جمعه 12 اسفند 1384

رفسنجاني در نماز جمعه: وجود عقلانيت، حكمت و تدبير در بين مذاكره‌كنندگان با ايران كم است، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۲/۱۲‬
داخلي. سياسي. رفسنجاني. هسته‌اي.

اكبر هاشمي رفسنجاني رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اقدام سخيف و جنايت در سامرا وحدت دنياي اسلام را نشانه‌گيري كرده است.

امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم اين هفته نماز جمعه تهران، افزود: دشمنان مي‌خواهند تخم نفاق و درگيري و جنگ داخلي را در عراق و ساير بلاد اسلامي به وجود آورند و واقعا چنين خطري وجود دارد.

وي افزود: انفجار حرم دو امام در سامرا حادثه عجيبي بود كه در عصر آزادي و عقلانيت انسان چنين جناياتي را مشاهده مي‌كنيم.

هاشمي رفسنجاني خاطرنشان كرد:تعجب مي‌كنيم از كساني كه‌اقدام به انفجار مكاني مي‌كنند كه قلب صدها ميليون انسان به آن وابسته است و از آن مي‌شكند.

وي ادامه داد: مي‌توان استنباط كرد كه طراحان چنين جناياتي دنبال اين هستند كه انسجام و وحدت دنياي اسلام را كه كم كم درحال شكل‌گيري است، بشكنند.

هاشمي در ادامه به حمله به مساجد اهل سنت و تشيع در پي انفجار رم دو امام اشاره و آن را جنايت توصيف كرد و گفت: اگر جلوي اين جنايت از سوي علما گرفته نمي‌شد به جنگ داخلي منجر مي‌شد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: دست‌هايي در كار است كه مي‌خواهد فتنه ديني در بشريت به وجود آورد.

وي در ادامه به انتشار كاريكاتورها عليه پيامبر اسلام اشاره كرد و هدف آن را ايجاد فتنه بين مسيحيان و مسلمانان عنوان كرد و گفت: مسلمانان نبايد در دام اين فتنه بيفتند.

هاشمي رفسنجاني تصريح كرد: حربه استكبار و استعمار تفرقه است و ما مي توانيم وحدت رو به تكميل جهان اسلام را حفظ كنيم.

اكبرهاشمي رفسنجاني رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام خطاب به‌كشورهاي غربي گفت: با محروم كردن جمهوري اسلامي ايران از حق خود،اسباب زحمت براي دنيا، منطقه خودشان و ايران ايجاد نكنند.

وي در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز تهران، با اشاره به اينكه عقلانيت، تدبير و حكمت در برخورد غرب با مساله هسته‌اي ايران كم است، گفت: اين مساله براي دنيا، منطقه و ايران خطر پيش مي‌آورد.

هاشمي رفسنجاني باتاكيد بر اينكه محور حركت غربي‌ها درخصوص پرونده هسته‌اي ايران بي‌انصافي است، گفت: غرب قصد دارد با حق ايران با شيوه‌هاي نادرست مخالفت كند.

خطيب جمعه تهران افزود كه غرب مي‌خواهد حق ايران به صورت ظالمانه منحرف شود و دست يك كشور را كه با توان خود پيش رفته مي‌خواهند ببندند.

وي ابراز اميدواري كرد درچند ساعت باقي مانده تا تصميم‌گيري نهايي، تصميم گيران در اين خصوص مراقب باشند تا اسباب زحمت منطقه، ايران و خود را فراهم نكنند.

هاشمي رفسنجاني تاكيد كرد: گره‌اي را كه مي‌شود با دست باز كرد نخواهند با دندان باز كنند.

مردم با شعار "انرژي هسته‌اي حق مسلم ماست" از سخنان هاشمي رفسنجاني استقبال كردند.

هاشمي رفسنجاني در خطبه دوم امروز نماز جمعه تهران با اشاره به انجام مذاكرات در خصوص برنامه‌هاي هسته‌اي ايران، گفت: به نظر من وجود عقلانيت، حكمت و تدبير در بين مذاكره‌كنندگان با ايران كم است و اين مساله ممكن است مشكلات زيادي ايجاد كند.

