باور پاکستاني‌ها اين است که ايران داراي حق طبيعي استفاده از فناوري هسته‌اي صلح آميز است.

لاريجاني همچنين گفت: پاکستان در اجلاس شوراي حکام با ما همراهي داشت و امروز پاکستان با ماست و رئيس‌جمهور مشرف شخصا بر حق ايران در بهره مندي از فناوري هسته‌اي تاکيد دارد.

دبير شوراي عالي امنيت ملي در پاسخ به اين سؤال كه «سوغات سياسي اين سفر چه بود» گفت: به دليل اهميتي که پاکستان به عنوان يک کشور مسلمان قدرتمند در منطقه دارد ، هميشه سطح روابط ما با پاکستان بالا بوده هرچند که ما انتقاداتي را هم داريم مثل ملاقات برخي مقامات پاکستاني با اسرائيلي‌ها اما در زمينه‌هاي مختلف وحدت نظر داريم، در اين سفر رايزني‌هاي خيلي خوبي انجام شد.

وي در پاسخ به سؤال خبرنگاري که از عدم تمايل حسين موسويان و سيروس ناصري دو عضو تيم مذاکره کننده ايراني براي بازگشت به کشور پرسيد؛ گفت: چنين چيزي وجود ندارد. من خودم دو روز قبل با آقاي موسويان ديدار داشتم. شايعات مربوط به آقاي ناصري هم صحت ندارد و ايشان در نيويورک نيست.

دکتر لاريجاني در بخش ديگري از گفت وگويش با خبرنگاران در پاسخ به سؤالي در مورد اظهارنظر يکي از مقامات پاکستاني که گفته بود ما 10 سال است که با اسرائيل رابطه داريم؛ اظهار داشت: من چنين سخني را نشنيده ام البته ما انتقاد خودمان را مطرح کرديم و آنها نوع نگاه ما را دريافتند و اين يک وجه قضيه است.

وي در پاسخ به سؤالي در مورد احتمال مذاکره يا رايزني با ايالات متحده در جريان مذاکرات هسته‌اي، گفت: من چنين نيازي را احساس نمي کنم.

لاريجاني در خصوص احتمال ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت گفت: خيلي از کشورها با ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت مخالف هستند چون مستندات قانوني و حقوقي ندارد و امروز ايران همانطور که در گزارش البرادعي هم تاکيد شده است در مسير همکاري با آژانس بين المللي انرژي اتمي قرار دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

لاريجاني در خصوص افزايش طرف‌هاي مذاکره‌کننده با ايران گفت: آنچه که مهم است اين است که پرونده ايران بايد در چهارچوب آژانس و پادمان مورد بررسي قرار گيرد و چون فناوري هسته‌اي ايران؛ فناوري پاکي است. لذا ما با مذاکره با گروه‌ها و کشورهاي مختلف از جمله هند و پاکستان اشکالي نمي بينيم بر خلاف برخي روزنامه‌ها که مي‌گويند تلاش ايران در جهت افزايش تعداد طرفهاي مذاکره است ، ايران به دنبال گسترده کردن طرفهاي مذاکره نيست و ما به دنبال انقباض يا انبساط گروه‌هاي مذاکره کننده نيستم.

وي در پايان تاکيد کرد: براي اين‌كه موضع حق مان اثبات شود با اين کشورها به رايزني مي‌پردازيم و اگر کسي پيشنهاد مدون و معقولي ارائه بدهد مطالعه مي‌کنيم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'لاريجاني در بازگشت از پاکستان: شايعات درباره سيروس ناصري دروغ است، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016