شنبه 15 بهمن 1384

احمدي نژاد دستور تعليق اجراي داوطلبانه پروتكل الحاقي را صادر كرد، ايرنا

تهران ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۱/۱۵‬

دكتر "محمود احمدي نژاد" رييس جمهوري اسلامي ايران درنامه‌اي به رييس سازمان انرژي اتمي، دستور تعليق اجراي داوطلبانه پروتكل الحاقي و ساير همكاريهايي كه فراتر از آن از سوي ايران با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي صورت گرفته است و نيز اجرايي شدن جدي و هماهنگ فعاليت‌هاي تحقيق و توسعه و مقدمات بهره‌گيري از فناوري توليد سوخت هسته‌اي براي مصارف صلح آميز را صادر كرد.

به گزارش شنبه شب دفتر امور رسانه‌هاي رياست جمهوري، متن كامل نامه رييس جمهوري به مهندس آقازاده به اين شرح است:
جناب آقاي مهندس آقازاده
معاون محترم رييس جمهور و رييس سازمان انرژي اتمي
باسلام
اينك كه پس از دوسال ونيم همكاري‌هاي ايران كه شامل تعليق داوطلبانه همه فعاليت‌هاي مربوط به غني‌سازي و همكاري فراتر از پروتكل الحاقي با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به منظور اثبات حسن نيت ايران در فعاليتهاي صلح آميز هسته‌اي خود بوده‌است اجلاس اخير شوراي حكام آژانس تحت فشار سياسي چند كشور و به دور از هرگونه توجيه حقوقي بين‌المللي به مصوبه‌اي راي داده است كه بي‌اعتنا به همكاري گسترده جمهوري اسلامي ايران نه تنها حقوق ملي ايران را نفي كرده بلكه شان و اختيارات آن نهاد بين‌المللي را نيز خدشه دار نموده است، ضمن ابراز تاسف از چنين واكنش عجولانه و غيرموجهي در قبال فعاليت‌هاي كاملا قانوني و محدود و صرفا تحقيقاتي ايران، لازم است دراجراي قانون شماره ‪ ۴۷۶/۱۷۳۴۸۹‬مورخ ‪ ۸۴/۹/۱۲‬مصوب مجلس شوراي اسلامي اقدام زير صورت پذيرد.

‪ - ۱‬فعاليت‌هاي تحقيق و توسعه و مقدمات بهره‌گيري از فناوري توليد سوخت هسته‌اي براي مصارف صلح آميز به طور جدي و هماهنگ اجرايي شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

‪ -۲‬با فراخوان گسترده وبرنامه‌ريزي شده،از ظرفيت ارزشمند علمي و تحقيقاتي همه فرهيختگان و متخصصان كشور و همچنين دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشي در كنار نيروهاي متخصص سازمان انرژي اتمي در جهت شكوفايي هرچه بيشتر اين فناوري بومي در حوزه‌هاي مختلف بهره‌گيري صلح آميز از فناوري هسته‌اي، استفاده كامل به عمل آيد.

‪ - ۳‬همه فعاليت‌هاي صلح آميز هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران براساس چارچوب مقررات سازمان بين‌المللي انرژي اتمي و تعهدات ‪ NPT‬و موافقت نامه پادمان صورت خواهد گرفت و همكاري كامل با آژانس درجهت اعمال نظارت فني وحقوقي صرفا درهمين چارچوب ادامه خواهد يافت و از تاريخ ‪ ۱۳۸۴/۱۱/۱۶‬اجراي داوطلبانه پروتكل الحاقي و ساير همكاريهايي كه فراتر از آن صورت گرفته است، به موجب قانون مذكور به حالت تعليق درخواهد آمد.

توفيق جنابعالي و همكارنتان را در تحقق عزم ملي در دستيابي كشور به دانش و فناوري صلح آميز هسته‌اي از خداوند متعال خواستارم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدي نژاد دستور تعليق اجراي داوطلبانه پروتكل الحاقي را صادر كرد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016