جمعه 8 مهر 1384

نسخه مدرس، چاره اي جز خروج از NPT و ازسرگيري غني سازي اورانيوم نخواهيم داشت، حسين شريعتمداري، کيهان

ديروز مجلس شوراي اسلامي طرح يك فوريتي الزام دولت به تعليق اجراي پروتكل الحاقي را با 162 رأي موافق تصويب كرد. براساس اين طرح كه يك فوريت آن به تصويب رسيده است، دولت موظف خواهد شد از تاريخ تصويب اين قانون، اجراي پروتكل الحاقي را تا زمان رسميت يافتن حق برخورداري جمهوري اسلامي ايران از چرخه توليد سوخت هسته اي به حالت تعليق درآورد.
عبارت «تا زمان رسميت يافتن حق برخورداري ايران از چرخه توليد سوخت» در طرح يادشده، اشتباه فاحش و خطاي غيرقابل توجيهي است كه متاسفانه از نگاه نمايندگان محترم مجلس دور مانده است، چرا كه براساس مفاد NPT، تمامي كشورهاي عضو از جمله ايران اسلامي، از اين حق برخوردارند و عبارت فوق اين حق مسلم و قانوني كشورمان را ناديده گرفته و خواستار به رسميت شناختن حقي شده است كه پيش از اين رسميت داشته است و معلوم نيست منظور نمايندگان محترم از عبارت «تا زمان به رسميت شناختن حق...» چيست؟ و مگر در رسمي بودن اين حق ترديد دارند كه...
علاوه بر اين خطاي فاحش كه اميد است هنگام بررسي طرح در كميسيون اصلاح شود، تعليق اجراي پروتكل الحاقي در مقايسه با اقدام آمريكا و متحدانش كه با صدور قطعنامه باج خواهانه و غيرقانوني اخير، حاكميت ملي و حقوق رسمي و قطعي ايران اسلامي را ناديده گرفته اند، كمترين تناسبي ندارد و چيزي شبيه توبيخ شفاهي جنايتكاري است كه مرتكب قتل شده است...!
انتظار آن بود كه نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي، در يك اقدام قانوني و منطقي و متناسب با نوع برخورد خصمانه حريف، يك طرح سه فوريتي را به تصويب برسانند و براساس آن، در صورت ارجاع پرونده هسته اي ايران به شوراي امنيت سازمان ملل، دولت را نيز موظف به خروج از معاهده NPT كنند، كه متاسفانه نكردند و بزودي و در آينده اي نزديك، متوجه خواهند شد كه چه كوتاهي خسارت آفريني مرتكب شده اند و...
و اما، اكنون كه نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي، پيشنهاد منطقي طرح سه فوريتي براي خروج از NPT را ناديده گرفته اند، لااقل به يكي ديگر از خواسته هاي قاطبه مردم كه نمونه اي از آن را ديروز در يورش دانشجويان خشمگين به سفارت انگليس شاهد بوديم، جامه عمل بپوشانند و با ارائه و تصويب يك طرح سه فوريتي- به علت اهميت فوق العاده موضوع و حساسيت زماني آن- دولت را موظف كنند در صورت ارجاع پرونده به شوراي امنيت، غني سازي اورانيوم در تاسيسات نطنز را ازسر بگيرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين خواسته، روز سه شنبه و به هنگام حضور دكتر لاريجاني در مجلس شوراي اسلامي نيز از سوي تعداد قابل توجهي از نمايندگان به ايشان گوشزد شد.
برادران و خواهران نماينده كه به فرموده امام راحل(ره)، «عصاره ملت» هستيد، باور بفرمائيد -و البته با مروري گذرا به چالش دو سال و چند ماهه اخير بايد باور كرده باشيد- كه آمريكا و متحدانش تنها در مقابل برخورد قاطع و تاكيد ما بر حق قانوني خويش، عقب نشيني خواهند كرد و تجربه نشان داده است هرگاه ما را در احقاق حق مسلم خود، دچار ترديد و يا ضعف و سستي ببينند، چند گام ديگر در تخاصم و باج خواهي جلوتر مي آيند و اين در حالي است كه شواهد موجود به وضوح نشان مي دهد اين بار نيز مثل هميشه و به قول امام راحلمان(ره)، آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند.
ترديدي نيست كه در آينده اي نزديك و در مقابل خروش ملت چاره اي جز خروج از NPT و ازسرگيري غني سازي اورانيوم نخواهيم داشت. پس، چرا از هم اكنون دست به اقدامي نزنيم كه در آينده چاره اي جز انجام آن نداريم.
و بالاخره، اين روزها در حافظه تاريخي ملت ثبت مي شود و نسل هاي آينده درباره آن به قضاوت مي نشينند... و نمايندگاني كه در مقابل باج خواهي آمريكا و متحدانش با صلابت ايستادگي كرده اند، مانند شهيد مدرس روسفيد خواهند بود و صدالبته، نزد خداوند تبارك و تعالي نيز.

حسين شريعتمداري

Copyright: gooya.com 2016