یکشنبه 3 مهر 1384

وعيدي عضو هيات ايراني: آنها با جسارت به جاي دعوت به مذاكره، ما را به مقابله دعوت كردند، انتخاب

* در اين شرايط مذاكره معنا ندارد


سايت خبري تحليلي انتخاب
دكتر جواد وعيدي ريس هيات ايراني درباره آينده مذاكرات هسته اي و روابط ايران با سه كشور اروپايي (انگليس، فرانسه و آلمان) گفت: اروپا به صراحت ما را مورد تهديد و فشار قرار داده كه در اين شرايط مذاكره معنا ندارد.: آنها با جسارت به جاي دعوت به مذاكره، ما را به مقابله دعوت كردند و در صدد بن بست گفت وگوها هستند.ادامه...



سايت خبري تحليلي انتخاب
يكشنبه 3 مهر ماه 1384
..........................................

"جواد وعيدي" معاون بين‌الملل شوراي عالي امنيت ملي و عضو ارشد هيات ايراني در شوراي حكام،اروپا با جسارت به جاي دعوت به مذاكره، ما را به مقابله دعوت كرد وبه صراحت ما را مورد تهديد قرار داده كه در اين شرايط مذاكره معنا ندارد.

وعيدي افزود : آنها با جسارت به جاي دعوت به مذاكره، ما را به مقابله دعوت كردند و در صدد بن بست گفت وگوها هستند.
به گزارش خبرنگار سياسي" انتخاب "نبود اجماع در نشست امروز شورا بر سر قطعنامه پيشنهادي اتحاديه اروپا را كه از ‪ ۳۵‬كشور عضو تنها ‪ ۲۲‬كشور به آن راي مثبت دادند، رويدادي كم نظير در سابقه فعاليت هاي اين نهاد دانست.

وي شنبه شب پس از پايان نشست شوراي حكام در جمع خبرنگاران ايراني در وين گفت: آمريكا و انگليس در صدد القاي اين امر بودند كه در مورد پرونده هسته‌اي ايران اجماع جهاني وجود دارد كه امروز اين نقشه نقش بر آب شد.

وعيدي گفت: بر اساس اين قطعنامه، ارجاع فوري پرونده هسته اي جمهوري اسلامي ايران به شوراي امنيت منتفي شده است.

اين عضو ارشد هيات ايراني اظهار داشت: آمريكا و انگليس قصد داشتند در اين اجلاس پرونده ايران را به صورت اضطراري و فوري به شوراي امنيت بفرستند كه در اين امر نيز ناكام ماندند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي ناكامي سوم آمريكا و انگليس را نرسيدن به اجماع در تصويب قطعنامه عليه ايران عنوان كرد و همچنين ادعاها در مورد نگراني‌ها از فعاليت هاي هسته اي ايران را منحصر به غربي‌ها عنوان كرد و گفت: اين موضوع در تركيب آراي امروز شوراي حكام كاملا آشكار شد.

وي با بيان اين كه راي كشورهاي بلوك غرب به اين قطعنامه قابل پيش بيني بود، گفت: ايران همچنين مواضع موافق با غرب كره جنوبي و هند را در اين راي‌گيري با دقت بررسي خواهد كرد.

عضو هيات ايراني درباره آينده مذاكرات هسته اي و روابط ايران با سه كشور اروپايي (انگليس، فرانسه و آلمان) گفت: اروپا به صراحت ما را مورد تهديد و فشار قرار داده كه در اين شرايط مذاكره معنا ندارد.

وعيدي افزود : آنها با جسارت به جاي دعوت به مذاكره، ما را به مقابله دعوت كردند و در صدد بن بست گفت وگوها هستند.

وعيدي در خصوص ادامه پايبندي ايران به اقدامات داوطلبانه چون اجراي داوطلبانه پروتكل الحاقي و تعليق فعاليت هاي مركز غني‌سازي اورانيوم نطنز گفت: تهران در اين‌باره تصميم مقتضي را اتخاذ خواهد كرد.

معاون بين‌المللي شوراي امنيت ملي ايران همچنين گفت: آمريكا در پس اين اهداف خود در صدد متوقف كردن حق توسعه مردم ايران يعني پيگيري فعاليت هاي صلح آميز هسته‌اي به ويژه تكميل چرخه سوخت هستند كه در اين امر نيز قطعا شكست خواهند خورد.

Copyright: gooya.com 2016