جمعه 20 آبان 1384

حمله نشریات اصولگرا به صدا و سیما، آفتاب

آفتاب: هاشم آقا، شیرفرهاد، حبیب، و فرشته گرچه با هنرنمایی خود در سریال های ماه رمضان، میلیون ها نفر از بینندگان تلویزیون را سرگرم کردند، اما گویی، این هنرنمایی، رنجش خاطر نشریات اصولگرا را به شدت به دنبال داشته به گونه ای که تندروترین نشریات این جریان در شماره های اخیر خود به شکل گسترده و هماهنگی به انتقاد از سریال های ماه رمضان پرداخته اند و ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما را متهم کرده اند که با اجازه دادن برای پخش این گونه سریال ها، آب به آسیاب دشمن ریخته است.
------------------------------------------------


نشریه پرتو ارگان مصباح یزدی، حتی تیتر اول خود را به نقد سریال ها ماه رمضان اختصاص داده است و خطاب به مسئولان صدا و سیما هشدار داده است: سریال های تلویزیونی به پالایش بیشتری نیاز دارند.

این نشریه که در زمان دولت خاتمی، از سیاست های صدا و سیما به عنوان الگویی در برابر فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دفاع می کرد، مفاهیم به کار گرفته شده در سریال های ماه رمضان رمضان را در راستای اشاعه فساد در جامعه ارزیابی کرده و محتوای سریال ها را خروج رابطه با نامحرم، عشق های مجازی، کاهش حیا و عفت و گسترش بی ادبی و بی احترامی به پدر مادر داشته است.

پرتو در ادامه و برای اثبات گفته هایش سناریوی یکی از سریال های تلویزیونی را نیز پیش کشیده است و با روایت یک بخش که در آن دختری با بهانه های واهی سوار بر ماشین شخص نامحرم شده، با او سخن می گوید، جواب تلفنش را با گرمی می دهد، قرار می گذارد، قدم می زند و همراه او به این سو و آن سو می رود، نتیجه گیری کرده است: کجاست آن حیا و عفت اسلامی که گفته اند از ده جزء، جزاش مخصوص زن است.

ارگان مصباح یزدی حتی به استفاده از زنان زیبا رو در سریال های تلویزیونی نیز خرده گرفته است و دیدن این سریال های آرمانی و زن های فرشته خود که گویا هیچ عیبی در وجود آنها نیست و همه خوبی های گیتی در آنها گرد آمده است، دچار زلزله ای درونی می شوند هر آرزو می کنند کاش ما نیز چنین همسری داشتیم، در نتیجه عشق آنها به همسر، بدون این که خود متوجه باشند رو به کاهش می گذارد و پایه های زندگی شان متزلزل می شود.

نظیر چنین انتقاداتی از سریال های تلویزیون، اما از سوی ارگان انصار حزب الله هم تکرار شده و یالثارات الحسین در شماره جدید خود با حمله به برخی سیاست های فرهنگی صدا و سیما مشخصا سریال های ماه رمضان را هدف گرفته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

این نشریه سریال های ماه رمضان را هجویه هنایی در پوشش طنز خوانده که سطحی نگری را به خورد مخاطب می دهند.
ارگان انصار حزب الله همچنین برخی رفتارها در سریال های تلویزیونی نظیر صحنه هایی که در‌ آن رفتن به مستراح، نمایش داده می شود را اوج سطحی نگری و هجوگرایی خوانده و بالحنی تمسخر آمیز نوشته است: در این صحنه ها، بینندگان پر و پا قرص سریال های طنز از چند و چون و انواع و اقسام پیچ و تاب ها و ناله نفرین ها بیرون و داخل دستشویی های مربوط مطلع شده و به این ترتیب کلی به معلوماتشان اضافه می شود.
این نشریه در پایان انتقادهای خود هم مشکل اصلی را در بافت ذهنی هنرمندان تلویزیون یافته و با اعتقاد به پاک سازی سازمان صدا و سیما خاطر نشان کرده است: مشکل از ایدئولوژی و فضای حاکم بر اذهان هنرمندان این عرصه سرچشمه می گیرد که باید با نشست ها، گفت و گوها و نزدیکی هرچه بیشتر با علماء و منابع دینی اصلاح شود و پس از آن با عزبال کردن اسامی. تفرکات غربی و پوچ از دنیای رادیو و تلویزیون زدوده و خشک شود.

به این ترتیب، به نظر می رسد، نشریات متعلق به اصولگرایان تندرو حتی چهره ای چون ضرغامی اصولگرا را نیز تاب نیاورده اند و سیاست های وی در این سازمان، نتوانسته رضایت خاطرشان فراهم کند. آنها اکنون شاید به این فکر می کنند که به نامه های صدا و سیما نیز باید همانندی کامل با مطالب نشریات اصولگرا داشته باشد و هر چیزی غیر از این خلاف موازین اصولگرایی تلقی می شود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حمله نشریات اصولگرا به صدا و سیما، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016