سه شنبه 16 اسفند 1384

علي لاريجاني در اجلاس پانزدهم مجلس خبرگان: مسير ايران در آينده همكاري با آژانس و ثبات عضويت در N.P.T است، ايلنا

- تئوري امروزه آمريكا جنگ نرم عليه ايران است

تهران- خبرگزاري كار ايران

مجلس خبرگان رهبري پس از سخنان افتتاحيه آيت‌‏الله مشكيني، رييس مجلس، براي پانزدهمين اجلاس رسمي دوره سوم وارد بحث شد.

به گزارش "ايلنا"، حجت‌‏الاسلام والمسلمين دكتر بهشتي، نماينده استان فارس، به عنوان اولين ناطق قبل از دستور، با اشاره به هتك حرمت به ساحت مقدس نبوي و انفجار سامرا، گفت: اين حركات در قاموس هيچ ملتي مقبول نيست، مگر كساني كه به خاطر مطامع دنيوي از انسانيت دور شده باشند.
وي با اشاره به حق مسلم ايران در مسأله انرژي هسته‌‏اي گفت: ملت ايران در راهپيمايي 22 بهمن امسال، يك نمايش تاريخي به دنيا نشان داد كه همه يك صدا براي استحقاق حقوق خود فرياد مي‌‏زدند.
دكتر بهشتي با اشاره به طرح مباحثي در مورد جمهوريت و اسلاميت، كيفيت حضور مردم در روند شكل‌‏گيري، پيروزي و تداوم انقلاب اسلامي را خاطرنشان ساخت و افزود: امام(ره) با تكيه بر حضور مردم، انقلاب را رهبري كردند و رهبري معظم انقلاب نيز بارها به اهميت حضور مردم در صحنه‌‏هاي مختلف اشاره كردند.
حجت‌‏الاسلام و المسلمين واعظي، دومين ناطق قبل از دستور بود كه جسارت به ساحت نبوي را جسارت به همه آفرينش خواند و گفت: رسول اكرم(ص) گل خلقت هستند.
نماينده مردم استان زنجان با اشاره به مسائل هسته‌‏اي گفت: وقتي زورگويي بعضي از كشورها، منطق را از مذاكرات و تعاملات بين‌‏المللي بگيرد، بحث لزوم اعتمادسازي ايران حربه‌‏اي رنگ‌‏باخته مي‌‏شود.
وي گفت: انحصارطلب‌‏هاي بين‌‏المللي هيچ پيشرفتي را براي ايران نمي‌‏خواهند و اين شيوه سخن گفتن در نظام ديپلماتيك مزموم است.
حجت‌‏الاسلام گرگاني، نماينده استان مركزي سومين ناطق قبل از دستور بود كه با نگاهي تاريخي به سياست‌‏هاي استعماري درباره ايران گفت: وقتي قرارداد ننگين رويترز بين ايران و انگليس منعقد شد، آمريكا تعجب كرد و مسوولان آن اظهار داشتند كه مگر مي‌‏شود شاه كشوري همه منابع ملت خود را به ديگران بدهد.
وي با بيان چهارگونه واكنش مردم ايران نسبت اين قرارداد، گفت: حاج ملاعلي كني، رهبري گروهي از مردم را بر عهده داشت كه اعتقاد داشتند اين قرارداد، آينده استقلال كشور را به خطر مي‌‏اندازد.
نماينده مردم استان مركزي در ادامه با اشاره به تصويب بودجه در كنگره آمريكا براي مبارزه عليه ايران، گفت: اتحاد مردم و حمايت از رهبري داهيانه و مسوولان دلسوز، همه توطئه‌‏ها را خنثي مي‌‏كند.
چهارمين ناطق، آقاي شيخ محمدي، نماينده مردم قزوين بود كه ضمن محكوميت هتك حرمت به ساحت نبوت و امامت، گفت: بهترين كار همه كساني كه در مرز عقيدتي اسلام و مرز جغرافيايي ايران زندگي مي‌‏كنند، حفظ هوشياري و دوري از طرد و انگ‌‏ها و توجه عميق به وحدت است.
دكتر علي لاريجاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي در ادامه جلسه صبح امروز پانزدهمين اجلاس رسمي مجلس خبرگان رهبري، به عنوان شخصيت مدعو گزارشي از آخرين فعاليت‌‏هاي ديپلماتيك جمهوري اسلامي ايران در مورد استفاده صلح‌‏آميز ايران از انرژي هسته‌‏اي را به خبرگان رهبري ارائه كرد.

