پنجشنبه 15 دی 1384

احمدي نژاد: انشاءالله پيوستن جنايتكار صبرا و شتيلا به اجدادش قطعي باشد، ايسنا

* تحجر كشور را تهديد نمي‌كند، انحراف و زبوني كشور را تهديد مي‌كند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

دكتر محمود احمدي‌نژاد با بيان اين كه «تحجر كشور را تهديد نمي‌كند، انحراف و زبوني كشور را تهديد مي‌كند»، گفت: بسياري از مشكلات اخلاقي امروز جامعه‌ي ما به خاطر اين است كه آرمان‌ها جابه‌جا شده است. از آرمان‌هاي اصلي انقلاب فاصله گرفته‌ايم.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رييس‌ جمهور كشورمان عصر روز پنجشنبه در جريان سفرش به شهر قم با روحانيان و نهادهاي روحاني مستقر در شهر قم در «مركز جهاني علوم اسلامي» ديدار كرد و ابراز اميدواري نمود كه خبر «پيوستن جنايتكار صبرا و شتيلا [آريل شارون] به اجدادش انشاءالله قطعي باشد.»

وي در اين ديدار گفت: اگر بخواهيم در يك جمله و كلمه شهر قم را توصيف كنيم، مركز فرهنگي جهان اسلام يا پايتخت فرهنگي جمهوري اسلامي ايران، بهترين عنوان است.

وي افزود: دولت مصمم است بر اصول و مباني انقلاب و اسلام بايستد و پافشاري كند. ما اصرار داريم به قدر امكان مجموعه‌ي فعاليت‌ها و جهت‌گيري دولت را به سمت جهت‌گيري‌هاي اسلامي هدايت كنيم و اين در دولت به عنوان يك اصل پذيرفته شده كه انشاءالله هيچ خدشه‌اي به آن وارد نخواهد شد.

وي ادامه داد: در اين رابطه تلاش كرديم هركس به دولت بپيوندد ميثاقي با دولت ببندد. در عرصه‌ي فرهنگ، اقتصاد، مسايل اجتماعي، سياست خارجي و هر زمينه‌اي كه دولت وارد مي‌شود، تلاش مي‌كنيم به سمت فضاي اسلامي حركت كنيم. با همه‌ي توان پاي اين تعهد ايستاده‌ايم و از خداوند مي‌خواهيم ما را بر اين عهد استوار دارد.

رييس‌جمهور پي‌گيري عدالت، مهرورزي، خدمت به مردم و تعالي را چهار اصل دولت خود برشمرد و افزود: خلاصه‌ي همه‌ي آرمان‌هاي انقلاب در همين چهار اصل مي‌باشد. عدالت محوري، حاكميت اسلامي است و مهرورزي پايه‌ي اجراي عدالت و جاري كردن فرهنگ اسلامي خدمت به مردم، تنها شان دولت است. تعالي نظام اسلامي آرماني است كه همه وظيفه داريم آن را دنبال كنيم و باور ما بر اين است كه قم امروز يك كانون نوراني است كه نور اسلام و فرهنگ اهل بيت را به همه‌ي جهان منتشر مي‌كند و چهره‌ي قم بايد شايسته‌ي اين شهر باشد و ما با همه‌ي توان در اين مسير تلاش خواهيم كرد.

احمدي‌نژاد ادامه داد: چون دنبال عدالت هستيم و چون قم محور و تابلوي انقلاب است، بايد حتما به وضعيت قم به طور جدي رسيدگي كنيم. در قم علاوه بر رسيدگي به امور معمولي، دولت يك وظيفه و تعهدي نيز نسبت به حوزه دارد. دولت و خزانه‌ي عمومي نمي‌تواند خود را از مسووليت ترويج فرهنگ اسلامي و انقلابي دور نگه دارد. همه‌ي حيثيت و حيات و آينده‌ي ما به نوعي بسته به تعامل با فرهنگ اسلامي است. آن‌چه دنيا را متحول خواهد كرد، تحول اسلامي است و كانون آن تحول قم است. امروز دنيا هم در انتظار است. جمله الهي حضرت امام (ره) را به عينه مي‌بينيم كه فرمودند «امروز دنيا تشنه‌ي فرهنگ اسلام ناب محمدي است». دولت خود را موظف مي‌داند تا جايي كه مي‌تواند خود را در جهت توسعه‌ي اين پيام قرار دهد.

