شنبه 26 شهریور 1384

اعضاي مشاركت: از آمدن موسوي خوئيني‌ها استقبال مي‌كنيم، ايسنا

* موسوي خوييني‌ها: نظراتم را در آينده اعلام مي‌كنم

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

درپي خروج مهدي كروبي از مجمع روحانيون مبارز به عنوان يكي از قديمي‌ترين تشكل‌هاي سياسي اين تشكل چندين جلسه تشكيل داد تا در نهايت اعضا طي جلسه‌اي در خانه‌ي سيدمحمد خاتمي وي را براي رياست شوراي مركزي برگزيدند، اما زماني كه خاتمي به دليل مشغله‌ي كاري نپذيرفت در مجمع كار اجرايي كند و به اين دليل دبيركلي را رد كرد، مجددا اعضاء با برگزاري يك جلسه با اكثريت آراء آيت‌الله موسوي خوييني‌ها كه سابقه‌ي فعاليت و مديريت‌هاي بيشماري را در كارنامه‌ي خود دارد به عنوان دبيركل انتخاب كردند.

پس از اين انتخاب فعالان و صاحب‌نظران مختلف سياسي از جمله اعضاي جبهه‌ي مشاركت به اظهارنظر در مورد تعامل جدي‌تر گروه‌ها و احزاب سياسي اصلاح‌طلب به ويژه جبهه‌ي مشاركت و مجمع روحانيون مبارز پرداختند.

كريم ارغنده‌پور، يكي از اعضاي شوراي مركزي جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي، در گفت‌وگو با ايسنا، انتخاب موسوي خوييني‌ها به عنوان دبير كل مجمع را اميدي براي تقويت مواضع اصلاح‌طلبي و افزايش تفكر اين فعال سياسي در آينده عنوان كرد.

وي پذيرفتن مسووليت از سوي سيد محمد خاتمي و به ويژه موسوي خوييني‌ها در مجمع روحانيون مبارز را مهم‌ترين واقعه‌ي سياسي بعد از انتخابات رياست جمهوري نهم در كشور و به طور خاص در اردوگاه اصلاح‌طلبان دانست و اضافه كرد: از آنجا كه موسوي خوييني‌ها داراي شخصيتي اجتماعي است مي‌تواند در همگرايي و نزديكي بيشتر اصلاح‌طلبان در آينده نقشي كليدي ايفا كند.

هم‌چنين سعيد حجاريان، يكي ديگر از اعضاي شوراي مركزي جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي در جديدترين اظهارات خود قرار گرفتن موسوي خوييني‌ها در سمت دبيركلي مجمع روحانيون مبارز را به فال نيك گرفت و به ايسنا گفت: موسوي خوييني‌ها مي‌تواند مجمع روحانيون مبارز و جبهه‌ي مشاركت را به هم نزديك كند.

محمدرضا خاتمي دبيركل جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي نيز پيش از اين در پيامي از انتخاب آيت‌الله موسوي خوئيني‌ها به دبيركلي مجمع روحانيون مبارز ابراز خشنودي كرد.

در همين راستا سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران نيز با صدور بيانيه‌اي انتخاب آيت‌الله موسوي خوئيني‌ها را به دبيركلي مجمع روحانيون مبارز تبريك گفت و اين انتخاب را در پيشبرد اهداف جنبش اصلاحي ملت ايران موثر دانست.


هم‌چنين مصطفي معين در پيامي انتخاب موسوي خوئيني‌ها را براي همه‌ي افراد و گروه‌هايي كه به اعتلاي نام اسلام و ايران و پيشبرد همه جانبه‌ي اصلاحات فكر مي‌كنند، برانگيزاننده و اميدبخش دانست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين در حالي است كه تني چند از اعضاي مجمع روحانيون مبارز نيز پيش از اين درباره‌ي تصدي پست دبير كلي از سوي موسوي خوييني‌ها اظهار نظرهايي را داشته‌اند. به عنوان مثال آيت الله موسوي بجنوردي يكي از اعضاي ارشد اين تشكل دراين‌باره گفته است، موسوي خوييني‌ها با سياست پاسداري از خط امام به عنوان يك فرد با سابقه‌ي درخشان انقلابي در اين سمت قرار گرفته است. حضور اين شخصيت برجسته با سوابق مديريتي و مفيد قطعا مي‌تواند براي مجمع مثمرثمر باشد.

با توجه به اين ديدگاه‌ها شايد بعيد به نظر نرسد كه در آينده‌اي نزديك شاهد برگزاري نشست‌هاي مشتركي بين احزاب اصلاح‌طلب به خصوص مجمع روحانيون مبارز و جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي باشيم.

با اين حال آيت الله موسوي خوييني‌ها اظهارنظر درباره‌ي تعامل تشكل متبوعش با حزب مشاركت را به آينده موكول كرده و به خبرنگار ايسنا گفت كه به زودي نقطه‌نظرات خود را در مورد مسائل مختلف از جمله تعامل با مشاركت عنوان خواهد كرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعضاي مشاركت: از آمدن موسوي خوئيني‌ها استقبال مي‌كنيم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016