دوشنبه 16 آبان 1384

عماد افروغ: مصلحت سنجی مختص مجمع تشخیص است نه مجلس، آفتاب

آفتاب: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم معقتد است که نمایندگان باید به وظایف قانونی و شرعی که دارند عمل کنند و این وظیفه قانونی و شرعی این است که بر اساس معیارهایی که قانونی تعریف شده اند به بررسی وزرای پیشنهادی بپردازند. اگر وزرا با این معیارها منطبق بودند رای اعتماد دهند، اگر نه رای عدم اعتماد ندهند.


عماد افروغ در گفت و گو با آفتاب افزود: اینکه گفته می شود که مصلحت این است که وزرای پیشنهادی رای اعتماد داده شود، معتقدم که همه ما یک مصلحتی داریم که من آن را جزو اصول می دانم و جزو انتخاب یک وزیر نیست و آن حفظ نظام است. حفظ نظام از مهمترین امور است و به فرموده حضرت اما از اوجب واجبات است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نماینده تهران در ادامه اظهار کرد: اما سوال اینجاست که آیا عدم رای اعتماد به یک وزیر به معنای نادیده گرفتن اصل نظام است؟ بنابراین ما باید به وظیفه مان عمل کنیم ضمن اینکه قانونا جایگاه مجلس مصلحت سنجی نیست، ما برای مصلحت سنجی، مجمع تشخیص مصلحت را داریم. وی خاطر نشان کرد: بنابراین ما باید بر پایه این اندیشه که هیچ مصلحتی بالاتر از حقیقت نیست، وزرا را ارزیابی کنیم و رای اعتماد یا عدم اعتماد دهیم.

افروغ در پایان اظهار کرد: ملت از ما نمایندگان مجلس می خواهد که بر پایه حقیقت وزرای پیشنهادی را ارزیابی کنیم و منافع جناحی و گروهی نباید مد نظر قرار گیرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عماد افروغ: مصلحت سنجی مختص مجمع تشخیص است نه مجلس، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016