پنجشنبه 17 شهریور 1384

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا: صدور ویزا برای احمدی نژاد به معنای تغییر سیاست ما نسبت به ایران نیست، مهر

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با بیان اینکه همچنان به تحقیقات خود در باره نقش احتمالی رئیس جمهوری ایران در حادثه گروگانگیری سفارت آمریکا در تهران ادامه می دهد، گفت : صدور روادید برای احمدی نژاد به معنای تغییر سیاست های واشنگتن نسبت به تهران نیست.
به گزارش خبرگزاری مهربه نقل از رویترز، شون مک کورمک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت : آمریکا روز سه شنبه یک روادید مسافرتی برای محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران در برن سوئیس صادر کرد که به وی اجازه می دهد در نشست های سازمان ملل همراه با دیگر سران کشورها که هفته آینده در نیویورک برگزار خواهد شد، حضور یابد .

وی افزود: تصمیم برای دادن مجوز به رئیس جمهوری ایران به عنوان رئیس دولت برای سفر به سازمان ملل در ادامه کارهای گذشته و براساس وظایف ما در قبال توافقنامه مقرهای سازمان ملل می باشد .

مک کورمک با بیان اینکه صدور ویزا به این معنی نیست که آمریکا سیاست خود نسبت به دولت ایران را تغییر داده است، خاطر نشان کرد : آمریکا هنوز در حال بررسی دخالت رئیس جمهوری ایران در بحران گروگانگیری 1979 است .

وی از ارائه جزئیات بیشتر درباره این تحقیقات خود داری کرد .

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت : هنوز سوالاتی در رابطه با فعالیت های وی در محاصره سفارت آمریکا در تهران و فعالیت هایش پس از بازداشت شهروندان آمریکایی به مدت444 روز لاینحل باقی مانده است و ما هر گز آن را فراموش نکرده ایم .

مک کورمک با تکرار خواسته های قبلی کشورش ، از دولت ایران خواست که به سوالات آمریکا در این رابطه پاسخ دهد .

وی در این رابطه تصریح کرد : اطلاعاتی که ما جمع آوری کرده ایم کامل نشده است و ناقص بودن اطلاعات به این دلیل ساده است که دولت ایران به سوالات باقی مانده درباره فعالیت های احمدی نژاد در طی مدت تسخیر لانه جاسوسی پاسخ نداده است .

بنابراین گزارش ، بر اساس روادیدی که برای رئیس جمهوری ایران صادر شده است، تنها مجاز است تا 25 مایلی مقر ساز مان ملل تردد کند و همچنین شامل محدودیت های دیگر نیز می شود .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آمریکا پس از پیروزی محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ایران عکسی را در اختیار رسانه ها قرار داد که وی را در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 1358 رهبر دانشجویان خط امام نشان می داد. اما تحلیلگران سازمان سیا این ادعا را رد کردند و اظهار داشتند که احمدی نژاد همان مردی که گروگان سابق آمریکایی هویت وی را مشخص کرده بود، نیست .

Copyright: gooya.com 2016