سه شنبه 2 اسفند 1384

وزير امور خارجه: مذاكرات هسته‌يي ايران ديگر در قالب ۳ كشور اروپايي ادامه نمي‌يابد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي - ايران


منوچهر متكي اعلام كرد، تماس‌ها، ارتباطات و گفت‌و‌گوها، ديگر در قالب سه كشور اروپايي آلمان، فرانسه و انگليس نيست، بلكه به صورت جداگانه با اعضاي اتحاديه‌ي اروپا استمرار مي‌يابد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، خبرگزاري فرانسه در بازتاب اظهارات وزير امور خارجه‌ي كشورمان كه امروز در دفتر مطالعات سياسي و بين‌المللي و در حاشيه‌ي اجلاس شوراي وزيران اتحاديه‌ي حاشيه‌ي اقيانوس هند سخن گفته است، ‌نوشت: تماس‌هاي ما با اتحاديه‌ي اروپا ديگر با سه كشور اتحاديه‌ي اروپايي انجام نخواهد گرفت، بلكه با كشورهاي مختلف اروپايي ادامه خواهد يافت.

خبرگزاري آلمان نيز در همين رابطه گزارش كرد، متكي گفته است كه ايران هيچ گامي را در برنامه‌ي هسته‌يي‌اش به عقب بر نخواهد داشت.

متكي درباره‌ي مذاكرات روز دوشنبه با مقامات پارلمان اروپا در بروكسل به خبرنگاران در تهران گفت: هيچ گامي به عقب و به گذشته در برنامه‌هاي هسته‌يي‌مان برداشته نخواهد شد. از اين نقطه فقط به پيشروي خواهيم پرداخت.

متكي اعلام كرده است: اين بدان معناست كه اگر مذاكره ديگري به صورت رسمي با اتحاديه‌ي اروپا نياز باشد، براي تكميل گفت‌وگوها با روسيه خواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين گزارش افزود: وزير امور خارجه‌ي ايران با اين سخنان به فعاليت تحقيقات هسته‌يي در ايران كه ماه گذشته آغاز شد، از جمله غني‌سازي اورانيوم در مقياس آزمايشگاهي اشاره داشت و گفت، ايران تمايل دارد مذاكرات درباره‌ي يافتن راه‌حل در خصوص مجادله‌ي هسته‌يي جاري را ادامه دهد، اما ضرورتا نه با سه كشور عضو اتحاديه‌ي اروپا بلكه به صورت جداگانه و با كشورهاي عضو اتحاديه‌ي اروپا اين روند را خواهد پيمود.

وي افزود كه دور دوم مذاكرات درباره‌ي پيشنهاد هسته‌يي روسيه امروز در مسكو براي يافتن به فرمولي كه حقوق ايران را محفوظ بدارد، ادامه خواهد يافت.

متكي هم چنين اظهار داشت: ما هم‌چنان به هدف‌مان براي رفع نگراني غرب در خصوص انحراف برنامه‌ي هسته‌يي‌مان به سوي توليد جنگ‌افزار اتمي و به طور همزمان متقاعد ساختن غرب به حق مصرح بين‌المللي ايران براي در اختيارگيري فن‌آوري هسته‌يي صلح‌آميز پايبنديم.

Copyright: gooya.com 2016