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: اسلام دين محدود و مرز جغرافيايي نيست. اسلام ديني جهاني است. اسلام ديني جهان‌شمول است و آمده كه دنيا را به سمت عدالت و برپايي عدالت حركت دهد. اسلام آمده است كه بشريت را به نقطه‌ي موعود برساند. امروز به لطف خدا ماموريت و مسووليت اين امر به عهده‌ي ملت ايران است و محور اين ماموريت كار فرهنگي، ترويج و تبيين اسلام است. اسلام آمده است جهان را اداره كند. كساني كه به هيچ اصلي از اصول انساني پايبند نيستند، كساني كه رسما دخالت اخلاق و معنويت را در سياست و اقتصاد نفي مي‌كنند، داعيه‌ي جهاني دارند. ما چه‌طور مي‌توانيم نداشته باشيم. ما با افتخار اعلام مي‌كنيم كه اسلام مي‌خواهد دنيا را اداره كند و مي‌تواند.

رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: اداره كردن دنيا نيازمند فكر، نظريه و نرم‌افزار و راهكار است. من بين حوزه، نظام و انقلاب در جهت تبيين اين مسايل فاصله‌اي نمي‌بينم. هويت و حيثيت ما و همه چيز ما امروز وصل به انقلاب است و همه چيز انقلاب وصل به اسلام است و امروز پرچم اسلام به دست حوزه‌هاي علميه است و همه‌ي ما در طول هم هستيم. امروز دولت بدون حوزه چه مفهومي دارد؟ حوزه هم بدون يك دولت مقتدري كه پي‌گير و دنباله‌رو تحقق احكام اسلامي باشد، مي‌شود يك كتابخانه. براي همين است كه همه‌ي فقها و علماي ما در صدر مطالبات‌شان تشكيل دولت بوده است و اگر اين را از فرهنگ شيعه بردارند، ديگر چيزي نمي‌ماند. تفاوت ما با ديگران در همين است. امروز بايد اين نگاه بر تمام كلاس‌ها و درس‌هاي ما حاكم باشد. شما بايد دنيا را اداره كنيد و اداره‌ي دنيا هم به طراحي نظريه‌هايي است كه اجرايي است و پاسخگوي نيازها و مبتني بر اسلام است و اين كار شماهاست. هر نظريه و تئوري بايد يك مبنا و آرماني داشته باشد. اگر اين دو را از هر نظريه و تئوري بگيريم، به درد عمليات نمي‌خورد. ما را به نقطه‌ي معيني رهنمون نمي‌كند.

وي به نظريه‌پردازي‌ها و مكتب‌ها و ايسم‌هاي غرب اشاره كرد و افزود: در آن‌جا اين‌قدر نظريه‌پردازي شده است كه به اندازه‌ي صدها برابر حجم اين سالن كتاب نوشته‌اند، ولي كدام آرمان را دنبال مي‌كنند و در چه فضايي به آن پرداخته شده است؟

وي با بيان اين‌كه ما بايد بر مبناي فرهنگ انتظار مسايل را دنبال كنيم، افزود: بايد بر مبناي فرهنگ انتظار، اقتصاد اسلامي، دولت اسلامي و مسووليت‌ها را تعريف كنيم و اگر انتظار را بگيريم، ديگر چيزي باقي نمي‌ماند. اگر انتظار را برداريم بر مبناي چه چيزي بايد حركت كرد؟ بايد همه‌ي مسايل را بر مبناي فرهنگ انتظار تعريف كنيم. آموزش و پرورش منتظر را تعريف كنيم، بانكداري منتظر را تعريف كنيم و كارها هم آسان‌تر مي‌شود و هم هم‌جهت مي‌شود. اگر دولتي آرمان‌هاي بلند الهي نداشته باشد، به كدام سمت حركت مي‌كند؟ جامعه‌ي بدون آرمان، جامعه‌ي سرگشته است. انسان بدون آرمان هم انسان سرگشته است. اگر انتظار را تعريف كرديم شاهد انحرافات و خودخواهي‌ها نخواهيم بود. بسياري از سياستمداران ما فكر مي‌كنند كه انقلاب درست شده است و حكومت هم شكل گرفته است، يك مدت اين فرد حاكم شود و يك مدت فرد ديگري حاكم شود و بعد از مدتي اين فرد را كنار بگذارند و فرد ديگري را جايگزين كنند و اين‌گونه تا كي؟ بياييد از منظر انتظار، احكام و مقررات و ضوابط لازم براي اداره‌ي كشور را تعيين كنيم.

رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: بسياري از مشكلات اخلاقي امروز جامعه‌ي ما به خاطر اين است كه آرمان‌ها جابه‌جا شده است. از آرمان‌هاي اصلي انقلاب فاصله گرفته‌ايم.

