پنجشنبه 24 شهریور 1384

پاسخ همسر گنجی به ادعاهای دیروز وزیر دادگستری و سخنگوي قوه قضائيه،امروز

معصومه شفیعی در پاسخ به ادعاهای دیروز كريمي راد وزیر دادگستری و سخنگوي قوه قضائيه نامه ای را به سایت امروز نمابر کرده اند مه در ادامه متن کامل این نامه می آید:
با توجه به سخنان آقاي كريمي راد، سخنگوي قوه قضائيه، در مورد آقاي گنجي كه به نقل از ايسنا در برخي جرايد آمده است، جوابيه زير جهت تنوير افكار عمومي تقديم مي‌شود:
آقاي كريمي راد گفته اند كه :"در زمان حضور اكبر گنجي در بيمارستان 16 ميليون تومان هزينه درمان وي پرداخت شده است". آقاي گنجي از تاريخ 26/4/84 الي 12/6/84 در بيمارستان ميلاد بستري بود كه در تمام اين مدت به جز 2 هفته آخر در اعتصاب غذا بود. سؤال اين است:‌بيماري كه در اعتصاب غذاست و از تغذيه و دريافت دارو خودداري مي‌كند و هيچ نوع عمل جراحي بر روي او انجام نشده آيا چنين هزينه بالايي دارد؟ بيشتر اين هزينه صرف پذيرايي از تيم عملياتي دستگاه قضايي و ضيافت شاهانه اي كه اين تيم ده‌ها نفري با قرق طبقه 12 بيمارستان ميلاد براي خود ترتيب داده بودند شده است.
انواع و اقسام ميوه هاي درجه يك، غذاهايي با كيفيت عالي، انواع راني، آب ميوه، آناناس، انبه، بيسكويت، چاي،‌نسكافه و هر آنچه در هتل‌هاي چند ستاره دريافت مي شود صرف پذيرايي از اين آقايان شد. همه اينها به نام حسن بود و به كام حسين. گنجي ظرف مدت 70 روز اعتصاب غذا، 30 كيلوگرم كاهش وزن داشت و وقتي كه اعتصاب غذا را شكست به دليل عدم توانايي و آمادگي دستگاه گوارش تا زمان ترخيص از بيمارستان مايعات سبك مثل آب سوپ و آب كمپوت استفاده مي‌كرد. علاوه بر اين گنجي، بيمه سازمان تأمين اجتماعي است و به اين جهت هزينه‌اي براي دستگاه قضايي ندارد. آقايان براي اينكه كسي گنجي را در حال اعتصاب غذا نبيند با بسيج همه امكانات امنيتي در طبقه 12 بيمارستان ميلاد زنداني براي او ساختند كه قابل تصور نيست. مسلم است كه همه اينها هزينه مي‌برد و هزينه از جيب ملت براي در تنگنا قرار دادن فرزندان اين ملت پرداخت مي شود. آقايان مي توانستند گنجي را به مرخصي استعلاجي بفرستند تا اين هزينه بالا صرف بريز و بپاش عده‌اي خاص نشود و خانواده، خود هزينه درمان را تقبل كند. آقاي كريمي راد گفته‌اند كه : "گنجي در بند عمومي نگهداري مي‌شود" كه اين سخن خلاف سخنان آقاي سليماني، مدير كل زندان‌هاي استان تهران است كه اعلام كرده اند گنجي به دليل تحليل قواي جسمي در قرنطينه بهداشتي_ درماني نگهداري مي شود. آقاي كريمي راد گفته اند كه : "خانواده گنجي از اقدامات دستگاه قضايي قدرداني و تشكر كردند" ما كه هر چه فكر مي كنيم مي بينيم چيزي از تشكر يادمان نمي آيد. بله، راستي بايد از قوه قضائيه تشكر كرد،‌تشكر به خاطر حبس غيرقانوني آقاي گنجي به مدت 65 ماه ، آن هم به خاطر در اختيار داشتن فتوكپي روزنامه هاي فارسي زبان خارج از كشور، بايد تشكر كرد كه در اين مدت او را به انواع و اقسام بيماري‌ها از جمله آسم، زانو درد، كمر درد و ... مبتلا كرده اند و با محروميت از مرخصي استعلاجي بيماريهايش را مزمن نموده‌اند؛ بايد تشكر كرد كه بيش از 5 سال است كه ممنوع التلفن است در حالي كه جانيان و قاچاقچيان حرفه‌اي مواد مخدر در زندان روزانه هزاران تومان خرج كارت تلفنشان مي‌شود؛ بايد تشكر كرد كه ماه ها او را در سلول انفرادي نگاه داشتند و اينك نيز كه بيمار است و رنجور در قرنطينه بهداشتي_ درماني (نام جديد سلول انفرادي) نگهداري مي شود؛ بايد تشكر كرد كه الان 20 روز است كه از او خبري نداريم؛ بايد تشكر كردكه فرزندان گنجي را به مدت 65 ماه بدون پدر گذاردند؛ بايد تشكر كرد كه مأموران ويژه دستگاه قضايي را به همراه دوربين فيلمبرداري به منزل گنجي فرستادند تا با متانت و مهرورزي با همسر و دختر او برخوردكنند و با نظم تمام، منزل را زير و رو كنند و با ملاطفت دست همسر گنجي را به تختخواب دستبند زدند به گونه‌اي كه تا چند روز آثار آن ملاطفت بر مچ دست همسر گنجي مشهود بود؛

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بايد تشكر كرد كه لوازم شخصي، جزوه‌هاي درسي فرزندان من، كامپيوتر، عكس، دفترچه خاطرات، سي دي‌، كاست، نوار ويدئو و ... را به طور فله‌اي و بدون هيچ صورت جلسه اي با خود بردند. بايد تشكر كرد در زماني كه گنجي در بيمارستان بود هر روز جهت ملاقات و عيادت ساعت يا ساعتها مادر پير و بيمار گنجي و فرزندان چشم انتظارش را معطل مي‌كردند و دست آخر خيلي راحت مي گفتند كه امكان ملاقات نيست؛ بايد تشكر كرد كه خانواده گنجي را تهديد به بازداشت نموده اند و دست آخر بايد تشكر كرد كه بارها و بارها به آقاي هاشمي شاهرودي نامه نوشتيم، تظلم نموديم، مراجعه كرديم اما دريغ از يك كلمه پاسخ؛ كه هر چند، سكوت، خود، پاسخي روشن است.

با تقديم احترام
معصومه شفيعي_ همسر اكبر گنجي
23/شهریور/84

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پاسخ همسر گنجی به ادعاهای دیروز وزیر دادگستری و سخنگوي قوه قضائيه،امروز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016