وي افزود: كشورهاي اروپايي با شيوه‌هاي نادرست در خصوص برنامه‌هاي هسته‌اي ايران مخالفت مي‌كنند و ممكن است تصميمات آنها براي ايران، منطقه و دنيا مشكلاتي به وجود بياورد.

وي با اشاره به اينكه انرژي هسته‌اي حق مسلم تمامي كشورهاي جهان است، گفت: كشورهاي مذاكره‌كننده مي‌خواهند جلوي پيشرفت ايران را بگيرند و به همين خاطر راهكارهاي نادرستي ارايه مي‌دهند كه ايران را از حق قانوني خود دور كنند.

هاشمي رفسنجاني افزود: چون امروز مذاكرات حساسي در خصوص برنامه‌هاي هسته‌اي ايران در حال انجام است، سكوت مي‌كنم تا خللي در اين مذاكرات صورت نگيرد.

وي گفت: كشورهاي مذاكره‌كننده تلاش كنند تا گره‌اي كه با دست باز مي‌شود با دندان باز نكنند.

وي در خصوص انفجار حرمين مطهر دو امام در شهر سامرا افزود: مخالفين با انجام چنين كارهايي مي‌خواهند اتحاد و انسجام موجود در بين مسلمين را از بين ببرند و جهان اسلام را درگير جنگ داخلي كنند.

خطيب نماز جمعه تهران با هشدار به مسلمانان جهان گفت: اگر امروز استكبار بتواند جلوي وحدت جهان اسلام را بگيرد، مي‌تواند به اهداف خود كه تفرقه بين مسلمان است، برسد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با اشاره به اينكه هدف "طرح خاورميانه بزرگ" ايجاد نفاق بين مسلمانان و كشورهاي اسلامي است، افزود: مسلمانان در تمام دنيا بايد هوشيار باشند تا مستكبران نتوانند به اهداف خود برسند.

هاشمي رفسنجاني گفت: يك روز پس از انفجار حرمين در سامرا حمله به مساجد شعيه و اهل سنت شروع شد كه اگر هوشياري علما نبود، عراق و ديگر كشورها را درگير يك جنگ داخلي مي‌كرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود افزود: تظاهرات مردم هند نسبت به سفر جرج بوش رييس جمهوري آمريكا به اين كشور، نشانه بيداري و هوشياري دنيا اسلام است.

امام جمعه موقت تهران در خصوص انتشار كاريكاتورهاي موهن و توهين به پيامبر اسلام (ص) گفت: دشمنان اسلام به دنبال ايجاد فتنه بين اسلام و مسيحيت هستند و به همين خاطر تلاش كردند تا اين كاريكاتورها در نشريات بسياري از كشورها به چاپ برسد.

هاشمي رفنسجاني افزود: مسلمانان جهان با آگاهي و هوشياري بسيار و انجام عكس العمل مناسب و به موقع در مقابل اين توطئه‌ها مي‌توانند وحدت مسليمن را حفظ كنند.

وي از ميلاد امام محمد باقر(ع)، روز منابع طبيعي و درختكاري و روز احسان و نيكوكاري به عنوان مناسبت‌هاي هفته نام برد و از مردم دعوت كرد كه با شركت در روز احسان و نيكوكاري در اين ثواب بزرگ شريك شوند.

خطيب نماز جمعه تهران در خصوص مشكلات اتحاديه مرغداران گفت: صنعت مرغداري در كشور بسيار گسترده است و در صورت بروز مشكل اين صنعت دچار خسارتهاي زيادي خواهد شد.

وي از اصحاب رسانه‌ها، رسانه ملي، مسئولان كشاورزي و بهداشتي كشور خواست كه با هماهنگي بيشتر و دقيق اخبار مربوط به ويروس آنفلوآنزاي مرغي را در كشور منتشر كنند، تا كسي بي‌جهت دچار خسارت نشود.

هاشمي رفسنجاني گفت: به دليل وجود انواع قاچاق كالا، ديگر صنايع كشور هم دچار مشكل هستند كه بايد در اين خصوص نيز تصميمات مناسب گرفته شود.

Copyright: gooya.com 2016