دوشنبه 5 دی 1384

الهام، سخنگوي دولت: روسيه با ديگر كشورها فرقي ندارد،موضع دولت غني سازي در داخل است، فارس

خبرگزاري فارس: سخنگوي دولت با تاكيد بر اين كه موضع دولت غني سازي در داخل كشور است،گفت:روسيه هم با ديگر كشورها فرقي ندارد و هر نوع پيشنهاد با در نظر گرفتن چارچوبهاي ما قابل بررسي است.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس غلامحسين الهام امروز دوشنبه در سومين جلسه مطبوعاتي خود در جمع خبرنگاران به پرسشهاي آنان پاسخ داد.وي در اين نشست خبري بر غني سازي در داخل خاك ايران تاكيد كرد.

*رويكرد دولت اجراي قانون اساسي است

سخنگوي هيأت دولت در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه قدس مبني بر اظهارات وزير ارتباطات و فناوري در خصوص ضبط مكالمات تلفني و اظهارات وزير در خصوص يافتن پيام‌هاي ارسالي خبرنگاران در هواپيماي سي 130 ارتش با بيان اين كه طبق قانون اساسي مكالمات تلفني مردم از هر نوع تعرض مصون است، افزود: من با خود وزير در اين باره صحبت كردم
و وي امكانات فني متون را اعلام كرد و گفته كه اگر مقامات قضايي بخواهند به متون پيامها برسند اين امكان وجود دارد.
الهام اضافه كرد: آنچه پيش از اين نقل شده استنباط نادرستي بود.
وي در پاسخ به سؤال ديگر اين خبرنگار مبني بر اين كه آيا دولت برنامه‌اي براي تغيير برنامه چهارم دارد؟گفت: فعلا تغيير اين برنامه در دستور كار ما نيست، اما اگر نيازي به اصلاح برنامه باشد، با هماهنگي مجلس انجام مي‌شود.

* تغيير سفرا در دستور كار وزارت خارجه است

سخنگوي هيات دولت در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبني بر اينكه با توجه به اتمام ماموريت 30 سفير ايران در خارج از كشور چرا وزارت امور خارجه نسبت به جابجايي آنها اقدام لازم را به عمل نمي‌آورد؟ با بيان اين كه اين جابجايي در دستور كار وزارت امور خارجه قرار دارد،افزود:ماموريت عده‌اي از سفراي ايران در خارج از كشور به پايان رسيده و بايد جابجا شوند اما اين جابجايي كار سختي است و پيدا كردن يك سفير مناسب هم كار آساني نيست.
الهام تصريح كرد: وزارت امور خارجه در اين زمينه در حال كاركردن است و ما تعللي در اين زمينه نمي‌بينيم.

* طرح‌هاي رفع محروميت استان چهار محال و بختياري بعد از نهايي شدن اعلام مي‌شود

وي در پاسخ به سؤال ديگر خبرنگار فارس مبني بر اين كه دولت براي رفع محروميت استان چهارمحال و بختياري چه برنامه‌اي دارد، گفت: جلساتي در اين زمينه برگزار شده و نيازمندي‌هاي استان بررسي شد و در سفر هيات دولت به استان در آخر اين هفته بعد از نهايي شدن مصوبات دولت اعلام خواهد شد.

* بحث تغيير معاونين يك سرگرمي در سايت‌هاست

سخنگوي هيات دولت در پاسخ به سؤال ديگر خبرنگار ما مبني بر اين كه اخبار رسانه‌ها و سايت‌ها از تغيير رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري حكايت دارد،موضع دولت در اين زمينه چيست؟گفت:تغيير معاونين رئيس جمهوري يك سرگرمي خوبي است كه ما در سايت‌ها مي‌خوانيم، نويسندگان اين خبرها، سناريو نويسهاي خوبي هستند.

* رئيس جمهوري پيگير اجرايي شدن مصوبات است

الهام در پاسخ به سؤال خبرنگار ايرنا مبني بر اين كه چه ضمانتي براي اجرايي شدن مصوبات دولت وجود دارد؟با بيان اين كه مردم در زمينه اجرايي شدن مصوبات هيات دولت بايد تحرك لازم را داشته و مشوق مسئولان باشد، افزود: هر چه اين تحركات محلي بيشتر باشد برنامه‌ها سريعتر محقق مي‌شود. از نظر ديوانسالاري دولتي هم مشكلي در اين زمينه وجود ندارد. خود آقاي احمدي نژاد پيگيري مي‌كند و معاون اجرايي ايشان نيز در اين زمينه مسئوليت دارد و اراده دولت براي اجرايي شدن مصوبات است.

