جمعه 1 مهر 1384

حذف 12 ايرانی از فهرست افراد تحت تعقيب پليس بين الملل، فردا

با پايان مجمع عمومی ساليانه پليس بين الملل (اينترپل) که در برلين، پايتخت آلمان برگزار شد، خبرگزاری رويتر به نقل از يکی از اعضای هيئت ايرانی شرکت کننده در مجمع خبر داد که اسامی دوازده ايرانی که در ارتباط با انفجار ساختمان انجمن همياری اسرائيل و آرژانتين تحت تعقيب بوده اند از فهرست افراد تحت تعقيب اين سازمان بين المللی حذف شده است.

آن گونه که خبرگزاری رويتر به نقل از اين مقام ايرانی گزارش داده، حذف نام اين افراد از فهرست تحت تعقيب اينترپل بر اساس رأی گيری در مجموع عمومی اين سازمان صورت گرفته است.

اين خبرگزاری از جکی سالبی، رئيس اينترپل نقل کرده که علت تصميم اين سازمان به حذف دوازده ايرانی که مظنون به دست داشتن در بمبگذاری در ساختمان انجمن همياری اسرائيل و آرژانتين بوده اند اين است که قاضی آرژانتينی که حکم بازداشت آنان را صادر کرده، سه سال است از کار برکنار شده و در رسيدگی به اين پرونده نيز مرتکب تخلف و رشوه دادن به يکی از شهود دادگاه شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

انفجار انجمن همياری اسرائيل و آرژانتين در بوئنوس آيرس که به نام اختصاری اش 'آميا' شهرت دارد، ده سال پيش روی داد و بيش از هشتاد کشته برجای گذاشت و حکومت اسرائيل ايران را متهم کرد که انفجار اين مرکز را طرحريزی و به دست اعضای گروه لبنانی حزب الله به اجرا درآورده است.

در همين ارتباط، پليس بريتانيا در ماه اوت سال 2003 هادی سليمانپور را که در زمان انفجار، سفير ايران در آرژانتين بود را به درخواست پليس بين الملل بازداشت کرد و پرونده ای برای او در دادگاهی در شهر لندن تشکيل شد تا موضوع استرداد او را به آرژانتين بررسی شد اما وزارت کشور بريتانيا مدارک ارسال شده از آرژانتين را برای استرداد آقای سليمانپور کافی تشخيص نداد و دستور توقف رسيدگی قضايی و آزادی وی را صادر کرد.

دادگاه فدرال آرژانتين نيز در سپتامبر سال گذشته پنج آرژانتينی متهم به شرکت در بمبگذاری را تبرئه و حکم به بررسی دوباره پرونده داد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حذف 12 ايرانی از فهرست افراد تحت تعقيب پليس بين الملل، فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016