دوشنبه 25 مهر 1384

كروبي: دوستان در رقابت اخير محترمانه از ما نبردند بلكه ما دولت را به آنان تحويل داديم، ايلنا

فكر و انديشه مقوله‌‏اي نيست كه با بخشنامه تغيير ‏كند

تهران- خبرگزاري كار ايران

مهدي كروبي گفت: ما پس از انتخابات اخير بايد خود را قوي كنيم و با روحيه دو چندان دوباره به ميدان برگرديم.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، عضو هيات موسس حزب اعتماد ملي در ضيافت افطار كانون اسلامي دانشجويان و فارغ التحصيلان(غرب تهران) طي سخناني، ضمن اشاره به جايگاه تفكر و انديشه در روند زندگي انسان، گفت: فكر و انديشه مقوله‌‏اي است كه وقتي انسان باورش كرد با بخشنامه و عوض شدن فضا، تغيير نمي‌‏كند.
وي در ادامه با بيان اين مطلب كه جريانات سياسي كشور به خصوص جريان چپ و خط امامي از ابتداي انقلاب تاكنون افت و خيزهاي فراواني داشته‌‏اند، تصريح كرد: در اين افت و خيزها گاهي فضايي پيش آمده كه جريان چپ مي‌‏توانست بهره برداري لازم را از آن ببرند و گاهي هم با وجود بستر مناسب، ليكن فرصت‌‏ها را از دست داديم.
اين كانديداي جريان اصلاح‌‏طلب در نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، ضمن تشريح فضاي حاكم بر اين انتخابات، توجه بر دو نكته مهم را ضروري دانست و اظهار داشت: اولين نكته اين است كه بايد روحيه خودمان را پس از اين شكست از دست ندهيم. چرا كه اين پيروزي‌‏ها و شكست‌‏ها نبايد هيچ كدام انسان را از ميدان به در كند.
وي تصريح كرد: ما پس از اين انتخابات بايد خود را قوي كنيم و با روحيه دو چندان دوباره به ميدان برگرديم.
كروبي دومين نكته را؛ بررسي نتايج انتخابات رياست جمهوري دانست و خاطر نشان كرد: بايد ببينيم كه چرا ما به اين نتيجه رسيديم و جريان اصلاحات كه داراي پايگاهي به مراتب قوي‌‏تر از محافظه‌‏كاران در جامعه است در اين انتخابات شكست خورده است.
وي ضمن اشاره به نتايج پي‌‏درپي سه انتخابات شوراها، مجلس هفتم و رياست جمهوري، تصريح كرد: معتقدم كه دوستان محترم، در اين رقابت، محترمانه از ما نبردند، بلكه ما دولت را به آنان تحويل داديم، لذا بايد بررسي كنيم كه چرا دولت را تحويل داديم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

كروبي در مقام تحليل چرايي شكست اصلاح‌‏طلبان در انتخابات رياست‌‏جمهوري، گفت: بايد روند عملكرد جريان‌‏هاي تحريم‌‏كننده انتخابات مجلس هفتم بررسي شود كه آيا تحريم‌‏كنندگان كار درستي كردند؟ يا آناني كه در اين انتخابات شركت كردند؟ و اگر تحريم‌‏كنندگان كار درستي انجام دادند، چرا پس از يك فاصله اندك، با تمام قوا در انتخابات رياست جمهوري شركت كردند و به صحنه آمدند.
وي در بخش پاياني سخناني در خصوص روند سياست‌‏گذاري انرژي هسته‌‏اي توسط دولتمردان، تصريح كرد: در روند مذاكرات هسته‌‏اي بايد حقوق ملت محفوظ بماند و اعتماد كشورهاي ديگر را جلب كنيم.

Copyright: gooya.com 2016