پنجشنبه 20 بهمن 1384

وزير خارجه انگليس: لندن حق هسته‌اي ايران را برسميت مي‌شناسد، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۱/۲۰‬

"جك استراو"، نخست وزير انگليس در تازه‌ترين اظهار نظر خود در مورد موضوع هسته‌اي ايران گفته است كه انگليس حق ايران براي داشتن برنامه‌هاي هسته‌اي غير نظامي را برسميت مي‌شناسد.

شبكه خبري بي‌بي‌سي چهارشنبه شب به نقل از نخست وزير انگليس اين مطلب را در حالي پخش كرده كه دولت لندن بيش از پيش پس از اجلاس اخير شواري حكام متهم به انجام سياست‌هاي دوگانه در قبال مسايل هسته‌اي بين‌المللي از جمله برنامه‌هاي اتمي اسراييل است.

بي‌بي‌سي به نقل از استراو نوشت، تعليق چرخه سوخت هسته‌اي ايران، فقط يك اقدام موقتي است.

بي‌بي‌سي در گزارشي از گفت وگوي اين شبكه با نخست وزير انگليس اعلام كرد كه وي معتقد است " توقف غني‌سازي اورانيوم درايران تنها براي پنج تا ‪۱۰‬ سال درخواست شده است. "
جك استراو گفت كه اگر به جامعه بين‌الملل درباره مقاصد هسته‌اي ايران اطمينان داده شود، ممكن است مجددا اجازه داده شود ايران در آينده دست به غني‌سازي اورانيوم بزند.

وي تاكيد كرد، اين تقاضا كه ايران بايد چرخه سوخت هسته‌اي را به تعليق دربياورد، فقط يك اقدام موقتي‌است.

استراو افزود، بسيار اميدواراست كه جامعه بين‌المللي يك راه حل صلح آميز براي مناقشه هسته‌اي ايران بيابد.

وي گفت: هيچ كس به دنبال رد حق ايران براي استفاده از فناوري هسته‌اي براي توليد برق نيست.

استروا بارديگر مدعي شد موضوع اين است كه رفتار ايران اين بدگماني را تقويت كرده‌است كه تهران ممكن است در كنار فعاليت‌هاي غير نظامي خود، در صدد دستيابي به جنگ افزارهاي هسته‌اي نيز باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در ادامه وجود معيارها دوگانه در سياست خارجي انگليس در قبال مسايل هسته‌اي را رد كرد و گفت او براي ايجاد خاورميانه‌اي عاري از جنگ افزارهاي هسته‌اي بر اسراييل نيز فشار مي‌آورد.

بي‌بي‌سي تصريح كرد: نخست وزير انگليس گفته است كه اقدام نظامي در قبال ايران در دستور كار قرار ندارد.

وي افزود: اما اگر ايران همچنان خواست جامعه جهاني را به مبارزه بطلبد، تحريم امري محتمل خواهد بود.

به گفته بي‌بي‌سي استراو در پايان گفت وگوي خود با اين شبكه خبري گفت كه بسيار اميدوار است راه حلي صلح آميز براي پايان بخشيدن به كشمكش‌هاي جاري در مورد ايران يافت شود.

استراو در همين زمينه، به طرح پيشنهادي مسكو، مبني بر غني‌سازي اورانيوم ايران در خاك روسيه اشاره كرد و از اين طرح به عنوان راهكاري براي حل مشكل نام برد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير خارجه انگليس: لندن حق هسته‌اي ايران را برسميت مي‌شناسد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016