یکشنبه 3 مهر 1384

تعيين وقت احتياطي و نظارتي براي روزنامه "نشاط"، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

براي روزنامه‌ي توقيف شده‌ي «نشاط» از سوي شعبه‌ي 1083 دادگاه عمومي، وقت احتياطي و نظارتي تعيين شد.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، چندي پيش وكيل روزنامه‌ي توقيف‌شده‌ي "نشاط" از نقض دادنامه‌اي كه 5 سال قبل عليه اين روزنامه صادر شده بود، خبر داد و مطرح كرد: به موجب دادنامه‌اي كه از جانب شعبه‌ي 35 ديوان عالي كشور صادر شده كليه‌ي اتهامات و محدوديت‌هايي كه در ارتباط با روزنامه‌ي نشاط در دادگاه بدوي و تجديدنظر تحميل شده و همچنين مجازات تعيين‌شده براي لغو امتياز اين روزنامه به دنبال نقض دادنامه نقض شده است.

رييس كل دادگستري استان تهران در اين زمينه به خبرنگار حقوقي ايسنا توضيح داد: ديوان حكم را نقض نكرده است. آنچه كه درباره‌ي روزنامه‌ي نشاط اتفاق افتاده براي هر حكمي ممكن است، اتفاق افتد. دادگاه حكم را صادر كرده اما آنها اعاده‌ي دادرسي خواستند، اعاده‌ي دادرسي چيزي خارج از ضوابط و مقررات، اما در چارچوب قانون است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: ديوان عالي كشور اجازه‌ي رسيدگي مجدد داده است؛ حكم را نقض نكرده و حكم جديد هم صادر نكرده است؛ اجازه‌ي رسيدگي مجدد داده شده كه معناي آن هم نقض نيست؛ مجددا رسيدگي مي‌شود يا آن را تاييد يا رد مي‌كند. حكم هنوز به قوت خود باقي است و آن حكم نقض نشده بلكه اجازه دادرسي داده شده است.

بر اساس اين گزارش در حال حاضر شعبه‌ي 1083 دادگاه عمومي، براي روزنامه‌ي توقيف شده‌ي «نشاط» وقت احتياطي و نظارتي تعيين كرده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تعيين وقت احتياطي و نظارتي براي روزنامه "نشاط"، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016