سه شنبه 11 بهمن 1384

اعلام اعتصاب کارگران و کارکنان شرکت واحد برای روز جمعه ۱۴ بهمن، ییانیه خانواده هاى زندانيان و اعضاى و فعالين شركت واحد، آشوب

بنا به آخرین ییانیه ای که توسط خانواده هاى زندانيان و اعضاى و فعالين شركت واحد اتوبوس رانى تهران و حومه صادر شده است از تمامی کارگران و کارکنان شرکت واحد اتوبوس رانی خواسته شده است که در روز جمعه 14 بهمن ماه در سر کار های خود حاضر نشوند.

در این بیانیه آمده است که : با اين برخوردهاى پليسى در محل كارمان امنيت نداريم، از تعطيلى قانونى و هفتگى خود استفاده كرده و در روز جمعه مورخ 14/11/84 كليه رانندگان و كارگران و كاركنان از حضور در محل كار ما خوددارى مى كنيم.

2 خواسته ی اصلی خانواده های بازداشت شدگان در این بیانیه این گونه بیان شده است: 1 - آزادى كليه بازداشت شده گان سنديكايى
2- آزادى فعاليت سنديكايى كه انقعاد پيمان دسته جمعى ششم با حضور نمايندگان منتخب سنديكا، كارفرما و وزارت كار جمهورى اسلامى ايران."

همچنین غلامرضا ميرزايى عضو هيات مديره، مسوول روابط عمومى سنديكاى مستقل شركت واحد اتوبوس رانى در گفتگو با رادیو ها ضمن بیان این امر که آنان شدیدا تحت فشار هستند گفت که آنان حتی نمی توانند یک کپی ساده از بیانیه ها و اخبار خود بگیرند. در ادامه نیز از تمامی رسانه های مستقل و آزاد اندیش خواست که صدای مظلومیت کارگران را به گوش همه برساند.

متن کامل بیانیه :

فراخوان براى اعتصاب در روز جمعه
به نام آنكه عدالت را دوست دارد
در پى اعتصاب مورخه 8 /11/ 84 و تصميم اكثريت رانندگان براى شركت در اعتصاب جهت به دست آوردن حقوق و خواست هاى صنفى مان با حضور غيرقانونى و گسترده ماموران امنيتى و پليس امنيتى در مناطق شركت واحد و برخورد قهرآميز فيزيكى ضرب و شتم و ايجاد رعب و وحشت كارگران را وادار كردند تا عليرغم ميل باطنى شان اعتصاب را بشكنند و بيش از 500 نفر از همكاران را بازداشت و به زندان اوين منتقل نمودند و تاكنون خانواده هاى محترمشان از سرنوشت دستگيرشدگان هيچ اطلاعى ندارند. متاسفانه در اين جا شاهد بوديم كه عده اى خواسته و يا ناخواسته پاى در حريم مقدس خانواده هاى كارگران نهاده و عده اى از همسران همكاران ما را به همراه كودكان خردسالشان دستگير و حتى بعضى از اين كودكان و مادرانشان را مورد ضرب و شتم قرار دادند. ما كارگران زحمتكش شركت واحد تاكنون با نجابت، صبورى و ندارى طى ساليان گذشته و ماههاى پيش و خصوصا در روزهاى اخير انواع تهمت ها و برچسب هاى سياسى را كه به هيچ وجه در شان ما كارگران نيست را تحمل كرديم اما اجازه جسارت و تعرض به حريم خانواده هامان را به هيچ مقامى را نمى دهيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ادامه اين نامه آمده است: "به تمامى مردم و بخصوص كارگران مظلوم شركت واحد اعلام مى داريم، چون دست هايى پنهان در كار است كه حركت حق طلبانه ما را سياسى جلوه داده و حق خواهى كارگران را تضعيف كنند و چون احساس مى كنيم كه با اين برخوردهاى پليسى در محل كارمان امنيت نداريم، از تعطيلى قانونى و هفتگى خود استفاده كرده و در روز جمعه مورخ 14/11/84 كليه رانندگان و كارگران و كاركنان از حضور در محل كار ما خوددارى مى كنيم و در خانه هايمان مى مانيم و بار ديگر خواست هاى خود را اين گونه اعلام مى داريم.
1 - آزادى كليه بازداشت شده گان سنديكايى
2- آزادى فعاليت سنديكايى كه انقعاد پيمان دسته جمعى ششم با حضور نمايندگان منتخب سنديكا، كارفرما و وزارت كار جمهورى اسلامى ايران."
خانواده هاى زندانيان و اعضاى و فعالين شركت واحد اتوبوس رانى تهران و حومه

آخرین اخباراختصاصی سایت آشوب: آخرین اخبار حاکی است که حدود 30 تن از بازداشت شدگان با دادن تعهد آزاد شده اند اما برای بازگشت به کار باید در نزد نهادهای امنیتی و کلانتری محل و مدیریت شرکت واحد تعهد عدم فعالیت صنفی بدهند. در ضمن شب گذشته حدود 60 تن از کارگرانی که در توقفگاه منطقه 6 واقع ذدر جنت آباد قصد تجمع برای اعتراض به ادامه ی بازداشت همکارانشان را داشتند با خشونت بی سابقه ای توسط نیروهای امنیتی و نظامی بازداشت شدند.

همچنین به گفته ی یکی از فعالین سندیکایی دو کودک خردسال آقاى حيات غيبى که خود و همسرش در بازداشت به سر می برند در خانه تنها مانده اند. او در گفتگو با رادیو برابری می گوید:من ديشب خانه آقاى حيات غيبى رفتم. دو بچه كوچك بدون سرپرست در خانه مانده اند. واقعا سخت است. هم مادر و پدر در بازداشت هستند. دختر چهارده ساله سرپرستى كوچكشان را به عهده گرفته. من ديشب از مادربزرگشان رفتم از شهرستان آوردم.

موج اعلام حمایت ها همچنان ادامه دارد علاوه بر احزاب و گروهای داخلی احزاب بین الملی هم به پشتیبانی از کارگران بیانیه های مختلفی صادر کرده اند همچنین انجمن اسلامی دانشگاه علامه و شریف هم با صدور بیانیه هایی ضمن محکومیت اعمال غیر انسانی حاکمیت در سرکوب اعتصاب حمایت خود را از کارگران اعلام داشتند. یکی از فعالین دانشجویی در گفتگو با رادیو آلمان وعده داد که بعد از خاتمه ی امتحانات دانشگاه ها درهفته ی آینده حرکات جدی تری از طرف دانشجویان برای حمایت از کارگران صورت خواهد گرفت.

Copyright: gooya.com 2016