سه شنبه 19 مهر 1384

عزت‌‏الله سحابي: ايجاد جبهه‌‏ فراگير اصلاحات اجماع ميان گروههاست؛ من ترديددارم كه ‌‏رفسنجاني به نهضت دموكراسي خواهي وفادار بمانند، ايل

تهران- خبرگزاري كار ايران

عضو شوراي نيروهاي ملي- مذهبي گفت: با تمام مسايل و مشكلات پيش روي نهضت اصلاح طلبي، اين نهضت در ميان مردم ايران جايگاه خود را دارد و راهش را ادامه مي‌‏دهد.

عزت‌‏الله سحابي در گفت‌‏وگو با خبرنگار" ايلنا" گفت: درخصوص سخنان اخير محسن آرمين درباره اجماع و ائتلاف ميان گروههاي اصلاح‌‏طلب گفت: آقاي آرمين و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي هيچ وقت براي ما به صورت مشروح توضيح نداده‌‏اند علت اصلي اين كه نهضت آزادي و ملي-مذهبي‌‏ها را از انقلاب اسلامي جدا مي‌‏كنند و به آنها برچسب خودي و غيرخودي مي‌‏زنند، چيست؟
وي ادامه داد: يك زمان مي‌‏گفتند كه ولايت فقيه ملاك است و هر كه آن را قبول دارد و مي پذيرد، خودي و هركس قبول ندارد، غير خودي است اما حالا معلوم شده است كه خود اين افراد هم ولايت فقيه را قبول ندارند.
وي اضافه كرد: من دليل اين كه اين افراد با ما مخالفت مي‌‏كنند را نمي‌‏دانم، هر چند مخالفت آنها نيز اشكالي ندارد اما حداقل براي افكار عمومي روشن كند و توضيح دهند كه دليل مخالفت آنها چه چيزي است.
سحابي، در خصوص انتخابات و دلايل شكست اصلاح طلبان در آن با بيان اين كه شكست اصلاح طلبان برنامه‌‏اي بود كه جناح مقابل آن را طراحي كرده بود، گفت: حتي يكي از چهره‌‏هاي نظامي در سخنان خود در خصوص انتخابات اعلام كرد كه عملكرد سپاه پيچيده بوده و ما به صورت چند لايه عمل كرده‌‏ايم.
سحابي با بيان اين كه برخي نهادهاي نظامي انتخابات دوره نهم رياست جمهوري را هدايت، رهبري و اداره كردند، گفت: اگر اصلاح طلبان همگي ائتلاف و اجماع مي‌‏كردند، باز هم پيروز رقابت نمي‌‏شدند.
مدير مسؤول هفته نامه توقيف شده ايران فردا در ادامه سخنانش، راه ائتلاف ميان جريانات اصلاح طلب را باز ولي بروز صدمات احتمالي در اين راه را نيز محتمل دانست و گفت: جناحي كه هم اكنون قدرت را در دست گرفته است، نمي‌‏خواهد و تمايلي ندارد كه به رقباي خود اجازه ورود به صحنه را بدهد و اين مساله قطعا صدماتي را براي اصلاح طلبان درپي خواهد داشت.
به عقيده سحابي، شرايط براي ائتلاف و اجماع ميان اصلاح‌‏طلبان مناسب و ايجاد جبهه‌‏اي فراگير به معناي اجماع ميان گروهها است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عضو شوراي نيروهاي ملي- مذهبي معتقد است: شرايط براي اجماع مناسب است البته من نسبت به افرادي مثل آقاي هاشمي‌‏رفسنجاني ترديد دارم كه به نهضت دموكراسي خواهي وفادار بمانند ولي چون فعلا از طرف جناح راست خيلي صدمه ديده، به اين سو متمايل شده‌‏اند ولي اميدوارم ايشان نيز وفادار بمانند.

Copyright: gooya.com 2016