به گزارش "ايلنا" وي گفت: تاريخچه اتمي ايران چهار مرحله دارد كه در مرحله اول آمريكايي‌‏ها يك راكتور اتمي را به رژيم پهلوي دادند و طرح اين بود كه ايران 20 هزار مگاوات برق از طريق فعاليت‌‏هاي اتمي توليد كند. در همان مرحله اول طراحي شده بود كه غني‌‏سازي در ايران انجام بگيرد.
دكتر لاريجاني گفت: مرحله دوم، از پيروزي انقلاب تا حدود سه سال پيش بود كه آمريكايي‌‏ها با اعمال فشار روي اروپايي‌‏ها، باعث شدند كه بسياري از قراردادهاي اتمي با ايران لغو شود.
وي افزود: خلع سلاح اتمي و كمك به كشورهاي فاقد فناوري اتمي در جهت صلح‌‏آميز از جمله اهداف تشكيل آژانس بين‌‏المللي هسته‌‏اي است و با اينكه ايران عضو آژانس است و عضو ان.پي.تي هستيم، هيچ كمكي به ما نشده است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: مرحله سوم از حدود سه سال پيش تا بهار سال گذشته بود كه در اين مرحله آژانس بين‌‏المللي اتمي پرونده ايران را در دستور كار خود قرار داد و ايران هم بارها اعلام كرد كه همكاري ما با آژانس شفاف است.
وي افزود: در اين مرحله نظام تصميم گرفت كه همراه همكاري با آژانس، مذاكره با سه كشور اروپايي را در دستور كار قرار دهد تا نگراني‌‏هاي آنها برطرف شود و عملا تعليق داوطلبانه كليه فعاليت‌‏هاي هسته‌‏اي را پذيرفت.
دكتر لاريجاني گفت: اروپايي‌‏ها در خرداد ماه امسال طرحي دادند كه هيچ شاني براي فعاليت‌‏هاي هسته‌‏اي ايران قائل نبود.
وي گفت: افتخار ما اين است كه همه مراحل را با حسن نيت طي و اتمام حجت كرديم اما از حسن نيت ايران سوء استفاده كردند و دنبال منصرف كردن ايران از برنامه صلح‌‏آميز اتمي بودند و براي ما روشن شد كه غربي‌‏ها نمي‌‏خواهند حقوق ايران مطابق آژانس محقق شود.
دكتر لاريجاني مرحله چهارم تاريخچه فعاليت‌‏هاي اتمي را از خردادماه سال گذشته تا الان خواند و گفت: در اين مرحله ايران با صراحت گفت‌ كه از فعاليت‌‏هاي صلح‌‏آميز هسته‌‏اي دست برنمي‌‏داريم.
وي افزود: بعد از ورود ايران به اين مرحله، آژانس هسته‌‏اي و اروپايي‌‏ها با اعمال فشار آمريكا تهديدهاي عليه ايران را گسترده‌‏تر كردند.
دبير شوراي عالي امنيت ملي در ادامه افزود: الحمدالله جمهوري اسلامي ايران با نظارت آژانس به مرحله خوبي در فعاليت‌‏هاي هسته‌‏اي رسيده است.
وي گفت: مسير ايران در آينده نيز همكاري با آژانس و ثبات عضويت در ان.پي.تي است و از حق مسلم اتمي خويش نمي‌‏گذريم.
دكتر لاريجاني افزود: اينكه آقاي البرادعي اعلام مي‌‏كند هيچ‌‏گونه انحرافي در فعاليت‌‏هاي هسته‌‏اي ايران نيست، نشان از اثبات حسن نيت ايران و همكاري ما با آژانس است.
وي گفت: امروز روشن شده است كه با عجله غرب براي فشار رواني ارجاع به شوراي امنيت، پرونده ايران جنبه فني ندارد بلكه صبغه سياسي پيدا كرد چون گزارش آژانس نشان مي‌‏دهد كه پرونده ايران مشكل فني ندارد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي افزود: اينكه چرا آنان به فعاليت‌‏هاي هسته‌‏اي ايران حساس هستند، به خاطر اين است كه تفكر نهفته در جمهوري اسلامي، قابليت‌‏ گيرايي در بين همه مسلمانان اعم از شيعه و سني و حتي آزادگان ديگر اديان را دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دكتر لاريجاني با اشاره به توطئه‌‏هاي آمريكا عليه انقلاب اسلامي گفت: تئوري امروزه آمريكا جنگ نرم عليه ايران است.
وي گفت: اين جنگ نرم دو ركن دارد كه اول اختلافات‌‏افكني داخلي و دوم فشار از بيرون براي فروپاشي اتحاد دروني است.
دكتر لاريجاني در ادامه گفت: دانش هسته‌‏اي توسعه آينده ايران را تضمين مي‌‏كند.
وي گفت: ايران با شجاعت و تدبير به فعاليت‌‏هاي صلح‌‏آميز هسته‌‏اي خويش ادامه مي‌‏دهد و دوست و دشمن بدانند كه جمهوري اسلامي در احقاق حقوق متزلزل نمي‌‏شود.
وي افزود: امروزه همه جريان‌‏هاي سياسي و نخبگان و مردم عزيز يك‌‏صدا از فناوري هسته‌‏اي پشتيباني مي‌‏كنند و آرمان ملي همه ايرانيان است و غربي‌‏ها تلاش بيهوده براي اختلاف‌‏افكني نكنند كه مردم با هوشياري رفتارها را مد نظر دارند.

Copyright: gooya.com 2016