*از لحاظ امنيتي وضعيت بسيار خوبي داريم

خبرنگار خبرگزاري مهر در خصوص امنيت جامعه از الهام پرسيد كه وي در جواب امنيت را مطالبه به حق همه مردم دانست و اظهار داشت: بدون امنيت، عدالت و توليد وجود نخواهد داشت و اگر ما شاخصهاي امنيت را بررسي كنيم، معلوم مي‌شود كه در يك وضعيت بسيار خوبي قرار داريم.
سخنگوي هيات دولت بزرگ نمايي و ايجاد جو ناامني در جامعه را يك جنگ تبليغاتي و رواني خواند.

*معاون حقوقي رئيس جمهوري سرنوشت چهار ديپلمات را پيگيري مي‌كند

الهام در پاسخ به سؤال ديگر خبرنگار خبرگزاري مهر در خصوص سرنوشت چهار ديپلمات ربوده شده ايراني در لبنان در سال 1361با بيان اين كه معاون حقوقي رئيس جمهوري اين مورد را پيگري مي‌كند، گفت: اين چهار ديپلمات متعلق به كل ملت ايران هستند و دولت براي به آرامش رسيدن خانواده اين ديپلماتها و ملت ايران پيگيريهاي لازم را انجام مي‌دهد.

*موضع دولت غني سازي در داخل كشور است

وي در پاسخ سؤال خبرنگار ايسنا مبني بر اين كه با توجه به اظهارات حميد رضا آصفي سخنگوي وزارت امور خارجه مبني بر اين كه پيشنهاد مدوني از طرف روسيه در خصوص غني سازي دريافت نكرده‌ايم، موضع دولت در اين باره چيست؟ گفت:انجام غني سازي در داخل كشور و سرمايه گذاري كشورها در فعاليت هسته‌اي ايران جهت ايجاد اعتماد در عرصه جهاني مشخص شدن صلح آميز بودن فعاليت هسته‌اي ايران موضع رسمي ايران است. ما با حفظ اصول از سرمايه گذاري كشورها استقبال مي‌كنيم. روسيه هم با ديگر كشورها فرقي ندارد و هر نوع پيشنهاد با در نظر گرفتن اين چارچوبها قابل بررسي است.

*احمدي‌نژاد نظر مساعد خود را در خصوص شهيد اعلام شدن خبرنگاران اعلام كرد

سخنگوي هيات دولت در پاسخ به سؤال خبرنگار شبكه خبر مبني بر اين كه دولت براي شهيد اعلام شدن خبرنگاران حادثه سقوط هواپيماي سي 130 ارتش جمهوري اسلامي با بنياد شهيد چه توافقي كرده است، گفت: آقاي احمدي‌نژاد نظر مساعد خود را اعلام كرد و بنياد شهيد نيز رسيدگي به اين موضوع را در دستور كار خود دارد.

*زمان تاثيري در فراموش شدن سقوط هواپيماي ارتش نخواهد داشت

وي در خصوص آخرين نتايج بررسي سانحه سقوط هواپيماي سي 130 ارتش گفت: روند كار به خوبي پيش مي‌رود ولي هنوز نتيجه نهايي به دست نيامده،اما كار بايد به دقت انجام شود.

*دولت از نقد استقبال مي‌كند

الهام در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه اقتصاد پويا در خصوص نقادي از دولت با بيان اين كه دولت از نقادي در راستاي تحقق شعارهاي احمدي‌نژاد استقبال مي‌كند، گفت: توقع ما اين است كه گزارشات اقتصادي كه از طريق رسانه‌ها منتشر مي‌شود، واقعي باشد. القاي هرگونه ياس و نا اميدي با گفتمان دولت سازگار نخواهد بود.
وي گفت: شعار احمدي‌نژاد «مي‌شود و مي‌توانيم» است و ما از هر نوع انتقادي كه در اين راستا به ما كمك كند، استقبال مي‌كنيم.

