دوشنبه 23 آبان 1384

اهداف حزب اعتماد ملي از زبان کروبي: تلاش براي حفظ نظام، نظارت بر قدرت، شركت در انتخابات و دفاع از منافع ملي، ارزش‌‏ها و حقوق مردم، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

دبير كل حزب اعتماد ملي اهداف اين حزب را تلاش براي حفظ نظام جمهوري اسلامي، دفاع از منافع ملي، نظارت بر قدرت، دفاع از ارزش‌‏ها، دفاع از حقوق مردم و شركت در رقابت‌‏هاي انتخاباتي عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، مهدي كروبي شب گذشته در حاشيه اولين نشست شوراي مركزي حزب اعتماد ملي در خصوص اهداف حزب متبوع خود تاكيد كرد: براي اينكه جامعه‌‏اي مقتدر داشته باشيم، راهي نداريم جز اينكه همه احزاب و گروه‌‏ها در انتخابات شركت كنند.
وي در خصوص اهداف حزب اعتماد ملي از راه‌‏اندازي شبكه ماهواره‌‏اي صبا، گفت: ما در اين شبكه همه نوع برنامه داريم، برنامه‌‏هاي ورزشي, تحليلي, هنري, خبري و برخي برنامه‌‏هاي ديگر البته بخش عمده رسالت اين شبكه ماهواره‌‏اي، اطلاع‌‏رساني به مردم است.
دبيركل حزب اعتماد ملي در پاسخ به اين سوال كه با توجه به اينكه مجلس ششم قانوني تحت عنوان قانون ممنوعيت استفاده از ماهواره تصويب كرده است، آيا تاسيس شبكه ماهواره‌‏اي صبا از سوي حزب اعتماد ملي با اين قانون مغايرت ندارد، گفت: ما شبكه ماهواره‌‏اي راه اندازي مي‌‏كنيم، ما كه نمي‌‏گوييم مردم بيايند ماهواره بخرند و برنامه‌‏هاي ما را نگاه كنند، برنامه‌‏هاي ماهواره ما براي دنيا پخش مي‌‏شود و ممكن است غير از برنامه‌‏هاي فارسي، برنامه‌‏هاي ديگري را نيز پخش كنيم، ضمن اينكه ما در پاكستان, افغانستان, تاجيكستان و ساير كشورهاي دنيا فارسي‌‏زبان داريم.
كروبي در پاسخ به اين سوال كه آيا شما به مردم ايران توصيه مي‌‏كنيد كه برنامه‌‏هاي شبكه ماهواره‌‏اي صبا را مشاهده كنند، گفت: من توصيه‌‏اي ندارم، مردم اگر دل‌‏شان خواست مي‌‏بينند، اگر نخواست نمي‌‏بينند.وي در پاسخ به سوالي در خصوص شبكه ماهواره‌‏اي صبا، گفت: بارها اعلام كرده‌‏ايم كه اين شبكه را در چارچوب قانون اساسي تاسيس خواهيم كرد و مخاطبين ما نيز فارسي‌‏زبانان و ايراني‌‏هاي داخل و خارج از كشور است كه بتوانيم با آنها از طريق اين شبكه ارتباط برقرار كنيم.
وي گفت: ما كه نمي‌‏توانيم به مردم بگوييم كار قانوني بكنند يا نكنند اما اين نكته را نيز بايد مد نظر قرار داد كه طبق مصوبه مجلس ششم، عده‌‏اي خاص مي‌‏توانند از ماهواره استفاده كنند.
دبيركل حزب اعتماد ملي در خصوص پيگيري نامه خود به رييس مجلس خبرگان، گفت: هنوز خبري در اين زمينه به من نرسيده است اما از برخي اعضاي مجلس خبرگان شنيده‌‏ام كه در جلسه آينده مفاد اين نامه بحث و بررسي خواهد شد، ما هم از اين بحث و بررسي استقبال مي‌‏كنيم.
كروبي تصريح كرد: ما مي‌‏خواهيم انتخابات خبرگان آزاد باشد، بررسي صلاحيت نامزدهاي آن نيز به علماي حوزه برگردد، بررسي صلاحيت‌‏ها نبايد بر عهده شوراي نگهبان كه اعضايش منصوب رهبري هستند و خودشان هم در انتخابات رقيب هستند، باشد.
وي در مورد برنامه‌‏هاي حزب متبوع خود براي شركت در انتخابات مجلس خبرگان رهبري و اينكه آيا خود در اين انتخابات شركت خواهد كرد، گفت: بنده در انتخابات مجلس خبرگان رهبري شركت نخواهم كرد اما حزب ما در اين انتخابات شركت خواهد كرد، داوطلباني نيز معرفي خواهيم كرد البته اگر زمينه و بستر آن فراهم شود، اگر اين زمينه بستر فراهم نشود نمي‌‏توانم از الان شركت در آن را پيش‌‏بيني كنم اما در كل بناي ما شركت و حضور در اين انتخابات و همه عرصه‌‏هاست.
كروبي در خصوص چهره‌‏هاي شاخص حزب اعتماد ملي براي كانديداتوري در انتخابات مجلس خبرگان رهبري، گفت: حالا بايد ديد كه چه كسي تمايل شركت در اين انتخابات را دارد و چه كسي ندارد، الان خيلي زود است كه از در مورد آن صحبت كرد.
وي در پاسخ به سوال خبرنگاري در خصوص حضورش در مجمع تشخيص مصلحت نظام، گفت: در مجمع چهره‌‏هاي ارزشمندي حضور دارند كه از حقوق مردم دفاع مي‌‏كنند، بنده نيز عضو كوچكي از اين مجمع بودم كه براي اينكه بتوانم كارهاي خود را راحت‌‏تر انجام دهم، از مجمع تشخيص استعفا دادم، ما كه نمي‌‏خواهيم با نظام مقابله كنيم، ما مي‌‏خواهيم در راستاي تقويت نظام حركت كنيم.
دبيركل حزب اعتماد ملي در خصوص احتمال بازگشت خود به مجمع تشخيص مصلحت نظام، گفت: بنده امروز به خاطر موانع و مشكلاتي كه دارم، در مجمع حضور نخواهم يافت اما شايد روزي كه از مشكلات فارغ شدم، به جمع اعضاي مجمع بپيوندم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

كروبي در خصوص بحث‌‏هاي مطرح شده در خصوص تخريب دولت احمدي‌‏نژاد، گفت: دولت را نبايد تخريب كرد، نقد سازنده بخشي است كه هميشه بر روي آن تاكيد دارم، بنده حتي در جلسات خصوصي هم عنوان كرده‌‏ام كه بالاخره دولتي تشكيل شده و بايد در انجام وظايفش كمكش كرد، بنده در جريان اينكه حزب، گروه يا اشخاصي به دنبال تخريب دولت هستند، نيستم.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا اصلاح‌‏طلبان از آغاز تشكيل دولت نهم كاري كرده‌‏اند كه بتوان مصداق تخريب را براي آن عنوان كرد، گفت: واقعا بنده سراغ ندارم.

Copyright: gooya.com 2016