جمعه 22 مهر 1384

آلمان از ادامه مذاكرات درباره برنامه‌هاي هسته‌اي ايران استقبال كرد، ايرنا

برلين، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۷/۲۲‬
خارجي. آلمان. دانش‌هسته‌اي.

"ينس پليوتنر" معاون سخنگوي وزارت امور خارجه آلمان از ادامه مذاكرات اتحاديه اروپا و ايران درباره مناقشه اتمي اين كشور استقبال كرد و گفت:
ما از هر گامي كه واقعا به سمت برطرف شدن نگراني‌هاي بين‌المللي درباره ماهيت برنامه‌هاي اتمي ايران باشد استقبال مي‌كنيم.

اين سخنگوي وزارت امور خارجه آلمان روز جمعه در يك كنفرانس مطبوعاتي در پاسخ به سووال خبرنگار ايرنا در برلين افزود: سه كشور اروپايي براي ادامه مذاكرات بر پايه توافق پاريس و قطعنامه اخير آژانس آماده هستند.

پليوتنر به قطعنامه اخير آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درباره ايران اشاره كرد و گفت: اين قطعنامه كه با اكثريت آراء شوراي حكام تصويب شد از يك طرف از ايران خواست كه نگراني‌هاي پايه‌اي و جدي بين‌المللي درباره طبيعت برنامه اتمي را جدي گرفته و به تعهدات خود بر پايه قطعنامه‌هاي آژانس مبني بر تعليق غني‌سازي اورانيوم و بازيافتي سوخت اتمي عمل كند.

اين سخنگوي وزارت خارجه آلمان افزود: از سوي ديگر اين قطعنامه، بسيار آگاهانه امكان گفت و گوي سياسي را باز گذاشته است تا سه كشور اروپايي بتوانند با مذاكره با تهران به راه‌حلي دست يابند كه باعث رفع و برطرف شدن اين نگراني‌ها شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران اخيرا با انتشار بيانيه‌اي‌مجددا بر حق ايران جهت بهره‌مندي از دانش هسته‌اي تاكيد كرده بود.

در بيانيه صادره همچنين آمده است: با توجه به ضرورت جلوگيري از ايجاد بن بست در مسير تعامل، جمهوري اسلامي ايران پيگيري مذاكرات با سه كشور اروپايي را با انگيزه اطمينان‌سازي در حقوق مسلم ملت ايران در فعاليت‌هاي صلح آميز هسته‌اي ايران در چارچوب قواعد بين‌المللي انرژي اتمي در شرايط فعلي مفيد دانسته و از آن استقبال مي‌نمايد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آلمان از ادامه مذاكرات درباره برنامه‌هاي هسته‌اي ايران استقبال كرد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016