*دولت با فرار سرمايه و مغزها مخالف است

سخنگوي هيات دولت در پاسخ به خبرنگار روزنامه حيات‌نو اقتصادي مبني بر اين كه در جلسه هفته گذشته اعلام شد كه ما خروج سرمايه نداريم،اما هاشمي شاهرودي رئيس قوه قضاييه نسبت به فرار مغزها و خروج سرمايه از كشور هشدار داد، گفت: رويكرد كلان آقاي هاشمي همان رويكرد دولت است. ما با فرار مغزها و سرمايه مخالف هستيم اما در عين حال هر چيزي را نبايد تحت عنوان فرار محسوب كرد.
الهام اضافه كرد: تردد مغزها و سرمايه مثبت است. اما بايد تفكيكي در اين زمينه صورت بگيرد.

*شفاف نبودن بودجه مانع كسري بودجه مي‌شود

وي در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه جهان صنعت مبني بر اين كه دولت چه تمهيداتي براي تامين كسري بودجه دارد، با بيان اينكه وقتي بودجه شفاف نباشد با كسري مواجه مي‌شويم، افزود: دولت تلاش كرده با لايحه‌ اصلاحيه كسري بودجه را تامين كند و از آنجا كه تلاش دارد بودجه سال آينده عملياتي شود و شفاف باشد،با كسري بودجه مواجه نمي‌شويم اگر چه ممكن است اين هدف در سالهاي آينده محقق شود.
سخنگوي هيات دولت تاكيد كرد: نگاه ما و دستگاه‌هاي دولتي به بودجه، فراملي و فرا دستگاهي است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

*اصل بر حفظ ميراث فرهنگي كشور است

خبرنگار خبرگزاري ميراث فرهنگي از الهام در خصوص برج جهان‌نماي اصفهان و تاكيدات يونسكو در اين زمينه سؤال كرد كه وي در جواب گفت: ترميم و كاهش ارتفاع برج تصويب شد و استاندار اصفهان در حال پيگيري اين موضوع است.

*دولت از حقوق ملت ايران دفاع مي‌كند

خبرنگار روزنامه رسالت از روند بررسي شكايت ايران از آمريكا در دادگاه لاهه سوال كرد كه الهام در پاسخ با بيان اينكه دولت به طور جدي از حقوق ملت ايران دفاع مي‌كند، گفت: آمريكا به اقدامات غير اصولي براي فرار از تعهدات خود دست مي‌زند و ما با يك پديده‌اي مواجه هستيم كه در تمام عرصه‌ها به صورت استكباري عمل مي‌كند.
وي با اشاره به اسناد مدارك ايران در دادگاه لاهه اضافه كرد: معاونت حقوقي رئيس‌ جمهوري پيگير اين موضوع است و دولت نمي‌گذارد اين روند متوقف شود.

*دولت بر رشد صنايع تاكيد دارد

خبرنگار روزنامه جهان اقتصاد در خصوص استراتژي صنعتي دولت احمدي نژاد سؤال كرد كه الهام در جواب با اشاره به اينكه لايحه اصلاح شده توسعه صنعتي تا پايان امسال اعلام خواهد شد، افزود: دولت بر رشد صنايع تاكيد دارد و بايد صنايع بزرگ را به صنايع كوچك تبديل كرد تا امكان سرمايه گذاري وجود داشته باشد.
وي در پاسخ به اين سؤال خبرنگار ايرنا مبني بر اين كه آيا سلطانيه نماينده ايران در آژانس است، گفت: سلطانيه نماينده رسمي ما در آژانس مي‌باشد و حكم وي هم رسمي شده است.
سخنگوي هيات دولت در پاسخ به اين سؤال خبرنگار ايرنا مبني بر اينكه برخي از سايتها از ويلاي دو هزار متري يكي از وزرا خبر دادند، نظر شما چيست، گفت: اگر آدرس اين ويلا را داريد به من بدهيد.
سخنگوي هيات دولت در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه اعتماد مبني بر اين كه سفير ايران در تركيه با يكي از روزنامه‌هاي محلي مصاحبه كرده و گفته كه طرح انتقال اسرائيل به اروپا در آينده نزديك ارايه مي‌شود، گفت: چنين حرفي را من تاييد نمي‌كنم. آقاي احمدي‌نژاد يك نظريه داد كه داراي مبناي حقوقي است. من اين حرف شما را تاييد نمي‌كنم.

Copyright: gooya.com 2016