سه شنبه 1 آذر 1384

سنگسار مجازاتی وحشیانه در حکومت اسلامی ایران، فرهاد نعمت پور

فرهاد نعمت پور

آزادی جنسی وسکس در اسلام، گناه و فساد و جرم شناخته و مرتکبان به این عمل مفسد فی الارض معرفی شده و مجازات آن مرگ به همراه عذاب به وسیله ضربات سنگ می‌باشد.
نبود سکس آزاد برای افراد بالغ، فساد و جرم به حساب آمدن سکس و همچنین مجازات مرگ با عذاب برای آن در حکومت اسلامی ایران موضوع‌هایی است که مورد بررسی و انتقاد قرار می‌دهم.
همانطور که می‌دانید در تمام ادیان دستورالعمل‌هایی برای طریقۀ زندگی انسان‌ها تدوین شده است. در حکومت‌های اسلامی با محدود کردن زیاده از حد و غیر معقولانه آزادی‌های فردی و دخالت در زندگی شخصی و تزریق اخلاق اسلامی در جامعه سعی بر آن شده است که جامعه‌ای با فرهنگ اسلامی ایجاد کند. اجبار در به اجرا گذاشتن قوانین اسلامی توسط حکومت اسلامی ایران و تاثیرات منفی آن بر فرهنگ مردم (همانند: حفظ آبرو و شرف،ناموس پرستی و غیرت مردانه ، مرد سالاری، و تقویت ارزشی آنها) باعث شده است پدیده‌های اجتماعی گوناگونی همانند قتل‌های ناموسی، خشونت علیه زنان حتی در داخل خانواده‌ها و نیز پدیده جدید فرار دختران و پسران رشد پیدا کند.
تحدید آزاد‌های فردی و دخالت در زندگی روزانه مردم از موارد بارز نقض حقوق بشر می‌باشد. برای مثال اجبار در حجاب اسلامی در همه جا برای زنان و نیز به گونه‌های دیگر برای مردان می‌توان نام برد. آزادی در سکس (البته نه تجاوز) نیز از موارد آزادی‌های فردی می‌باشد. به عبارتی دیگر هر فرد بالغ چه زن چه مرد حق دارد شخصا" در مورد آن اختیار حاصل کند. اما در حکومت اسلامی ایران جز در چهارچوب ازدواج،به طور اکید منع شده است و در صورت مشاهده برخورد بسیار شدید و خشونت باری آن می‌شود.
در شرع اسلام سکس خارج از چهارچوب ازدواج زنا معرفی می‌شود و به عنوان گناه کبیره و فساد ارزیابی می‌شود و طبق قوانین حکومت اسلامی ایران که برگرفته از شرع اسلام می‌باشد جرمی سنگین محسوب می‌شود و مرگ به روش سنگسار را تنها راه از میان برداشتن فاسد و فساد برای تطهیر جامعه اسلامی می‌داند.
تعریف سکس آزاد به عنوان جرم سنگین و مجازات خشونت‌آمیز سنگسار یکی از موارد آشکار و جدی نقض حقوق بشر در قانون جزایی حکومت اسلامی ایران می‌باشد که باید به صورت بسیار جدی مردم ایران و جامعه جهانی را بیش از پیش برای مقابله و اعتراض به آن بسیج نمود و لغو حکم اعدام را از قوانین جزایی حکومت اسلامی ایران خواستار شد چرا که سالانه افراد بسیاری به همین جرم به دار آویخته یا سنگسار می‌شوند. و در سطح کلان تفکر و یا موضع‌گیری‌های سیاسی نیز، جدایی دین از حکومت و سکولار و لائیک بودن جمهوری، شرط اساسی ایجاد جمهوری دموکراتیک و کمک به روند پروسه دموکراسی می‌باشد.
مطابق حکم سنگسار، فرد مجرم باید تا کمر در خاک چال شود و سنگ‌هایی که بزرگی و تعداد آنها تعیین شده است، توسط مردم در فاصله‌ای مشخص به مجرم زده می‌شود تا بدین شکل مجرم زخم شده و به علت خون ریزی زیاد یا شکستگی کاسه سر جان بسپارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مجازات اعدام برای سکس یکی ازغیر منطقی‌ترین، غیر انسانی‌ترین و وحشیانه‌ترین عمل ممکن در قانون و آیین دادرسی در حکومت‌های اسلامی می‌باشد. قوانینی که پایه و اساس آن شکنجه و مرگ انسان می‌باشد و آن را عملی اخلاقی و خداپسندانه بداند، هیچگاه نمی‌تواند عدالت در جامعه را تامین کند چون آنهنگام قانون خود قاتل و خشونت طلبی بیش نیست و هرگز قادر نیست امنیت را برقرار سازد.
طبق رده بندی‌های مجازات، حکم سنگسار یک مرتبه شدیدتر از مجازات اعدام می‌باشد چراکه در سنگسار مرگ توام با شکنجه است و فلسفه وجودی و هدف آن این است که مجازات کشتن و اعدام به تنهایی نمی‌تواند جرم زنا را برابری کند بلکه باید گرفتن جان مجرم به همراه عذاب که همان سنگسار است،باشد. همچنین طبق آیین دادرسی اسلامی ، مجازات فرد زناکار در جهنم هیچگاه باعث تصفیه گناه از گناه‌کار نمی‌شود چراکه جرم زنا سنگین‌تر از آن است که بتوان فساد زنا را در جهنم پاک کرد به همین منظور باید مقداری از جزا و عذاب زناکار در این دنیاانجام شود. بر همین اساس، مجازات جهنمی سنگسار برای متهم حتی نوعی کمک به سرنوشت فرد در آخرت به حساب می‌آید و این عمق فاجعه است چراکه دلیلی برای اخلاقی جلوه دادن سنگسار و برهان وجودی آن معرفی می‌نماید.
لازم به ذکر است که طبق موازین حقوق بشر اگر توسط مرد یا زنی که پیمان زناشویی باهم بسته‌اند عمل سکس با فرد سومی انجم شود، از نگاه قانون جرم حساب نمی‌شود و قانون در آن دخالتی نمی‌‌نماید بلکه به آن همانند یک مسئله داخلی و خانوادگی نگریسته می‌شود که به شیوه‌های آموزشی و تعلیم ارتباطات در داخل خانواده و کمک‌های روانپزشکی به مسئله پرداخته می‌شود.

فرهاد نعمت‌پور
١٥٫١١٫٢٠٠٥

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سنگسار مجازاتی وحشیانه در حکومت اسلامی ایران، فرهاد نعمت پور' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016