سه شنبه 4 بهمن 1384

قايم‌مقام وزارت خارجه: به همكاري خود با سازمان بين‌المللي‌ انرژي اتمي ادامه مي‌دهيم، ايرنا

كوالالامپور، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۱/۰۴‬

قايم مقام وزير امور خارجه كشورمان گفت : ايران كماكان به همكاري خود با سازمان بين‌المللي انرژي اتمي ادامه مي‌دهد و خواستار حل و فصل موضوع هسته‌اي از طريق اين آژانس است.

"مهدي مصطفوي" روز سه‌شنبه دريك نشست مطبوعاتي باخبرنگاران در كوالالامپور افزود: ايران تا كنون در تمامي زمينه‌ها با سازمان بين‌المللي انرژي اتمي همكاري كرده و به اين همكاري نيز ادامه خواهد داد.

وي كه براي ديداري دو روزه در مالزي بسر مي‌برد، نقش و موضعگيري جنبش غيرمتعهد (نام) با ‪ ۱۱۴‬كشور عضو را در شرايط كنوني بسيار با اهميت خواند و گفت : قرار است نشست تروئيكا وزيران خارجه سابق ، كنوني و آينده نام بزودي در آفريقاي جنوبي برگزار شود و انتظار ايران بعنوان يك عضو ديرينه و فعال اين جنبش حمايت قاطع نام از برنامه هسته‌اي صلح آميز ايران است.

مصطفوي ، ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت سازمان ملل را راه سازنده ندانست و توضيح داد : تاكيد ما بر حل و فصل مسايل مربوط به برنامه هسته‌اي ايران در آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي است كه در غير اين صورت وضعيت پيچيده‌تر شده و هيچ كسي از آن سود نخواهد برد.

وي با اشاره به اينكه تاكنون در اجلاسهاي مختلف سازمان كنفرانس اسلامي از موضع به حق ايران در استفاده از برنامه صلح آميز هسته‌اي حمايت شده است ، ابراز اميدواري كرد كه در نشست آتي اين سازمان نيز همچنان از اين موضوع حمايت شود.

قايم مقام وزارت خارجه كشورمان در پاسخ به سووال خبرنگار خبرگزاري مالزي (برناما) درباره اينكه تا چه اندازه درباره طرح روسيه مبني بر غني‌سازي در داخل اين كشور جدي هستيد ، گفت:اين پيشنهاد در دست مطالعه كارشناسان دو طرف است و چنانچه برخي عناصر به آن اضافه شود ، مورد قبول ايران خواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي از جمله اين عناصر به ادامه برنامه تحقيقات هسته‌اي صلح آميز در داخل ايران اشاره كرد و گفت :اگر برنامه تحقيقات هسته‌اي در ايران انجام شود ، آنگاه امكان غني‌سازي در داخل روسيه محتمل خواهد بود.

مصطفوي در عين حال تصريح كرد كه طرح روسيه در دست مذاكره است.

قايم مقام وزارت امور خارجه ايران با محكوم كردن موضع اخير "ژاك شيراك" رييس جمهور فرانسه كه به صراحت بر استفاده از سلاح اتمي تاكيد كرده بود ، گفت: اين چه سياست دوگانه‌اي است كه با برنامه صلح آميز هسته‌اي ايران مخالفت مي‌شود اما در برابر چنين گزافه گويي‌هايي هيچ موضعي گرفته نمي‌شود؟ وي افزود : مردم كشورهايي چون الجزاير هنوز جنايتهاي فرانسويها از ذهن شان محو نشده است.

مصطفوي در عين حال اين گونه تهديدها را براي صلح و ثبات جهاني بسيار خطرناك خواند.

قايم مقام وزير امور خارجه كشورمان كه روز دوشنبه وارد مالزي شد ، روز سه‌شنبه با نخست وزير سابق مالزي و وزيرامور خارجه اين كشور ديدار و گفت وگو كرد.

Copyright: gooya.com 2016