جمعه 6 آبان 1384

تونی بلر در واکنش به سخنان احمدي نژاد: تهران را تهدیدی واقعی تلقی خواهیم کرد، مهر

نخست وزیر انگلیس ایران را تهدید کرد که اگر همچنان به سیاست ضد صهیونیستی خود ادامه دهد با این کشور به عنوان تهدیدی واقعی رفتار خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری "مهر" به نقل ازخبرگزاری فرانسه ، تونی بلر پس ازپایان نشست غیر رسمی اتحادیه اروپایی درهمپتون کورت گفت : اگر ایرانی ها بخواهند به شیوه و رویکرد کنونی ادامه دهند به زودی این باور ایجاد خواهد شد که ایران تهدید واقعی برای ثبات و امنیت کل منطقه است.

نخست وزیر انگلیس موضع ایران درقبال اسرائیل و تروریسم و سلاح هسته ای را غیرقابل قبول خواند و گفت : هنگامی که در اروپا اظهارات مشابهی درمورد اسرائیل شنیدم احساس ابراز انزجار کردم واین اظهارات ما را بسیارخشمگین کرد.

متکی وزیر امور خارجه ایران دیروز با تاکید بر سخنان احمدی نژاد رئیس جمهور این کشور گفت مواضع وی مواضع قطعی و همیشگی ایران است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بلر گفت : اگر ایران به همین سیاست ادامه دهد مردم انگلیس ازما خواهند پرسید چه موقع دست به کارخواهید شد و این توقع ایجاد خواهد شد دولت موضعی مشابه علیه ایران اتخاذ کند.

بلر این اظهارات را در حالی بیان کرده که گویا بین انگلیس و اسراییل تفاوتی نیست و او اظهارات احمدی نژاد در مورد صهیونیسم را در مورد بریتانیا تصور کرده است.

Copyright: gooya.com 2016