چهارشنبه 23 شهریور 1384

ابراز نگراني همسر اكبر گنجي در نامه به نهادهاي بين‌المللي، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

همسر اكبر گنجي در نامه‌اي به ديده‌بان حقوق بشر، سازمان عفو بين‌الملل و گزارشگران بدون مرز نسبت به سلامت و وضعيت جسمي همسرش ابراز نگراني كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران، معصومه شفيعي در اين نامه كه نسخه‌اي از آن به ايسنا نمابر شده،مدعي شده است: گنجي پنج سال و نيم در زندان به سر برده و مدتي نيز در اعتصاب غذا بوده و كه سرانجام با مذاكرات و توافقات صورت گرفته بين برخي مسوولان قضايي كشور با وي و دادن قول مساعد مبني برآزادي وي، اعتصاب غذاي خود را شكست اما به توافقات صورت گرفته عمل نشد.

همچنين وي، عنوان كرده است: اكنون حدود بيست روز است كه از وي خبري نداريم و با توجه به شرايط جسماني او پس از اعتصاب غذاي طولاني، بسيار نگران سلامتي‌اش‌ هستيم.

سهراب سليماني مديركل زندان‌هاي استان تهران روز گذشته درباره‌ي وضعيت گنجي به خبرنگار حقوقي ايسنا گفت: اكبر گنجي پس از ترخيص از بيمارستان به قرنطينه بهداشتي درماني منتقل شد و در حال حاضر در اين مكان نگهداري مي‌شود. اين قرنطينه به صورت عمومي است و زندانياني كه از بيمارستان مرخص مي‌شوند، تحت مراقبت قرار مي‌گيرند تا وضعيت جسمي كاملي را پيدا كنند و بعد از آن به زندان منتقل شود.

وي با بيان اين‌كه اين قرنطينه در داخل زندان قرار دارد و جداي از آن نيست، افزود: اين قرنطينه هيچ ربط و نسبتي با وضعيت سياسي ندارد و اكبر گنجي صرفا به دليل وضعيت حقوقي‌اش در آن به‌سر مي‌برد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مدير كل زندان‌هاي استان تهران، وضعيت عمومي گنجي را مساعد و مناسب عنوان كرد و گفت: وي در حال حاضر هيچ مشكلي ندارد و طبق نظر پزشكان قرنطينه در صورت كسب بهبودي به بند قبلي خود منتقل مي‌شود.

وي درباره‌ي اجازه‌ي ملاقات خانواده و وكلاي گنجي با او خاطرنشان كرد: خانواده و وكلا كه قصد ملاقات با او را دارند، بايد با كسب اجازه از دادسرا اقدام به ملاقات كنند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ابراز نگراني همسر اكبر گنجي در نامه به نهادهاي بين‌المللي، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016