جمعه 4 فروردین 1385

براي شكستن بن‌بست در شوراي امنيت درباره‌ ايران مشورت‌ها در سطح وزيران خارجه‌ ‌٥ عضو دايم ادامه مي‌يابد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي


خبرگزاري رويتر به نقل از ديپلمات‌ها گزارش داد: قدرت‌هاي بزرگ شوراي امنيت براي شكستن بن بست بر سر برنامه‌ي هسته‌يي ايران در شوراي امنيت تماس‌هاي تلفني ميان وزيران امور خارجه اين كشورها را آغاز كردند و به دنبال رسيدن به پيام متحد در اين خصوص هستند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري رويتر انگليس، فرانسه و آمريكا پس از گذشت دو هفته چانه زني بر سر واكنش شوراي امنيت سازمان ملل به برنامه‌ي هسته‌يي ايران هنوز قادر به جلب حمايت روسيه و چين نشده‌اند.

جان بولتون، نماينده‌ي آمريكا در سازمان ملل به خبرنگاران گفت: پيش از رسيدن به هرگونه تصميمي در ميان 15 عضو شورا ي امنيت، انجام گفت‌وگوها ميان وزيران امور خارجه پنج عضو دايمي شورا ضروري است.

وي ادامه داد: ما در انتظار نتيجه اين گفت‌وگوها هستيم.

اين گزارش به نقل از ديپلمات‌هاي ديگر ادامه داد بيشتر تماس‌هاي تلفني با وزير امور خارجه روسيه انجام خواهد شد كه سخت‌ترين موضع را در خصوص اقدام شوراي امنيت عليه ايران اتخاذ كرده است.

روسيه و چين بيم دارند مشاركت 15 عضو شوراي امنيت اوضاع را به تنش بكشاند و به اعمال معيارهاي تنبيهي و حتي توجيه اقدام نظامي عليه ايران بيانجامد.

بيانيه پيشنهادي شوراي امنيت از ايران مي‌خواهد تلاش‌هاي غني سازي اورانيوم را به حالت تعليق درآورد.

اين گزارش حاكي است انتظار مي‌رفت، نمايندگان 5 عضو دايم شوراي امنيت شب گذشته با يكديگر ديدار كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بر اساس اين گزارش سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه‌ي روسيه به خبرگزاري اينترفكس گفت: پيش نويس بيانيه شامل نكاتي است كه به شكلي كارآمد زمينه را براي اعمال تحريم عليه ايران مي‌گشايد.

وي مخالفتش را در حمايت از نسخه كنوني بيانيه اعلام كرد.

براساس گزارشات منتشره جك استرا، وزير امور خارجه‌ي انگليس دراين راستا در تماسي تلفني با لاوروف گفت‌وگو كرده است اما هنوز مشخص نيست تا چه اندازه موفق به متقاعد كردن وي شده است.

Copyright: gooya.com 2016