پنجشنبه 21 مهر 1384

احمدی نژاد: در مساله هسته ای، موقعیت ایران مستحکم تر از همیشه است، مهر

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور تاکید کرد: امروز موقعیت و مواضع جمهوری اسلامی ایران در مسائل مهم بین المللی بویژه مساله انرژی هسته ای به مراتب مستحکم تر از گذشته است.
به گزارش خبرگزاری"مهر"، رییس جمهور که عصر امروز در نشست مشترک دولت و مجلس سخن می گفت، افزود: استمرار دشمنی با جمهوری اسلامی ایران متاثر از پایداری ملت بر غیرت دینی و فرهنگ اسلامی و ملی خویش است و این ملت از ناسازگاری قدرتهای سلطه گر نیز هیچ بیمی به خود راه نخواهد داد.

دکتر احمدی نژاد از انرژی هسته ای به عنوان یک مساله ملی یاد کرد و گفت: خوشبختانه در فعالیتهای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران برای بهره برداری از انرژی هسته ای ، هیچ انحرافی رخ نداده است و گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی موید این واقعیت است.

وی متهم کردن دولت به تصمیم گیری عجولانه و غیر منطقی در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را بیانگر تبلیغات سوء دانست و تصریح کرد: دولت برای تامین منافع ملت ایران با برنامه، آرام و مدبرانه و مستحکم با پرونده انرژی اتمی برخورد کرده است.

رئیس جمهور افزود: اقدامات ما منطقی، قانونمند و حکیمانه است و دشمنان ملت ایران برای کور کردن این حرکت همچنان به تلاش خود ادامه می دهند، اما مطمئن باشند که ما حتی یک قدم از موضع اصولی و دقیق خود عقب نشینی نخواهیم کرد.

وی تاکید کرد: امروز در مواجهه با موضوع هسته ای ، برخوردی منسجم و خوب در سیاست خارجی کشور وجود دارد، به طوری که ابتکار عمل در دست مسوولان ما قرار گرفته است.

رییس جمهور با اشاره به قطعنامه صادر شده در اجلاس شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: برای نخستین بار در اجلاس گذشته، اعضا نتوانستند به اجماع برسند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مطرح شد، دشمنان را خلع سلاح کرد و ما برای هر شرایط تازه ای ، ابتکارات جدیدی ارایه خواهیم داد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد نجابت به خرج داد وگرنه هیات ایرانی باید از این تریبون فهرستی طولانی از اتهامات مستند علیه قدرتهای سرکوبگر را به افکار عمومی جهان ارائه می کرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: روش قدرتهای سرکوبگر، تهمت و تهدید است و آنها امروز هم با مطرح کردن اتهامات بی اساس ملت ما را تحت فشار قرار داده اند.

وی افزود: دولت با توجه به منافع و آرمانهای ملی و حوصله از گفتگو و مذاکره در خصوص پرونده ایران استقبال می کند.

دکتر احمدی نژاد ادامه داد: منطق قوی و دیپلماسی مستحکم ایران، مسئولان کشور را مجاب می کند که در مذاکره با طرفهای خارجی بر حق مسلم ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای با اقتصاد را نادرست خواند و تاکید کرد که در حال حاضر هیچ ارتباط معناداری میان این دو موضوع وجود ندارد.

رییس جمهور در عین حال مرتبط کردن مساله انرژی هسته ای با اقتصاد را نادرست خواند و تاکید کرد که در حال حاضر هیچ ارتباط معناداری میان این دو موضوع وجود ندارد.

وی همچنین اتهام دخالت ایران در امور داخلی عراق را مضحک توصیف کرد و گفت: جای تعجب است که اشغالگران از هزاران کیلومتر دورتر کشوری را در همسایگی ایران تحت تسلط خود در می آورند و آنگاه با وقاحت تمام ایران را متهم به مداخله گری می کنند.

دکتر احمدی نژاد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از نقش و جایگاه مجلس شورای اسلامی گفت: آرمانها، دغدغه ها و دیدگاههای نمایندگان ملت با اعضای دولت یکسان است و با بهره گیری از این فرصت می توان، موفقیت های پس از انقلاب اسلامی را تکمیل کرد.

رییس جمهور انتظارات مردم در رفع مشکلاتی نظیر بیکاری و فاصله طبقاتی را بحق و طبیعی خواند و گفت: با همدلی دولت و مجلس مشکلات به نفع ملت ایران مرتفع خواهد شد و از این پس با تعامل صحیح، شاهد رفع تنگناها و ارایه خدمات بیشستر به ملت عزیز خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه دهها طرح و موضوع مهم و کلیدی در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: دولت با اتکاء به شعار عدالت که شعار انقلاب و برخاسته از متن جامعه دینی و عصاره پیام امام خمینی (ره) و رهبری است، به سرفصل های کاری مهمی رسیده است که با پیگیری و تحقق آن می توان تعالی کشور، رفاه و آسایش هرچه بیشتر را برای مردم به ارمغان آورد.

دکتر احمدی نژاد با تشریح برنامه های دولت، نظیر توزیع اعتبارات، نوع نگاه به مناطق محروم و مدیریت منابع انسانی، اظهار اطمینان کرد ؛ تبعیض و نابرابری در سطح کشور به چالش کشیده می شود و پیشرفت و آبادانی نصیب کشور خواهد شد.

پیش از سخنان رئیس جمهور، آقایان جهرمی، دانش جعفری و رهبر، وزیران کار و امور اجتماعی، اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گزارشی از وضع موجود در بخش های مختلف ارائه کردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مبارزه با مشکل بیکاری و تورم، بررسی وضعیت فعلی بورس، رفع کسری بودجه و مسائل مربوط به برنامه چهارم توسعه همه جانبه کشور از مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدی نژاد: در مساله هسته ای، موقعیت ایران مستحکم تر از همیشه است، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016