وي در ادامه به يكي دو مورد از مصاديقي كه برخلاف آرمان‌هاي انقلاب است، اشاره كرد و گفت: الان به راحتي متخصصان بانكداري ما مسايل كلان اقتصادي را توجيه مي‌كنند و توجيه ديني هم مي‌كنند. اين ناشي از كجاست؟ امروز در عرصه‌ي فرهنگي بسياري از كساني كه زماني همراه انقلاب هم بودند، اقدامات‌شان را به قول خودشان با ميانه‌روي، تلورانس و كوتاه آمدن از اصول توجيه مي‌كنند و به خيال خودشان توجيه اسلامي هم مي‌كنند. چرا ما شاهديم كه بسياري از هنرمندان و نويسندگان و متفكران ما از اين‌كه محكم بگويند ما همين‌طوري هستيم و به مفاهيمي كه از غرب مي‌آيد، توجه مي‌كنند؟ چرا از اين‌كه بخواهيم دنيا را تغيير دهيم و طرحي نو دراندازيم، كوتاه آمديم كه حتي در نحوه‌ي اداره‌ي مدرسه‌ي خود و ... از الگوهاي وارداتي تقليد كنيم؟ چرا در سياست خارجي مي‌بينيم بعضي‌ها آن‌قدر منفعل هستند كه خيال مي‌كنند ملت ايران جنايتي مرتكب شده است؟

رييس جمهور ادامه داد: چرا فكر مي‌كنند ايران با شعار استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي جنايت كرده؟ و بايد حالا حالاها به جنايتكاران جواب پس بدهد؟ چرا اين خيالات و ذهنيت‌ها پيدا شده است؟ غير از اين است كه آن آرمان‌ها در ذهن‌شان تغيير پيدا كرده است؟ چرا وقتي مسوولي در جمهوري اسلامي مي‌آيد عليه نظام سلطه فرياد مي‌زند، علاوه بر نظام سلطه، از طرف برخي از مدعيان انقلاب هم مورد هجوم قرار مي‌گيرد؟ چرا كلام امام را فراموش كرده‌ايد كه «اگر يك روز ديديد دشمنان براي شما هورا مي‌كشند به خودتان شك كنيد».

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي ادامه داد: چرا هورا كشيدن دشمنان قسم خورده‌ي اسلام براي شما شده است ملاك صحت عمل؟ عليه اسراييل موضع‌گيري مي‌كنيم، اين‌جا داد و قال مي‌كنند. به قدري دور شدن از آرمان‌ها جلو رفت و تا اعماق استخوان نفوذ كرد كه شما ديديد اگر در چند سال گذشته اسمي از حكومت اسلامي برده مي‌شد، اين مساله را در روزنامه مسخره مي‌كردند و مي‌گفتند متحجر است و خيلي جالب است بعضي از اين‌ها جديدا پيدا شده و مي‌گويند خطر تحجر كشور را تهديد مي‌كند؛ نخير، خطر انحراف و زبوني كشور را تهديد مي‌كند.

احمدي‌نژاد گفت: اين‌كه عده‌اي در مقابل سلطه‌طلبان جهاني و جنايتكاران جهاني احساس ضعف و حقارت مي‌كنند، غير از اين است كه از آرمان‌ها و فرهنگ اسلامي دور شده‌اند؟ مگر مي‌شود مسلمان در مقابل همه‌ي دنيا احساس ضعف كند؟ امروز بيش از گذشته نيازمند فضاي آرماني در مكتب انقلاب هستيم. اگر فضاي كشور آرماني باشد خودباوري و شجاعت در بين جوانان ما موج خواهد زد. خيلي‌ها دارند تلاش مي‌كنند، خيلي‌ها دارند مي‌دوند و خيلي‌ها هم دارند عمل مي‌كنند، اما قطعات پازل آينده به دست قدرت الهي دارد چيده مي‌شود و اينها در جهت آرمان مقدس اسلامي است.

رييس جمهور خاطرنشان كرد: شما ديديد آمدند در كشور شرقي ما و با مقدمه‌چيني و با برو و بيا و بگير و ببند امروز صحنه به گونه‌اي است كه جهت‌گيري عمومي به سمت ملت ايران است. تصور آنان اين بود كه بياييم جمهوري اسلامي را در محاصره قرار دهند و تلاشش را آنان كردند و خداوند عالم ثمره‌اش را در دامن ملت ايران قرار داد. همين امروز شما شنيديد انشاءالله كه قطعي باشد كه آن جنايتكار صبرا و شتيلا به اجداد خودش پيوست و انشاءالله بقيه هم به زودي به او خواهد پيوست.

پيش از سخنان رييس‌جمهور، آيت‌الله حسيني بوشهري، مدير حوزه‌ي علميه‌ي قم، حجت‌الاسلام والمسلمين رباني، مدير سازمان تبليغات اسلامي، حجت‌الاسلام والمسلمين نواب، رييس مركز خدمات حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمين اسامه عبدالغني، از طلاب آمريكا و حجت‌الاسلام والمسلمين تكيه‌اي، نايب‌رييس مجمع نمايندگان طلاب به ايراد سخن پرداختند و نقطه نظرات خود را در باب مسايل مختلف بيان كردند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدي نژاد: انشاءالله پيوستن جنايتكار صبرا و شتيلا به اجدادش قطعي باشد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016