پنجشنبه 7 مهر 1384

حداد عادل پيش از سفر به لبنان: سرنوشت چهار ديپلمات ايراني را پيگيري مي‌كنيم، فارس

خبرگزاري فارس: رئيس مجلس شوراي اسلامي قبل از سفر به لبنان گفت: در اين سفر سرنوشت چهار ديپلمات ايراني ربوده شده در لبنان را پيگيري مي‌كنيم.


به گزارش خبرنگار پارلماني فارس، غلامعلي حداد عادل كه صبح امروز در راس يك هيات پارلماني - سياسي عازم سفر چهار روزه به كشور لبنان و سوريه بود، در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهر آباد، يكي از اهداف اين سفر را پيگيري سرنوشت چهار ديپلمات اسير ايراني ذكر و اظهار اميدواري كرد كه در اين زمينه نتايج مثبتي حاصل شود.
سيدمحسن موسوي، احمد متوسليان، تقي رستگار مقدم و كاظم اخوان چهار ديپلمات ايراني بودند كه در ساعت سيزده و سي دقيقه روز چهاردهم تير ماه سال 1361 به دست نيروهاي فالانژ در لبنان ربوده شدند و اكنون بيش از 23 سال از ربوده شدن آنها مي‌گذرد.
وي بررسي روابط دو جانبه، همكاريهاي ميان دو كشور، بررسي مسايل منطقه و مسايل بين‌المللي را از ديگر محورهاي بحث با مقامات لبناني ذكر كرد و گفت: مخصوصا تاييد مواضع مقاومت در لبنان و تاييد فلسطيني‌ها و مقاومت و مبارزات مردم فلسطين از ديگر اهداف اين سفر است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه با بيان اينكه لبنان كشوري است كه از نظر سياسي و فرهنگي در جهان عرب و عالم اسلام نقش تاثيرگذاري داشته و دارد، افزود: جمهوري اسلامي ايران داراي روابط ديرينه و علايق مشتركي با لبنان بوده و است.
حدادعادل تصريح كرد: در سال‌ها و مخصوصا ماه‌هاي اخير لبنان كانون خبر بوده و مسايل لبنان در صدر خبرهاي منطقه قرار داشته است.
به گفته وي در شرايط حاضر مقامات جمهوري اسلامي ايران بر تماس مداوم خودشان با مقامات لبناني تاكيد دارند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: در ادامه اين سفر انشاء الله ديداري از سوريه خواهيم داشت و در خصوص مسايل دو جانبه، مسايل منطقه‌اي و بين‌المللي با مقامات سوري هم گفت‌وگو خواهيم كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حداد عادل و هيات پارلماني - سياسي قصد دارند تا در اين سفر با رئيس جمهور، نخست وزير و رئيس مجلس لبنان ديدار و گفت‌وگو كنند.
فاطمه آجرلو نماينده كرج، عباسعلي اختري نماينده تهران، عادل آذر نماينده دهلران ، جهانبخش محبي‌نيا نماينده مياندوآب و عضو هيات رئيسه مجلس از اعضاي هيات پارلماني هستند كه در اين سفر حداد عادل را همراهي مي‌كنند.
حميدرضا آصفي سخنگوي وزارت امور خارجه، سيد علي اكبر محتمشي‌پور دبير و عضو دبير خانه دايمي كنفرانس‌هاي بين‌المللي فلسطين، حبيب‌الله عسگر اولادي نماينده ولي فقيه در كميته امداد امام خميني(ره) و برخي ديگر از مسئولان اين كميته، همچنين برخي از مسئولان وزارت نيرو حداد عادل را در اين سفر همراهي مي‌كنند.
اميدوار رضايي نماينده مسجد سليمان و رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس نيز در اين سفر حضور دارد كه گفته مي‌شود به همراه هيات كميته امداد امام به اين سفر عازم مي‌شود.
سيد پرويز فتاح وزير نيرو، ‌علي رحمتي وزير راه و ترابري، محسن كوهكن عضو هيات رئيسه مجلس، عدنان منصور سفير لبنان و حامد حسن سفير سوريه در تهران براي بدرقه حداد عادل در پاويون جمهوري فرودگاه مهر آباد حاضر شدند.

در حاشيه

هنگامي كه حميدرضا آصفي سخنگوي وزرات امور خارجه و يكي از مسئولان كه عازم اين سفر بود سر يك ميز در حال گفت‌وگو بودند كه ناگهان استكان چاي آن مسئول افتاد و شكست. آصفي به شوخي به خبرنگاران گفت سفر آقاي حداد عادل به خارج از كشور هميشه بايد با حاشيه همراه باشد و اين هم حاشيه اين سفر و سوژه شما خبرنگاران. وي به مزاح به خبرنگاران گفت كه اين حاشيه را ننويسند.
براي اين سفر از خبرنگاران هيچ يك از رسانه هاي گروهي دعوت به عمل نيامده است.

Copyright: gooya.com 2016